Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningbemutató: Porsche Cayenne GTS - Doppingolt

Kezelésbe vették a stuttgarti szabadidő-terepest: látványban és technikában is „mérgesedett” a legnagyobb Porsche.

Tuningbemutató

LED-es lámpasor világít a légbeömlők közepén. A fékrendszer nem piskóta: elöl 350 mm-es tárcsák dolgoznak hatdugattyús nyergekkel, hátul 330 mm-es tárcsákat négydugattyús rendszer harap. Két új szín, vörös és narancssárga is elérhető a GTS-hez

GTS-re keresztelték az újdonságot, a betűszó a sportosságra utal. Látványban a Turbóhoz áll legközelebb, a felfújt légbeömlőkkel teletűzdelt első, valamint négy kipufogós hátsó lökhárítói rögtön sejtetni engedik: itt valami spéci modellről van szó.

Végigfut a hideg az ember hátán, amint „Sport” állásba kapcsolunk: a kipufogó gurgulázó, mély hörgésre vált. A légrugós rendszer magasra emelhető, így terepen is jobban boldogul a Cayenne GTS, amely terepáttételt és központi diffizárat is felvonultat. A hátsó „nagy” spoiler extratartozék

További kedvcsináló elem az alapjául szolgáló Cayenne S-hez képest 14 mm-rel kiszélesített, vékony műanyag éllel megspékelt kerékjárat, a hátsó spoiler és a feltűnő küszöbborítás. Egyedi alukerekei 21 colosak, 295/35-ös méretű gumit viselnek.

A széria S modellnél 24 mm-rel lejjebb ül a karosszéria, a Cayenne-sorozat történetében itt találkozunk először az acélrugós felfüggesztés és a Porsche aktív felfüggesztés menedzsment (PASM, azaz: Porsche Active Suspension Management) rendszer kombinációjával, amit eddig legfeljebb a 911/Cayman/Boxter-modellekben lehetett élvezni. A PASM a vezetési stílushoz és az útfelülethez igazodva folyamatosan szabályozza a lengéscsillapítót, s megakadályozza, hogy a karosszéria túl nagyot bólintson, illetve billegjen. Opcióként továbbra is lehetséges légrugózást rendelni, ahogy a kormányról is vezérelhető, hatfokozatú Tiptronic S automata váltó szintén elérhető; alapesetben hatfokozatú kéziváltóval dolgozik a pilóta, a végáttételt a dinamikusabb viselkedés miatt az eddigi 3,55:1-ről 4,1:1-re rövidítették. Persze a motort se hagyjuk ki, a V8-as szívó erőgépet nem kímélték a fejlesztők: a közvetlen befecskendezéses, változó vezérléses erőforrás az átdolgozott szívórendszernek, a nagyobb átmérőjű fojtószelepnek, az áthangolt gyújtásnak és befecskendezési időknek köszönhetően 20 LE-vel erősebb a Cayenne S-énél, így 405 lovas. Nyomatéka 500 Nm-re hízott, ez az érték már 3500/perc fordulatnál jelentkezik.

Elöl-hátul sportülések várják az utasokat.

Az állandó összkerékhajtással, vonóerő-szabályzó elektronikával (PTM) felvértezett óriás dinamizmusa lenyűgöző: 0–100-ra 6,1 másodperc alatt gyorsul fel a kéziváltós kivitel, ötödik fokozatban 80-tól 120-ig mindössze 6,6 másodperc telik el, a végsebesség pedig 253 km/h. Minden GTS sajátja a középkonzol végén elhelyezett „Sport” gomb:

A második sorban ketten ülhetnek kényelmesen. A belső divatos és stílusos

kapcsolásával a gázreakciót, a kipufogó hangját „tuningolják”, de változik a PASM hangolása is, ahogy az opciós Tiptronic S automata váltó és légrugózás, valamint a szintén extraként kérhető Porsche dinamikus futóműszabályzó rendszere (Porsche Dynamic Chassis Control; PDCC) is sportüzemmódba vált.

Az utastér leglátványosabb újdonsága a 12 irányban elektromosan állítható két első ülés, valamint a hangsúlyos oldaltámaszokkal szegett, kétszemélyesre formázott hátsó sor. Szinte mindenhol igényes bőr és alcantara borítás feszül, s némi fém kiegészítő dekorációs elemmel is találkozhatunk a műszerfalon, az ajtókon és a küszöböknél.

A Cayenne GTS már megrendelhető, ára jóval 20 millió forint felett kezdődik.                     

 KaMi

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor: V8-as, hengerenkénti 4 szelepes, közvetlen befecskendezéses, változó vezérlésű benzinmotor

Hengerűrtartalom [cm3]: 4806

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 405/298 (6500)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 500 (3500)

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 6,1

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 13,9*

Végsebesség [km/h]: 253

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás