Újautó
Tuningteszt: Corvette 6.2 V8 - Plasztikbomba
Egyszerre veszélyes és szelíd túrázó a Corvette.
Tuningteszt
1953-ban született, azóta – könnyű térváza és műanyag karosszériája ellenére – ő a legendás amerikai „nehézfiú”, a fiatalok és a lelkükben ifjak vágyott autója. A legújabb, C6-os kódjelű generációt négy éve mutatták be, s a közelmúltban finomítottak rajta egy keveset.
A kétüléses, targatetős kupé külseje márkajelzés nélkül is árulkodó, az utóbbi évtizedek Corvette-jeinek sikeres és autórajongó agyakba ivódott részletei mind visszaköszönnek rajta. A műanyag héjú, acélvázas karosszéria két hosszú ajtaja, sőt még a csomagtér hatalmas teteje is elektromosan nyílik, az üléseket versenyautósan mélyre szerelték. Sokat javult a beltér színvonala, a néhány évvel ezelőtti amerikai autók kemény és igénytelen műanyagait többségében puha és szebb kárpit váltotta le; bár a minőség és az összhatás még mindig messze elmarad az európai és a japán konkurenciától. Az utasokat nem kényezteti túl sok rakodóhely, szűk az ajtók zsebe, lapos a kartámasz alatti üreg.
![]() | ![]() | ||||||
|
|
| |||||
![]() |
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Motor: V8-as, hengerenkénti kétszelepes benzinmotor, elöl, hosszában beépítve
Hengerűrtartalom [cm3]: 6162
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 436/321 (5900)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 575 (4600)
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 4,5
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 11,7
Végsebesség [km/h]: 300
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...