Újautó
Tuningteszt: Opel Corsa 1.6 Turbo OPC - Izomgolyó
Divatosan felöltöztették, s keményen „felpaprikázták” a motorját; soha nem készült még erősebb Corsa.
Tuningteszt
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A kisautókból „erőművészeket” főleg a fiatalok keresik, ők pedig szeretik, ha olyan autóval villoghatnak, ami minden szempontból figyelemfelkeltő. A Corsa csúcskivitele túlméretes légbeömlővel felmetszett első lökhárítót, felhasított aljú hátsó kötényt és gazdag spoilerkészletet hord, a kasztnit teleszórták háromszögformára hajtogatott (tükörfelfüggesztő, kipufogó, ködlámpakeret) kiegészítőkkel. A kerekek sem aprók, a 215/45-ös Continental SportContact gumik 17 colos felniken tapadnak az aszfaltra. Belül is folytatódik a tuning, a Recaro és az Opel közösen rajzolt versenyülésre emlékeztető fotele jól tart, s viszonylag kényelmes is. Az ezüst légbefúvó- és műszerkeretek, az alu pedálsor, az alul vízszintesre vágott karimájú bőrvolán és a zongoralakk-fekete középkonzolbetét szintén OPC-s kellékek.
A motor sem piskóta: az 1,6 literes, turbós, töltőlevegő-hűtős aggregát 192 LE-t és 230 Nm (túltöltéssel néhány másodpercig 266 Nm a csúcs) nyomatékot kínál fel a vezetőnek. Az ércesen duruzsoló erőforrás 2500-as fordulattól kezd táncoltatni, s a 6500-as piros zónáig nem is fárad. A gyorsulás érzetre is parádés, tényszerűen pedig 7,2 szekundum a 100-as sprint. A rugalmasság kiváló, hétig sem kell számolni, hogy 80-ról 120-ra érjen ötödikben.
A szériakivitelhez képest elöl-hátul keményített rugókkal és lengéscsillapítókkal, hátul megerősített lengőkarokkal felvértezett Corsát 15 mm-rel leültették, a futómű kemény, mint a kő. A 2,5 fordulatos s a zavaró hajtási befolyásoktól sem mentes kormánnyal gokartosan vezethető a vasgyúró, nagy tempójú kanyarvételkor könnyen megindul a hátulja; a kitörésgátló sokáig enged, kikapcsolni legfeljebb profiknak ajánlott. A 16 colos tárcsákra épülő fék harap, s nem fárad tartós nyúzás után sem. A hatfokozatú sebességváltó pontos, a kar rövid kulisszában dolgozik.
A csúcs-Corsa indulóára 5 599 000 forint, ezért a pénzért a sportos élmény mellett gazdag extrakínálat is jár.
–mika–
Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.
Műszaki adatok
Motor: soros, négyhengeres, 16 szelepes, turbófeltöltéses benzinmotor
Hengerűrtartalom [cm3]: 1598
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 192/141 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 230, ill. 266 (2200)
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 7,2
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 7,9
Végsebesség [km/h]: 225
Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...