Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningbemutató: Seat Leon Cupra - Rátesz egy lapáttal

Újabb „energiabombával” bővült a Seat kínálata.

Tuningbemutató

A gyárilag 18 colos felnik alatt elöl 17, hátul 16 colos hűtött tárcsafék figyel. A hasmagasság a Leon FR-hez képest további 7 mm-t csökkent
A gyárilag 18 colos felnik alatt elöl 17, hátul 16 colos hűtött tárcsafék figyel. A hasmagasság a Leon FR-hez képest további 7 mm-t csökkent

Már a Leon FR megjelenése után lehetett tudni, hogy közeleg a még vadítóbb matador. Most kiállt a nyílt színre az eddigi legerősebb Seat: közvetlen befecskendezéses, kétliteres turbós benzinmotorját 240 lóerősre húzták, csúcsnyomatéka 300 Nm. Az elülső felfüggesztéseknél – az alumínium széles körű alkalmazásával – 7,5 kg-os tömegcsökkenést sikerült elérni, nagyobbak lettek az elülső féktárcsák, közelebb került a padlólemez a talajhoz. Külsejében a fekete tükörházak, a lökhárító feketére színezett alsó légbeömlő kerete, a 18 colos keréktárcsák, az egycsövű kipufogóvég, valamint a piros féknyergek különböztetik meg az FR-től. Belül a legfeltűnőbb változás a formázott, egybeöntött elülső sportülés, de a lyuggatott alumínium pedálgarnitúra, a Cupra feliratú váltógomb, valamint kormánykerék szintén újdonság.

A sötét tónusú kárpitokat alu kiegészítők dobják fel. A minőség kiváló, a tér minden irányban tágas
A sötét tónusú kárpitokat alu kiegészítők dobják fel. A minőség kiváló, a tér minden irányban tágas

Menet közben tüzes jószágként viselkedik a csúcs-Leon. A kétliteres TFSI izmait kétezres fordulattól kezdi mutogatni, onnan aztán folyamatosan jön az ülésbe préselő erő leszabályozásig, ha a vezető úgy kívánja. Százig mindössze 6,4 másodperc telik el, a pilóta észre sem veszi, és már közel jár a végsebességhez. A hatfokozatú váltó rövid pályán, pontosan mozog, a kormány közvetlen és kellő visszajelzést ad az útról. A futómű kemény, ahogy illik, de nem zökken hátfájdítóan durván az úthibákon sem. Kanyarban forszírozva sokáig türelmes a Cupra, majd finoman megindítja az orrát, vész esetén a háttérből segít a kikapcsolható kitörésgátló. Az elöl 345, hátul 286 mm-es tárcsákon alapuló fékrendszer teljesítménye igazodik az autó egyéb képességeihez.

Az extrákkal jól ellátott sportmodell cikkünk megjelenésével egy időben már megrendelhető, alapára 7 250 400 Ft.

KaMi

Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Motor: soros, négyhengeres, 16 szelepes, közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős benzinmotor.

Hengerűrtartalom [cm3]: 1984.

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 240/177 (5700–6300).

Nyomaték [Nm (1/min)]: 300 (220–5500).

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 6,4.

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 8,3.

Végsebesség [km/h]: 247.

Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás