Újautó
Tuningteszt: Maserati GranTurismo - Pezsdítő
Vérbeli túrázó, de ha a vezető kívánja, kőkemény fenevaddá alakul át a GranTurismo.
Tuningteszt
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
2007-ben hullt le a lepel a GT utódjául érkező, nemes egyszerűséggel GranTurismo nevet viselő kupéról. Látszik, hogy a talján formatervezők számos „szigonyos” ősmodellt alaposan körbejártak, mielőtt az újdonság formáját papírra vetették: minden a helyén van, az oldallemezek vonalából lágyan, de határozottan kiemelt kerékjáratok, a nyitott cápaszájra emlékeztető, függőlegesen bordázott hűtőmaszk, a motorháztető közepén kidomborodó „V”-vonal, a szélesre terpesztett, elnyújtott lámpákkal ékesített far az elődöknél megszokott eleganciát és vadságot sugároz. Az utastérben úgy érzi magát az ember, mint egy olasz dizájnstúdióban: a „kanapékon” stílusos piros bőr, mindenütt szépen kimunkált részletmegoldások, némi alumínium és króm. Kényelmesek az elektromos állítású első fotelek, hátul, kis kompromisszumot vállalva ketten elfogadhatóan elférnek. A kezelőszervek többsége jó helyen, ergonomikus rendben sorakozik, de a széles középkonzol gombjai kissé aprók, s nehezen kiismerhetők.
A GranTursimo V8-as erőgépe a Ferrarinál készül, a fejlesztők 405 lóerőt csalogattak elő a 32 szelepes, csupa alumínium szerkezetből. Mindez nem kiemelkedően nagy teljesítmény, néhány felspécizett középkategóriás már hasonló szinten jár, ám az előadás lenyűgöző. Nehéz megállni, hogy az ember ne járassa alapjáraton, kisebb gázfröccsökkel megspékelve néhány percig a nyolc dugattyút; még el sem indulunk, de a hang már elvarázsol. Ha pedig tiszta az országút, jöhet a mámor: 4750/ perctől a hátsó kerekekre zúdul a 460 Nm csúcsnyomaték, s 7500-ig meg sem áll a fordulatszámmérő, miközben a kipufogó aláfest, ahogy a nagyzenekar az Operában. 5,2 másodperc telik el 100-ig, majd további kevés a kétszázas határig; ezt a rövid időt el lehet tölteni az automatikára hagyatkozva, de a forróvérű pilóta kezelésbe veheti a kormány mögötti váltókarokat, hogy maga parancsoljon a gyorsan és finoman reagáló szerkezetnek.
KaMi
Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Motor: V8-as, hengerenkénti négyszelepes, változó vezérlésű benzinmotor
Hengerűrtartalom [cm3]: 4244
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 405/298 (7100)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 460 (4750)
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 5,2
Végsebesség [km/h]: 285
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 14,7
Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...