Újautó
Tuningteszt: Peugeot 207 1.6 16V THP RC - Kisördög
A „THP” a nagynyomású turbót, az „RC” pedig a sportos fizimiskát jelöli. Együtt kifejezetten belevalók.
Tuningteszt
A 207 háromajtósa eleve a paletta vagányabbra rajzolt köténylemezét hordja, ezt az RC a dupla króm kipufogóvég miatt módosított hátsó kötényidommal, hangsúlyos légterelővel és fémbetétes külső tükrökkel tetézi. A szolid külső morcosítás ellenére az utastér sportos, mind a négy ülés formája hangsúlyos, jó tartásukkal hosszabb távon is kényelmesek, a csomagtér viszonylag nagy (270 l).
Az első ülések előresiklással és -hajlással segítik a hátrajutást, sőt a mutatvány végén korábbi pozíciójukba is visszatalálnak. Elöl-hátul elegendő a tér még az átlagosnál kicsivel nagyobb termetűeknek is, hátul a lábteret ügyesen növeli az első háttámlák „térdmélyedése”. Elöl az ajtók, hátul az oldalpanelek kínálnak tisztes rakodóhelyet.
A vezetési pozíció kényelmes, bár a fémbetétes pedálok kissé lépcsősen sorakoznak. A kormánymű csaknem háromfordulatos, nem közvetlen áttételezésű. A váltó – meglepő módon –
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
ötfokozatú, karja kissé bizonytalanul és hosszú úton jár. A BMW-vel közösen fejlesztett 1,6-os 175 lóerejével, de főként már alapjáraton is bőséges nyomatékával nem várt dinamizmussal mozgat. Hangja visszafogott, csak a kipufogó morgása domináns. Az autópályás 130 km/óra 4000/perc főtengelyfordulattal, a tükrök gyenge szélzajával és több mint biztos erőtartalékkal futható, a motor könnyedén elbírna egy hatodikat is. Az RC-hez izmosított fékrendszer és keményített futómű is jár. Az utóbbi a 205/45 R17-es Bridgestone Potenza abroncsokkal kissé zajosnak és túlfeszítettnek is bizonyult.
Vetélytársaihoz mérten kedvező a 207 RC 5,08 milliós vételára, alapellátmánya egyebek mellett hat légzsákot, kitörésgátlót, a zárak, az ablakok és a tükrök elektromos működtetését, hat hangszórós MP3-CD-rádiót és légkondicionálót tartalmaz. A tesztfogyasztás 9,2 l/100 km-re adódott.
KatMat
Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Motor: soros négyhengeres, 16 szelepes, változó szelepvezérlésű, turbós benzinmotor
Hengerűrtartalom [cm3]: 1598
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 175/128(6000)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 220-240* (1600) *:átmeneti túltöltéssel
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 7,1
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 7,2
Végsebesség [km/h]: 220
Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...