Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningteszt: Seat Leon Cupra 2.0 TFSI - Vörös veszedelem

A Leon család legerősebb tagja nem hagyja eltunyulni a pilótát; közúti bombázó a keményebbik fajtából.

Tuningteszt

Ami kívülről nem látszik: az első felfüggesztéseknél 7,5 kg-os tömegcsökkenést sikerült elérni az FR-hez képest, nagyobbak az első féktárcsák, s közelebb került a padlólemez a talajhoz

Amikor a Leon megjelent a piacon, egyértelmű volt, hogy előbb-utóbb kemény sportkocsit is varázsol belőle a cég. A forma eleve macsós, az alacsony tetővonal, az erősen döntött szélvédő és a harcias orrkialakítás jó alap, nem csoda, hogy a Cupra látványban nem sokkal nyújt többet, mint az alapkivitel. Mindössze mélyre húzott, nagy légbeömlőkkel felszabdalt és fekete alsó színezéssel megbolondított köténylemez, fekete betéttel hangsúlyozott hátsó lökhárító, négy 18 colos alufelni, feketére lakkozott tükörház és sokat sejtető ovális kipufogóvég a Cupra hatásvadász kiegészítői. A ruha alatt a beltér a jól ismert Leon, de némi tuning itt sem maradt el: vaskos látszatversenyülések, alu betétek és pedálok, jól markolható bőrvolán, továbbá 280-ig skálázott, ezüst számlapos sebességmérő fogadja az utasokat.

A 225/40 ZR18-as Pirelli P Zero Rosso abroncsok jól együttműködnek a futóművel. A kis tükrök és az alacsony tetővonal megnehezítik a hátralátást

Az indítókulcs elfordítása a sportautó-fanatikusokat még nem feltétlenül hozza lázba, mert alapjáraton viszonylag csekély mormogás hallatszik kívülről, de miután a pontos és rövid úton mozgatható váltókart egyesbe toltuk, megváltozik a hangulat. A kétliteres, 240 lóerőre felpumpált, közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotor 2000-es fordulattól elementáris erővel ragadja meg a karosszériát (0–100-ra 6,4 másodperc alatt ér), szerencsére a hajtási befolyások a kormányon nem túlzóak. A hangorkán a fordulatszámmérő 7500-as piros zónájáig teli torokból szól, s ha lelépünk a gázról, apró durrogások kíséretében „öblöget” a négyhengeres. A háromfordulatos kormány remekül informál az útról, pontossága példás. A futómű a Cupra egyik nagy aduja: semleges, még túlzott tempóval vett kanyarban sem okoz kellemetlen meglepetést, ugyanakkor rossz úton is megkímél a csigolyafájdító rázkódástól. A négytárcsás fékrendszer erejével nincs baj, de érzékenysége kissé túlzott, ráadásul a kuplung-fék-gáz pedálhármas elhelyezése sem tökéletes. A Cupra

Nemcsak látványra sportos, pompásan tartja a testet a két első ülés. A Cuprában még a tetőkárpit is fekete

összeszerelési minősége kiemelkedő, kár, hogy néhány helyre csak kopogós műanyag jutott, és az ülések is megérdemelték volna a velúrkárpitot.

A minden jóval ellátott sportmodell 7,25 millió forintba kerül, ezzel kategóriájában a legjobb ajánlatok közé tartozik.        

KaMi

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Motor: soros, négyhengeres, 16 szelepes, közvetlen befecskendezéses turbófeltöltős benzinmotor

Hengerűrtartalom [cm3]: 1984

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 240/177 (5700–6300)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 300 (220–5500)

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 6,4

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 8,3

Végsebesség [km/h]: 247

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás