Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningteszt: Opel Corsa 1.6 Turbo OPC - Izomgolyó

Divatosan felöltöztették, s keményen „felpaprikázták” a motorját; soha nem készült még erősebb Corsa.

Tuningteszt

Az alapfelni 17 colos, de kapható 18-as is. A vaskos „C”-oszlop miatt korlátozott a hátralátás. A kívül dohogó hang az utastérben csak tompítva hallatszik

A kisautókból „erőművészeket” főleg a fiatalok keresik, ők pedig szeretik, ha olyan autóval villoghatnak, ami minden szempontból figyelemfelkeltő. A Corsa csúcskivitele túlméretes légbeömlővel felmetszett első lökhárítót, felhasított aljú hátsó kötényt és gazdag spoilerkészletet hord, a kasztnit teleszórták háromszögformára hajtogatott (tükörfelfüggesztő, kipufogó, ködlámpakeret) kiegészítőkkel. A kerekek sem aprók, a 215/45-ös Continental SportContact gumik 17 colos felniken tapadnak az aszfaltra. Belül is folytatódik a tuning, a Recaro és az Opel közösen rajzolt versenyülésre emlékeztető fotele jól tart, s viszonylag kényelmes is. Az ezüst légbefúvó- és műszerkeretek, az alu pedálsor, az alul vízszintesre vágott karimájú bőrvolán és a zongoralakk-fekete középkonzolbetét szintén OPC-s kellékek.

A motor sem piskóta: az 1,6 literes, turbós, töltőlevegő-hűtős aggregát 192 LE-t és 230 Nm (túltöltéssel néhány másodpercig 266 Nm a csúcs) nyomatékot kínál fel a vezetőnek. Az ércesen duruzsoló erőforrás 2500-as fordulattól kezd táncoltatni, s a 6500-as piros zónáig nem is fárad. A gyorsulás érzetre is parádés, tényszerűen pedig 7,2 szekundum a 100-as sprint. A rugalmasság kiváló, hétig sem kell számolni, hogy 80-ról 120-ra érjen ötödikben.

Szövet-bőr ülések, igényes anyagok, megfelelő mennyiségű rakodóhely. A kormányon nagy gázadáskor erősek a hajtási befolyások. Kár, hogy az első ülés előredöntés után nem talál vissza eredeti pozíciójába

A szériakivitelhez képest elöl-hátul keményített rugókkal és lengéscsillapítókkal, hátul megerősített lengőkarokkal felvértezett Corsát 15 mm-rel leültették, a futómű kemény, mint a kő. A 2,5 fordulatos s a zavaró hajtási befolyásoktól sem mentes kormánnyal gokartosan vezethető a vasgyúró, nagy tempójú kanyarvételkor könnyen megindul a hátulja; a kitörésgátló sokáig enged, kikapcsolni legfeljebb profiknak ajánlott. A 16 colos tárcsákra épülő fék harap, s nem fárad tartós nyúzás után sem. A hatfokozatú sebességváltó pontos, a kar rövid kulisszában dolgozik.

A csúcs-Corsa indulóára 5 599 000 forint, ezért a pénzért a sportos élmény mellett gazdag extrakínálat is jár.               

mika

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Motor: soros, négyhengeres, 16 szelepes, turbófeltöltéses benzinmotor

Hengerűrtartalom [cm3]: 1598

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 192/141 (5500)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 230, ill. 266 (2200)

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 7,2

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 7,9

Végsebesség [km/h]: 225

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás