Bemutatók
Tuningbemutató: Mercedes-Benz C 63 AMG - Csúcsformában
A C-osztály AMG-változata erősebb, mint valaha. A gyári tuningműhely lépcsőshátú és kombi kivitelből is kínál fenevadat.
Tuningbemutató
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A legenda pontosan 20 éve kezdődött a 190 E 3.2 AMG-változatával, a hajtáslánc akkor soros hathengeres benzinmotort és 5 fokozatú kéziváltót társított. A 10 éve debütált C 43 AMG már V8-assal és 5 sebességes automatával, akár kombikarosszériával is készült.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az idén bemutatott, a vásárlókhoz 2008 elején érkező C 63 AMG a manufaktúra első teljesen saját fejlesztésű, 6,2 l-es könnyűfém blokkját hozza. A hengerenkénti 4 szelepes V8-as változó szelepvezérlésű, magnézium szívócsövének hossza is változó. Az egyéb AMG-modellekből ismerős egység itt szinte „gyenge”, 457 lóerőt és 600 Nm-t teljesít. Többre is képes lenne, de már így is megközelíti a DTM-ben szolgáló C-osztályos AMG versenygépet, 4,5 s 100-ra gyorsulásával pedig az E 63 AMG-vel van pariban. Hétfokozatú bolygóműves automatája normál, sport- és manuális programot is kínál, utóbbiban a kormánykarima mögötti alufülekkel is kapcsolhatunk.
A C 63 AMG formaterve természetesen a C-paletta sportosabbik, Avantgarde-kivitelén alapul, ám egyedi a hűtőmaszk és az erőtől duzzadó motorháztető, módosultak a köténylemezek és az oldalsó spoilerek is. Hátul, a lökhárító aljánál diffúzort alakítottak ki, a lépcsőshátúaknál a csomagtérfedélre szolid légterelő is kerül. A feltűnést segíti az ötküllős, grafitszürke felnikészlet, a 18 colos átmérőhöz extraperes, elöl 235/40 R18-as, hátul 255/35 R18 abroncsok társulnak, felárért 19 colos „malomkövek” is rendelhetők.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A beltér meghatározó elemeként említhető az egyenes aljú, lyuggatott bőrbe varrt kormánykerék vagy a kalodaszerűen tartó, integrált és aktív fejtámaszú AMG-sportülés. A motor finoman, de tekintélyt parancsolóan indul, a műszerfal központi kijelzője a motorolaj és a hűtővíz hőfokáról is tudósít. A gyorsan felpörgő gép a villámgyorsan kapcsoló váltóval bármikor bődületes gyorsításra kész, még az elektronikusan korlátozott 250 km/órás végsebesség közelében is egészen erőteljesen tud megindulni az AMG. A kormányzás sportosan direkt, a hidraulikus szervorásegítés sebességfüggő. A nyomtáv elöl 35, hátul 12 mm-rel vállasodott, a kanyarstabilizátor a
szériakivitelekénél vaskosabb, a lengéscsillapítók természetesen keményebbek. Öszszességében igen precíz, de minden úthibát közvetít a zömében alumíniumból épülő, elöl McPherson-, hátul multilink-rendszerű futómű. Az ESP az AMG történetében először teljesen kiiktatható, ez azonban kizárólag nagyon felkészült sofőröknek, versenypályára ajánlott, közúton a szolid drifteléseket is engedő Sport-program szintén óvatosságra int. Végső esetben a vezető térdét óvó párnával együtt 7 légzsák nyílhat.
A jövő év elején várható C 63 AMG hazai ára még nem ismert, a németországi listaár már igen: átszámítva közel 17 millió forint.
Katona Mátyás
Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Motor: V8-as, hengerenkénti 4 szelepes, változó vezérlésű benzinmotor.
Hengerűrtartalom [cm3]: 6208.
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 336/457 (6800).
Nyomaték [Nm (1/min)]: 600 (5000).
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 4,5.
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 13,4.
Végsebesség [km/h]: 250.
Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...