Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningbemutató: Mercedes-Benz C 63 AMG - Csúcsformában

A C-osztály AMG-változata erősebb, mint valaha. A gyári tuningműhely lépcsőshátú és kombi kivitelből is kínál fenevadat.

Tuningbemutató

Az első köténylemez oldalsó beömlői az olajhűtőkhöz vezetnek, az 5 küllős grafitszürke alufelni jellegzetes AMG-elem, a motorháztető és a hűtőmaszk szolidan különbözik az Avantgarde-kivitelekétől

A legenda pontosan 20 éve kezdődött a 190 E 3.2 AMG-változatával, a hajtáslánc akkor soros hathengeres benzinmotort és 5 fokozatú kéziváltót társított. A 10 éve debütált C 43 AMG már V8-assal és 5 sebességes automatával, akár kombikarosszériával is készült.

Az ülések oldaltartása erős, a háromküllős sportkormány lapított alja könnyíti a beszállást, a gyors fordulókban segít megtalálni az egyenest

Az idén bemutatott, a vásárlókhoz 2008 elején érkező C 63 AMG a manufaktúra első teljesen saját fejlesztésű, 6,2 l-es könnyűfém blokkját hozza. A hengerenkénti 4 szelepes V8-as változó szelepvezérlésű, magnézium szívócsövének hossza is változó. Az egyéb AMG-modellekből ismerős egység itt szinte „gyenge”, 457 lóerőt és 600 Nm-t teljesít. Többre is képes lenne, de már így is megközelíti a DTM-ben szolgáló C-osztályos AMG versenygépet, 4,5 s 100-ra gyorsulásával pedig az E 63 AMG-vel van pariban. Hétfokozatú bolygóműves automatája normál, sport- és manuális programot is kínál, utóbbiban a kormánykarima mögötti alufülekkel is kapcsolhatunk.

A C 63 AMG formaterve természetesen a C-paletta sportosabbik, Avantgarde-kivitelén alapul, ám egyedi a hűtőmaszk és az erőtől duzzadó motorháztető, módosultak a köténylemezek és az oldalsó spoilerek is. Hátul, a lökhárító aljánál diffúzort alakítottak ki, a lépcsőshátúaknál a csomagtérfedélre szolid légterelő is kerül. A feltűnést segíti az ötküllős, grafitszürke felnikészlet, a 18 colos átmérőhöz extraperes, elöl 235/40 R18-as, hátul 255/35 R18 abroncsok társulnak, felárért 19 colos „malomkövek” is rendelhetők.

A lépcsőshátúak szolid csomagtérspoilert is kapnak, de valamennyi AMG-hez jár a hátsó diffúzor, a kipufogórendszer két csövön, oldalanként négy krómvégen keresztül gurgulázik

A beltér meghatározó elemeként említhető az egyenes aljú, lyuggatott bőrbe varrt kormánykerék vagy a kalodaszerűen tartó, integrált és aktív fejtámaszú AMG-sportülés. A motor finoman, de tekintélyt parancsolóan indul, a műszerfal központi kijelzője a motorolaj és a hűtővíz hőfokáról is tudósít. A gyorsan felpörgő gép a villámgyorsan kapcsoló váltóval bármikor bődületes gyorsításra kész, még az elektronikusan korlátozott 250 km/órás végsebesség közelében is egészen erőteljesen tud megindulni az AMG. A kormányzás sportosan direkt, a hidraulikus szervorásegítés sebességfüggő. A nyomtáv elöl 35, hátul 12 mm-rel vállasodott, a kanyarstabilizátor a

A hosszában épített V8-ast az AMG-hagyományokhoz hűen egyetlen, a blokkot névjegyével is ellátó mesterember szereli össze. A vetélytársainál lényegesen nyomatékosabb egység már 2000-es fordulattól 500 Nm felett teljesít

szériakivitelekénél vaskosabb, a lengéscsillapítók természetesen keményebbek. Öszszességében igen precíz, de minden úthibát közvetít a zömében alumíniumból épülő, elöl McPherson-, hátul multilink-rendszerű futómű. Az ESP az AMG történetében először teljesen kiiktatható, ez azonban kizárólag nagyon felkészült sofőröknek, versenypályára ajánlott, közúton a szolid drifteléseket is engedő Sport-program szintén óvatosságra int. Végső esetben a vezető térdét óvó párnával együtt 7 légzsák nyílhat.

A jövő év elején várható C 63 AMG hazai ára még nem ismert, a németországi listaár már igen: átszámítva közel 17 millió forint.

Katona Mátyás

Képgaléria

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor: V8-as, hengerenkénti 4 szelepes, változó vezérlésű benzinmotor.

Hengerűrtartalom [cm3]: 6208.

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 336/457 (6800).

Nyomaték [Nm (1/min)]: 600 (5000).

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 4,5.

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 13,4.

Végsebesség [km/h]: 250.

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás