Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningteszt: Fiat Panda 100 HP - Tűzről pattant

Élvezetes vasgyúrót faragtak a kis Fiatból.

Tuningteszt

Szinte kívánja a gázpedáltaposást a vad talján. Ha kihasználjuk az erejét, 9 liter körül fogyaszt, amihez viszont kicsi a 35 literes tank
Szinte kívánja a gázpedáltaposást a vad talján. Ha kihasználjuk az erejét, 9 liter körül fogyaszt, amihez viszont kicsi a 35 literes tank

A Panda 100 HP mélyre húzott, hatalmas fekete ráccsal felnyitott köténylemezt, fekete műanyag kerékjárat-szélesítéseket, fekete ráccsal díszített hátsó lökhárítót kapott, hétküllős felnijei 15 colosak, gumijai szélesek és peresek. Mindehhez jön a grafitfényezés, a sötétített oldal- és hátfalüveg. Belül kevesebbet fantaziáltak a tervezők, ott is a szürke dominál, csupán a kagylósított ülések és a kézre álló bőrvolán árulkodik arról, hogy a „vagány” változatban ülünk.

Fekete és szürke burkolatok, jó minőség fogadja a vezetőt. A térkialakítás városi mini léptékkel mérve tágas. Az alapár a tulajdonságokhoz illő, 3 399 000 forint
Fekete és szürke burkolatok, jó minőség fogadja a vezetőt. A térkialakítás városi mini léptékkel mérve tágas. Az alapár a tulajdonságokhoz illő, 3 399 000 forint

A Grande Puntóban is dolgozó 1,4-es 16 szelepes hangja kissé kerepelős, de a kipufogóból harsogó tompa mormogás kellemes muzsika, utóbbiból talán többet is el tudna viselni a „sportszívű” pilóta. Beülünk, váltó egyesbe, pedál lenyom, reakció gyors, a gumik sikkantanak az aszfalton, nyúlhatunk rögvest a pontos, könnyen kapcsolható sebességváltó karjáért. Kettes, hármas, négyes, megy ám, mint a karikacsapás 4000 alatt derekasan, felette vadul húz a 100 ló, készségesen a leszabályozásig. A váltómű áttételezése rövid, hatodikban 50-nel is jól „elvan” az autó. A tervezők a normál Panda City szervokapcsolóját kidobták, helyette sportgomb jut a pilótának; ha megnyomja, enyhébb kormányszervo és gyorsabb gázreakció a jutalom. A négytárcsás fékrendszer jó erőben van, de a pedál nagyon érzékeny. Amikor jönnek a kanyarok, a gokartosan közvetlen kormánnyal élvezet az irányítás, a 100 HP sokáig és kitartóan ragaszkodik az ívhez. Amikor a fizikai határokat feszegetjük, indul az eleje, a bátrabbak ilyenkor tovább nyomják. Az eredmény: bizsergető farcsúszás. A keményített és ültetett futómű a 195/45-ös gumikkal kombinálva komfortot nem ad, szinte nem is érezzük, hogy lenne rugózás. Igaz, negyven évvel ezelőtt a Fiat 500-as Abarth sofőrjét sem kényeztették jobban. Ne legyünk puhányok, ez végre megint egy belevaló darab az olaszoktól!                   

Karner Miklós

Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Motor: soros, négyhengeres, 16 szelepes benzinmotor.

Hengerűrtartalom [cm3]: 1368.

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 100/74 (6000).

Nyomaték [Nm (1/min)]: 131 (4250).

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 9,5.

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 9,2.

Végsebesség [km/h]: 185.

Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás