Újautó
Tuningteszt: Seat Leon Cupra 2.0 TFSI - Vörös veszedelem
A Leon család legerősebb tagja nem hagyja eltunyulni a pilótát; közúti bombázó a keményebbik fajtából.
Tuningteszt
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Amikor a Leon megjelent a piacon, egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb kemény sportkocsit is varázsol belőle a cég. A forma eleve macsós, az alacsony tetővonal, az erősen döntött szélvédő és a harcias orrkialakítás jó alap, nem csoda, hogy a Cupra látványban nem sokkal nyújt többet, mint az alapkivitel. Mindössze mélyre húzott, nagy légbeömlőkkel felszabdalt és fekete alsó színezéssel megbolondított köténylemez, fekete betéttel hangsúlyozott hátsó lökhárító, négy 18 colos alufelni, feketére lakkozott tükörház és sokat sejtető ovális kipufogóvég a Cupra hatásvadász kiegészítői. A ruha alatt a beltér a jól ismert Leon, de némi tuning itt sem maradt el: vaskos látszatversenyülések, alu betétek és pedálok, jól markolható bőrvolán, továbbá 280-ig skálázott, ezüst számlapos sebességmérő fogadja az utasokat.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az indítókulcs elfordítása a sportautó-fanatikusokat még nem feltétlenül hozza lázba, mert alapjáraton viszonylag csekély mormogás hallatszik kívülről, de miután a pontos és rövid úton mozgatható váltókart egyesbe toltuk, megváltozik a hangulat. A kétliteres, 240 lóerőre felpumpált, közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotor 2000-es fordulattól elementáris erővel ragadja meg a karosszériát (0–100-ra 6,4 másodperc alatt ér), szerencsére a hajtási befolyások a kormányon nem túlzóak. A hangorkán a fordulatszámmérő 7500-as piros zónájáig teli torokból szól, s ha lelépünk a gázról, apró durrogások kíséretében „öblöget” a négyhengeres. A háromfordulatos kormány remekül informál az útról, pontossága példás. A futómű a Cupra egyik nagy aduja: semleges, még túlzott tempóval vett kanyarban sem okoz kellemetlen meglepetést, ugyanakkor rossz úton is megkímél a csigolyafájdító rázkódástól. A négytárcsás fékrendszer erejével nincs baj, de érzékenysége kissé túlzott, ráadásul a kuplung-fék-gáz pedálhármas elhelyezése sem tökéletes. A Cupra
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
összeszerelési minősége kiemelkedő, kár, hogy néhány helyre csak kopogós műanyag jutott, és az ülések is megérdemelték volna a velúrkárpitot.
A minden jóval ellátott sportmodell 7,25 millió forintba kerül, ezzel kategóriájában a legjobb ajánlatok közé tartozik.
KaMi
Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.
Műszaki adatok
Motor: soros, négyhengeres, 16 szelepes, közvetlen befecskendezéses turbófeltöltős benzinmotor
Hengerűrtartalom [cm3]: 1984
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 240/177 (5700–6300)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 300 (220–5500)
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 6,4
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 8,3
Végsebesség [km/h]: 247
Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...