Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningteszt: Corvette 6.2 V8 - Plasztikbomba

Egyszerre veszélyes és szelíd túrázó a Corvette.

Tuningteszt

Elöl 245/40 R18, hátul 285/35 R19 méretű abroncsok kapaszkodnak az aszfaltba. Az utasok szinte a földön ülnek, a külső tükrökből nem könnyű tájékozódni. A Corvette hasa annyira alacsony, hogy egy méretesebb fekvőrendőrön is felakadhat, s 20 centis járdára képtelenség vele felparkolni

1953-ban született, azóta – könnyű térváza és műanyag karosszériája ellenére – ő a legendás amerikai „nehézfiú”, a fiatalok és a lelkükben ifjak vágyott autója. A legújabb, C6-os kódjelű generációt négy éve mutatták be, s a közelmúltban finomítottak rajta egy keveset.

A kétüléses, targatetős kupé külseje márkajelzés nélkül is árulkodó, az utóbbi évtizedek Corvette-jeinek sikeres és autórajongó agyakba ivódott részletei mind visszaköszönnek rajta. A műanyag héjú, acélvázas karosszéria két hosszú ajtaja, sőt még a csomagtér hatalmas teteje is elektromosan nyílik, az üléseket versenyautósan mélyre szerelték. Sokat javult a beltér színvonala, a néhány évvel ezelőtti amerikai autók kemény és igénytelen műanyagait többségében puha és szebb kárpit váltotta le; bár a minőség és az összhatás még mindig messze elmarad az európai és a japán konkurenciától. Az utasokat nem kényezteti túl sok rakodóhely, szűk az ajtók zsebe, lapos a kartámasz alatti üreg.

Négy kerek lámpa és négy, gázadásra bizsergetően üvöltő kipufogó mered a követőkre. A fordulókör hatalmas. A csomagtartóban még úgy is elfér egy hétvégi kirándulás csomagja, ha betesszük mellé a tetőt
 
A középkonzol érintőképernyős, a klíma egyzónás, s van ülésfűtés is. Nyitott tetővel csak városban huzatmentes a Corvette. A fontosabb menetadatokat (az oldalgyorsulást is) head up display vetíti a vezető látóterébe, a szélvédőre
 
Nagyon széles a kardánalagút, ráadásul melegszik is. Az egybeöntött üléstámla hosszú távon nem minden testalkathoz ideális, oldaltartása és deréktámasza elektromosan állítható
    

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor: V8-as, hengerenkénti kétszelepes benzinmotor, elöl, hosszában beépítve

Hengerűrtartalom [cm3]: 6162

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 436/321 (5900)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 575 (4600)

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 4,5

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 11,7

Végsebesség [km/h]: 300

Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás