Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningteszt: Audi S3 Ambition 2.0 TFSI quattro - Rang

Az S3 abszolút értelemben nagyon vad, ám meglepő módon a hétköznapokban is jól használható.

Tuningteszt

Az egyedi köténylemezek, a fémes tükörházak és a 18 colos felnik a képességekhez illő, sportos megjelenést adnak

Az egyedi, mélyre húzott köténylemezek és küszöbök, valamint a krómozott tükörházak azonnal, minden kétséget kizáróan azonosítják az S3-ast. A beltérben hasonlóan sportos a kép az A3-tól megszokott puha burkolatú műszerfal mögött. A jó fogású, háromküllős bőrkormány sportosságát felárért alul lapított ívű karima hangsúlyozza. A maszszív oldaltartású ülésekhez szintén extra, de kifejezetten kellemes a középen alcantara, a széleken bőr kárpitozás. A helykínálat A3-as: négy személynek tágas, hátul ketten jól elférnek, a 350 literes csomagtér csupán támladöntéssel bővíthető.

Hátulról szolid szárny, diszkrét diffúzor azonosítja az S3-ast

A szabályozható magasságú sofőrüléssel és a tág határok között állítható kormányoszloppal a vezetési pozíció jól belőhető. A 2,0 literes turbómotor (265 LE, a Golf-padlólemezcsalád legizmosabbja!) higgadtan jár, dízeles nyomatékkarakterisztikájával akár 1200/perctől elhúz, hangja visszafogott, a turbó finoman fütyül, 3000-től azonban rákapcsol, s egészen a kevéssel 7000/perc alatti leszabályozási határig bődületesen nagyot mutat. A százas sprint 5,7 másodperc, a rugalmasság még 200 km/óra közelében is kiemelkedő, s 250 km/órás tempó is abszolválható.

Az egyenes aljú bőrkormány és a bőr/ alcantara kárpitozás a telefon-előkészítéshez hasonlóan feláras, a masszív oldaltartású üléspár és a fémbetétes pedálsor alap

A feszes sportfutómű csillapítása a 225/40 R18-as abroncsokhoz mérten jó, a kátyúk persze kerülendők. Az egyenesfutással s a kanyartulajdonságokkal nincs gond, az S3 szinte mágnesként tapad az úthoz. A nem egészen háromfordulatos kormány precíz, hajtási befolyások nem érezhetők rajta, szervója azonban lehetne visszafogottabb.

A Haldex-kuplungos, összkerékhajtású S3 alapára 10,8 millió. Gazdag felszereltsége egyebek mellett automata légkondit, xenonfényt, köridőmérős fedélzeti számítógépet, ködlámpákat, hat légzsákot és kitörésgátlót sorol. A tesztfogyasztás kifejezetten kedvező: városban 12,8, országúton 8,1 l/100 km-re adódott.

katona

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Motor: soros négyhengeres, 16 szelepes, közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős benzinmotor

Hengerűrtartalom [cm3]: 1984

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 265/195(6000)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 350(2500–5000)

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 5,7

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 9,1

Végsebesség [km/h]: 250

Az Autó2 újság 2007/9. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás