Bemutatók
Tuningbemutató: Seat Leon Cupra - Rátesz egy lapáttal
Újabb „energiabombával” bővült a Seat kínálata.
Tuningbemutató
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Már a Leon FR megjelenése után lehetett tudni, hogy közeleg a még vadítóbb matador. Most kiállt a nyílt színre az eddigi legerősebb Seat: közvetlen befecskendezéses, kétliteres turbós benzinmotorját 240 lóerősre húzták, csúcsnyomatéka 300 Nm. Az elülső felfüggesztéseknél – az alumínium széles körű alkalmazásával – 7,5 kg-os tömegcsökkenést sikerült elérni, nagyobbak lettek az elülső féktárcsák, közelebb került a padlólemez a talajhoz. Külsejében a fekete tükörházak, a lökhárító feketére színezett alsó légbeömlő kerete, a 18 colos keréktárcsák, az egycsövű kipufogóvég, valamint a piros féknyergek különböztetik meg az FR-től. Belül a legfeltűnőbb változás a formázott, egybeöntött elülső sportülés, de a lyuggatott alumínium pedálgarnitúra, a Cupra feliratú váltógomb, valamint kormánykerék szintén újdonság.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Menet közben tüzes jószágként viselkedik a csúcs-Leon. A kétliteres TFSI izmait kétezres fordulattól kezdi mutogatni, onnan aztán folyamatosan jön az ülésbe préselő erő leszabályozásig, ha a vezető úgy kívánja. Százig mindössze 6,4 másodperc telik el, a pilóta észre sem veszi, és már közel jár a végsebességhez. A hatfokozatú váltó rövid pályán, pontosan mozog, a kormány közvetlen és kellő visszajelzést ad az útról. A futómű kemény, ahogy illik, de nem zökken hátfájdítóan durván az úthibákon sem. Kanyarban forszírozva sokáig türelmes a Cupra, majd finoman megindítja az orrát, vész esetén a háttérből segít a kikapcsolható kitörésgátló. Az elöl 345, hátul 286 mm-es tárcsákon alapuló fékrendszer teljesítménye igazodik az autó egyéb képességeihez.
Az extrákkal jól ellátott sportmodell cikkünk megjelenésével egy időben már megrendelhető, alapára 7 250 400 Ft.
KaMi
Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata.
Műszaki adatok
Motor: soros, négyhengeres, 16 szelepes, közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős benzinmotor.
Hengerűrtartalom [cm3]: 1984.
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 240/177 (5700–6300).
Nyomaték [Nm (1/min)]: 300 (220–5500).
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 6,4.
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 8,3.
Végsebesség [km/h]: 247.
Az Autó2 újság 2007/2. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...