Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningbemutató: MTM bimoto - Kétmotoros

Az MTM nem viccel: két motort épített az Audi TT-be, és sebességi rekordokat ostromol vele.

Tuningteszt

Burkolt felnik, visszapillantó csak a bal oldalon. Az MTM bimoto felkészült a rekordkísérletre

Az Audi és Roland Mayer közös története 1985-ben az ős-Quattróval kezdődött, amikor az ifjú mérnök a fejlesztési részlegnél dolgozott. Munkája az öthengeres soros motorokhoz kötötte, így érthető, hogy főleg az extrém műszaki megoldások vonzották. 1990-ben átköltözött az Ingolstadttól északra fekvő Wettstettenbe, ahol felépítette saját tuningcégét, az MTM-et (Motoren Technik Mayer). Főleg Audikat „piszkál fel.

Ko­moly ver­seny­au­tót fa­ra­gott a győ­ri gyár­tá­sú Au­di TT-ből is. Az 1,8-as négy­hen­ge­rest már öt év­vel ez­előtt 430 ló­erő­re pum­pál­ta, de ez nem volt elég: hát­ra is be­épí­tett egy, a hát­só ke­re­ke­ket haj­tó ugyan­ilyen erő­for­rást, az így meg­szü­le­tett két­mo­to­ros TT 860 ló­erős lett. Az öt­let egyéb­ként nem új, ko­ráb­ban a Citroën is ké­szí­tett ha­son­lót a Ka­csá­ból, a Volks­wa­gen a Sciroccóból a Mer­ce­des pe­dig az A-osz­tály­ból. Az MTM-nél öt­ven hó­na­pig tar­tott a mun­ka.

A két motor fordulatszámát külön-külön méri egy-egy műszer, dupla az olaj- és a vízhőmérő is. A sebességmérő digitális
 
Kétszemélyes a bimoto, a hátsó ülések helyén és a csomagtérben a második motor terpeszkedik
 
Teljesen kitölti a teret a motor és a hűtő, épphogy le lehet csukni a „csomagtértetőt”. A bimoto versenybenzint iszik, hogy mennyit, az titok
    

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor(ok): két, soros, négyhengeres turbós benzinmotor, hengerenként öt szeleppel.

Hengerűrtartalom [cm3]: 2×1796.

Teljesítmény [LE/kW]: 2×510/2×375.

Nyomaték [Nm (1/min)]: 2×518(6300)

Erőátvitel: Két hatfokozatú kéziváltó. Összkerékhajtás. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafékek.

Saját tömeg [kg]: 1490.

Gumik: 235/35 R19.

Gyorsulás (0–100/200 km/h) [s]: 3,1/8,9.

Alapár: 600 000 euro.

Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás