Újautó
Tuningteszt: Audi R8 - Nem puhányoknak
Az Audi is megmutatja, hogyan képzel el egy kőkemény középmotoros sportkocsit.
Tuningteszt
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
R8-szerű autó eddig teljesen hiányzott az Audi és a Volkswagen-csoport palettájáról, csak a négykarikások tulajdonában lévő Lamborghini (és esetleg a vegetáló Bugatti) mestere az ilyen gépeknek. Talán éppen tőlük merített ötletet az anyacég, hogy elkészítse alumínium- és magnéziumalapú ASF (Audi Space Frame) vázszerkezetű modelljét. A 4430 mm hosszú, 1900 mm széles és mindössze 1250 mm magas Audi jókora lapos csomagtérfedele mögött kétszemélyes kabin van, az utasoknak mélyre kell huppanniuk. Belül minden a sportos hangulat jegyében fogant, sok a karbonszálas betét, hangsúlyos oldaltartású (de nem kényelmetlen) a sportülés, a sebességmérő 350-ig skálázott. A stílus igazán audis, a középkonzol a TT-t juttatja az eszünkbe. Hátul aktatáskának, kabátnak megfelelő polcot alakítottak ki, e mögött viszont már a motortér következik.
Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Motor: Nyolchengeres, V-elrendezésű, hengerenként négyszelepes, változó vezérléses, csupa alumínium benzinmotor, a hátsó tengely előtt hosszában beépítve
Hengerűrtartalom [cm3]: 4163
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 420/309(7800)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 430(4500–6000)
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 4,6
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 13,6
Végsebesség [km/h]: 301
Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...