Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningbemutató: Skoda Octavia RS - Sportcsomag

Az alsó-középkategória csomagtérbajnoka immár sportos kivitelében is kapható.

Az alapáras, egyedi formatervű alukerekek 225/45 R17-es abroncsokat hordanak, a köténylemezek az alapváltozattól eltérőek

Az eladási statisztikák alapján a tömeggyártók egyre többet értékesítenek népszerű modelljeik sportos csúcskiviteleiből. Az aktív piachódító cseh márka ebből a szegmensből is alaposan részesedni kíván az új Octavia RS-sel. Ahogyan az új Octavia tágasabb és kifinomultabb elődjénél, úgy az RS is izmosabb és precízebb sportautó lett.

Kettős króm kipufogóvég, vékony széles fényvisszaverő és szolid légterelő az Octavia RS farképének sajátossága

Az RS megjelenése árulkodó, az ültetett karosszéria lökhárítói egyediek. Elöl a kerek ködfényszórók, hátul a vékony és széles fényvisszaverők, nomeg a háromküllős bőrkormányon és az üléstámlákon is virító RS-logó hirdeti a sportos változatot. Kötelező és hatásos kellék a csomagtérajtó légterelője, a 17 colos (felárért 18-as) felnik mögött az RS-modellektől megszokottan zöld színűek a féknyergek. Az elöl McPherson, hátul független összetett futómű az alapénál feszesebb. Az RS motorparkja a Volkswagen-konszern már ismert, ám az Octaviához eddig nem kínált közvetlen benzin befecskendezéses, szívószelep vezérélését és szívócső hosszát egyaránt változtató, 280 Nm nyomatékát igen alacsony fordulaton (1800/min) adó turbós, 200 lovas 2.0 TFSI erőforrással nyit, ez 200 lovával 7,3 másodperces százra gyorsulást és 240 km/órás végsebességet ad. Nyáron érkezik a benzinesnél gazdaságosabb és ahhoz hasonló dinamikát ígérő 2.0 PD TDI 170 lóerővel és 350 Newtonméterrel, valamint részecskeszűrővel. A váltók hat sebességes manuálisak, a hajtást az elülső kerekek kapják.

Az RS kormánya háromküllős, bőrbe varrt

Az alapáron járó kitörésgátló elektronikus differenciálzárként is funkcionál, a szükséges kanyarodási fékezések beiktatásán túl aktív

A passzentosan tartó ülések elülső és felső széle szürke szövet, oldala bőr borítású

kormányzás-támogatás funkciójával is segít: az optimális ív felé könnyíti, az ellentétes irányban nehezíti a kormánykerék forgatását.

Az utastér jellegzetesen sportos, az ajtók és a műszerfal fémes csíkot, a küszöb hasonló koptatóbetétet hord. Az elülső ülések oldaltartása nagyon határozott, mindkettő magassága szabályozható. Az ülésszélek elől-hátul alapáron bőr borításúak, további sportos kellék az alu váltógomb és a gumibetétekkel tarkított fém pedálkészlet. A vadított beltér hozza a polgári Octáviáktól megszokott gazdag pakolórekesz kínálatot: a kesztyűtartó tágas, mindegyik ajtón van zseb, az elülső székek háttámláján rakodószatyor várja a holmikat, fedeles rekesz a műszerfal tetején is akad. Változatlan a hatalmas (560, a kombi esetében 580 literes), a magasra nyíló ajtón keresztül jól pakolható és bővíthető csomagtér is. Az RS alapszereltsége gazdag, a már említett kitörésgátlón túl alapáron jár a négy elülső légzsák, a mélységében és magasságában is állítható bőrkormány, a távirányítós központi zár és valamennyi oldalablak egyérintéses elektromos mozgatása, valamint az elektromos tükör-állítás és –fűtés, a fedélzeti számítógép, a nyolc hangszórós CD-s audiórendszer, a kétzónás automata klímaberendezés, sőt a Xenon fényszórópár is. Felárért egyebek mellett függönylégzsák, tempomat, ülésfűtés, esőszenzor, elektrokróm visszapillantó, Bluetooth-kihangosító, MP3-olvasós hifi és navigációs rendszer is kérhető. A már itthon is kapható Octavia RS 6 740 400 forintos indulóára az autó teljesítményéhez és szereltségéhez képest igen versenyképesnek mondható.

Katona Mátyás

További képeink

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás