Újautó
Tuningbemutató: MTM bimoto - Kétmotoros
Az MTM nem viccel: két motort épített az Audi TT-be, és sebességi rekordokat ostromol vele.
Tuningteszt
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az Audi és Roland Mayer közös története 1985-ben az ős-Quattróval kezdődött, amikor az ifjú mérnök a fejlesztési részlegnél dolgozott. Munkája az öthengeres soros motorokhoz kötötte, így érthető, hogy főleg az extrém műszaki megoldások vonzották. 1990-ben átköltözött az Ingolstadttól északra fekvő Wettstettenbe, ahol felépítette saját tuningcégét, az MTM-et (Motoren Technik Mayer). Főleg Audikat „piszkál fel.
Komoly versenyautót faragott a győri gyártású Audi TT-ből is. Az 1,8-as négyhengerest már öt évvel ezelőtt 430 lóerőre pumpálta, de ez nem volt elég: hátra is beépített egy, a hátsó kerekeket hajtó ugyanilyen erőforrást, az így megszületett kétmotoros TT 860 lóerős lett. Az ötlet egyébként nem új, korábban a Citroën is készített hasonlót a Kacsából, a Volkswagen a Sciroccóból a Mercedes pedig az A-osztályból. Az MTM-nél ötven hónapig tartott a munka.
Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Motor(ok): két, soros, négyhengeres turbós benzinmotor, hengerenként öt szeleppel.
Hengerűrtartalom [cm3]: 2×1796.
Teljesítmény [LE/kW]: 2×510/2×375.
Nyomaték [Nm (1/min)]: 2×518(6300)
Erőátvitel: Két hatfokozatú kéziváltó. Összkerékhajtás. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafékek.
Saját tömeg [kg]: 1490.
Gumik: 235/35 R19.
Gyorsulás (0–100/200 km/h) [s]: 3,1/8,9.
Alapár: 600 000 euro.
Bővebben az Autó2 2008/12. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...