Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningteszt: Maserati GranTurismo - Pezsdítő

Vérbeli túrázó, de ha a vezető kívánja, kőkemény fenevaddá alakul át a GranTurismo.

Tuningteszt

Hatalmas a kupé: 4880 mm a teljes hossz, s 2940 mm a tengelytáv. Az állítható keménységű, adaptív Skyhook-futómű ötszázezer forintos felárért rendelhető

2007-ben hullt le a lepel a GT utódjául érkező, nemes egyszerűséggel GranTurismo nevet viselő kupéról. Látszik, hogy a talján formatervezők számos „szigonyos” ősmodellt alaposan körbejártak, mielőtt az újdonság formáját papírra vetették: minden a helyén van, az oldallemezek vonalából lágyan, de határozottan kiemelt kerékjáratok, a nyitott cápaszájra emlékeztető, függőlegesen bordázott hűtőmaszk, a motorháztető közepén kidomborodó „V”-vonal, a szélesre terpesztett, elnyújtott lámpákkal ékesített far az elődöknél megszokott eleganciát és vadságot sugároz. Az utastérben úgy érzi magát az ember, mint egy olasz dizájnstúdióban: a „kanapékon” stílusos piros bőr, mindenütt szépen kimunkált részletmegoldások, némi alumínium és króm. Kényelmesek az elektromos állítású első fotelek, hátul, kis kompromisszumot vállalva ketten elfogadhatóan elférnek. A kezelőszervek többsége jó helyen, ergonomikus rendben sorakozik, de a széles középkonzol gombjai kissé aprók, s nehezen kiismerhetők.

A GranTursimo V8-as erőgépe a Ferrarinál készül, a fejlesztők 405 lóerőt csalogattak elő a 32 szelepes, csupa alumínium szerkezetből. Mindez nem kiemelkedően nagy teljesítmény, néhány felspécizett középkategóriás már hasonló szinten jár, ám az előadás lenyűgöző. Nehéz megállni, hogy az ember ne járassa alapjáraton, kisebb gázfröccsökkel megspékelve néhány percig a nyolc dugattyút; még el sem indulunk, de a hang már elvarázsol. Ha pedig tiszta az országút, jöhet a mámor: 4750/ perctől a hátsó kerekekre zúdul a 460 Nm csúcsnyomaték, s 7500-ig meg sem áll a fordulatszámmérő, miközben a kipufogó aláfest, ahogy a nagyzenekar az Operában. 5,2 másodperc telik el 100-ig, majd további kevés a kétszázas határig; ezt a rövid időt el lehet tölteni az automatikára hagyatkozva, de a forróvérű pilóta kezelésbe veheti a kormány mögötti váltókarokat, hogy maga parancsoljon a gyorsan és finoman reagáló szerkezetnek.

Az Aston Martin és a Jaguar XK is az ember eszébe juthat a hátsó láttán. A LED-es lámpák felső peremétől nyíló csomagtartó 260 literes
 
Az első ülések jól sikerültek, tempós kanyarban is megfelelően támasztják a testet. A második sorba körülményes a bejutás. A piros mellett további kilenc színből lehet választani
 
Elegáns a műszerfal, a klíma apró gombjai nem állnak kézre. Pohártartóból nincs hiány, a kék hátterű sebességmérőt 320-ig skálázták
    

KaMi

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor: V8-as, hengerenkénti négyszelepes, változó vezérlésű benzinmotor

Hengerűrtartalom [cm3]: 4244

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 405/298 (7100)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 460 (4750)

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 5,2

Végsebesség [km/h]: 285

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 14,7

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás