Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningteszt: Seat Altea 2.0 TDI FR - Sportterű

A Seat kompakt egyterűje az FR-szériával minden porcikájával a sportosságra hajaz, az autó alapjellege mégsem változott: praktikus családi utaztató maradt.

Együtt a térrel

Az FR (Formula Racing)-széria egyedi lökhárítói, 17 colos alukerekei azonnal felismerhetővé teszik az egyterű sportváltozatát. Az ablaktörlők nyugalmi helyzetükben a kilátászavaróan vaskos elülső oszlopok mellé fekszenek
Az FR (Formula Racing)-széria egyedi lökhárítói, 17 colos alukerekei azonnal felismerhetővé teszik az egyterű sportváltozatát. Az ablaktörlők nyugalmi helyzetükben a kilátászavaróan vaskos elülső oszlopok mellé fekszenek

Az egyterűs karosszéria sportos kiegészítőket kapott, s a tágas beltér is kihegyezett: határozott oldaltartású sportülések, fehér számlapú műszerek, háromküllős sportkormány, no meg a műszerfal éjszaka piros fénnyel merengő LED-világítása a hangulatfelelős. Az alig háromfordulatos kormány és a hatgangos váltó precíz, az utastér variálhatósága és pakolóhely-kínálata egyterűsen jó. A széles és magasra nyíló csomagtérajtó nagy felületet nyit a tágas (410 l), méretes padlórekeszt is hordó poggyásztérhez.

Az Altea FR motorterében a Volkswagen-konszern legmodernebb (2200 baros), nagynyomású adagolófúvókás, 2,0 literes dízele változó geometriájú turbóval dolgozik. Ez a 170 lovas 1800-as fordulaton hozza 350 Nm-es csúcsnyomatékát, alatta erőtlen, onnan viszont egészen a 4200-as csúcsteljesítményi fordulatig vehemensen gyorsít, hangja csak feljebb erősödik, de a krómvégű kipufogón szinte nem jön ki hang. Az Altea FR sportfutóműve feszességéhez mérten jó úthibaelnyelő, rossz úton sem vesét rázóan kemény. A kanyartulajdonságok és az egyenesfutási jellemzők egyaránt igen jók, ám a kerékzaj (a tesztautó 225/45 R17-es Bridgestone Potenza-gumijaival) már 130-as tempónál is zavaró mértékben szűrődik az utastérbe.

Az egyterűs praktikumait megőrző, sportosított Altea menetteljesítményei morcos megjelenéséhez illőek, költségei emészthetőek: a 8,5 l/100 km-es tesztfogyasztású turbódízel alapára 6 264 400 Ft. Az alapellátmány gazdag: egyebek mellett 6 légzsákot, légkondit, sebességszabályozót, elektromos ablakokat és tükröket ad.

Katona Mátyás

Az Autó2 újság 2006/8. számában megjelent cikk online-ra szerkesztett változata

Képgaléria

Képgaléria megtekintéséhez kattintson ide!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás