Újautó
Tuningteszt: Fiat Panda 100 HP - Tűzről pattant
Élvezetes vasgyúrót faragtak a kis Fiatból.
Tuningteszt
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Panda 100 HP mélyre húzott, hatalmas fekete ráccsal felnyitott köténylemezt, fekete műanyag kerékjárat-szélesítéseket, fekete ráccsal díszített hátsó lökhárítót kapott, hétküllős felnijei 15 colosak, gumijai szélesek és peresek. Mindehhez jön a grafitfényezés, a sötétített oldal- és hátfalüveg. Belül kevesebbet fantaziáltak a tervezők, ott is a szürke dominál, csupán a kagylósított ülések és a kézre álló bőrvolán árulkodik arról, hogy a „vagány” változatban ülünk.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Grande Puntóban is dolgozó 1,4-es 16 szelepes hangja kissé kerepelős, de a kipufogóból harsogó tompa mormogás kellemes muzsika, utóbbiból talán többet is el tudna viselni a „sportszívű” pilóta. Beülünk, váltó egyesbe, pedál lenyom, reakció gyors, a gumik sikkantanak az aszfalton, nyúlhatunk rögvest a pontos, könnyen kapcsolható sebességváltó karjáért. Kettes, hármas, négyes, megy ám, mint a karikacsapás 4000 alatt derekasan, felette vadul húz a 100 ló, készségesen a leszabályozásig. A váltómű áttételezése rövid, hatodikban 50-nel is jól „elvan” az autó. A tervezők a normál Panda City szervokapcsolóját kidobták, helyette sportgomb jut a pilótának; ha megnyomja, enyhébb kormányszervo és gyorsabb gázreakció a jutalom. A négytárcsás fékrendszer jó erőben van, de a pedál nagyon érzékeny. Amikor jönnek a kanyarok, a gokartosan közvetlen kormánnyal élvezet az irányítás, a 100 HP sokáig és kitartóan ragaszkodik az ívhez. Amikor a fizikai határokat feszegetjük, indul az eleje, a bátrabbak ilyenkor tovább nyomják. Az eredmény: bizsergető farcsúszás. A keményített és ültetett futómű a 195/45-ös gumikkal kombinálva komfortot nem ad, szinte nem is érezzük, hogy lenne rugózás. Igaz, negyven évvel ezelőtt a Fiat 500-as Abarth sofőrjét sem kényeztették jobban. Ne legyünk puhányok, ez végre megint egy belevaló darab az olaszoktól!
Karner Miklós
Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata.
Műszaki adatok
Motor: soros, négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor.
Hengerűrtartalom [cm3]: 1368.
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 100/74 (6000).
Nyomaték [Nm (1/min)]: 131 (4250).
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 9,5.
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 9,2.
Végsebesség [km/h]: 185.
Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...