Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningteszt: Audi R8 - Nem puhányoknak

Az Audi is megmutatja, hogyan képzel el egy kőkemény középmotoros sportkocsit.

Tuningteszt

Elöl 235/35, hátul 295/30 méretű Pirelli abroncsokon „csücsül” a gép

R8-szerű autó eddig teljesen hiányzott az Audi és a Volkswagen-csoport palettájáról, csak a négykarikások tulajdonában lévő Lamborghini (és esetleg a vegetáló Bugatti) mestere az ilyen gépeknek. Talán éppen tőlük merített ötletet az anyacég, hogy elkészítse alumínium- és magnéziumalapú ASF (Audi Space Frame) vázszerkezetű modelljét. A 4430 mm hosszú, 1900 mm széles és mindössze 1250 mm magas Audi jókora lapos csomagtérfedele mögött kétszemélyes kabin van, az utasoknak mélyre kell huppanniuk. Belül minden a sportos hangulat jegyében fogant, sok a karbonszálas betét, hangsúlyos oldaltartású (de nem kényelmetlen) a sportülés, a sebességmérő 350-ig skálázott. A stílus igazán audis, a középkonzol a TT-t juttatja az eszünkbe. Hátul aktatáskának, kabátnak megfelelő polcot alakítottak ki, e mögött viszont már a motortér következik.

Az íbiszfehér fényezés feláras, az ajtó mögötti panel többféle színben rendelhető. Az alapár meghaladja a harmincmillió forintot
 
A stílus egyértelműen azonosítja a márkát. A váltókar mögötti kapcsolótáblán van a Magnetic Ride állítója (gombnyomásra lehet keményíteni) és a kétfokozatú ESP kapcsolója (először a kipörgésgátló, utána a kitörésgátló kapcsolódik ki, ha a vezető úgy kívánja), és innen lehet kinyitni vagy becsukni a hátsó szárnyat is
 
Jó mélyre kell ülni, a felárért elektromos állítású kagylóülések nagyobb termetűeknek sem kényelmetlenek. A térdhely kissé korlátozott, a fej nincs beszorítva

 

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor: Nyolchengeres, V-elrendezésű, hengerenként négyszelepes, változó vezérléses, csupa alumínium benzinmotor, a hátsó tengely előtt hosszában beépítve

Hengerűrtartalom [cm3]: 4163

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 420/309(7800)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 430(4500–6000)

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 4,6

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 13,6

Végsebesség [km/h]: 301

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás