Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningbemutató: Mazda6 MPS - Erőre kap

Enyhe karosszériavadítással, erős műszaki gazdagodással lép színre a hatos csúcsváltozata.

Tuningbemutató

A megemelt motorháztetőt, a megnagyobbodott légbeömlőnyílást 18 colos könnyűfém kerekek gördítik előre
A képességéhez és a versenytársakhoz viszonyítva is kedvező áron, tízmillió alatt kínálja a Mazda középkategóriás sorozatának sportos változatát. A négyajtós padlólemezét a futómű bekötési pontjainál megerősítve alakították át a négykerékhajtás némi többlethelyigényének és a sportosság jegyeinek megfelelően. Elöl a 4 cm-rel megemelt és marcona éleket hordó gépháztető, a nagyobb légbeömlő, hátul a kettős kipufogó jelzi az erőt. Az utastérben a fém pedálsor és a műszerfal a fő sportadathordozó.

Az alapesetben előre, teljesen zártan a többtárcsás tengelykapcsolón fele-fele arányban előre-hátra dolgozó négykerékhajtás, a megerősített felfüggesztés (elöl kettős lengőkarok, hátul többlengőkaros támasz), a hatfokozatú kéziváltó jó háttérmunkása a 260 lóerőt produkáló, közvetlen befecskendezéses benzinmotornak.

A kagylóüléshez, a keretes műszerekhez illő a balesetkor kiakadó fém pedálsor. Szériatartozék a hat légzsák és a menetstabilizáló rendszer
A motor ereje inkább árad, semmint hangzik, nincs vad bömbölés. Az új, DISI, turbós 2,3-as motor, az égéstereibe magas nyomáson fecskendezett benzinnel 10 százalékkal nyomatékosabb és 100 lóerővel dúsabb a hagyományosan táplált alapváltozatnál. A polgári hatos szelídségét idézi az erőgép fogyasztása és az a tulajdonsága, hogy a japános könnyűséggel kapcsolható hatfokozatú váltóhoz nem kell kapkodni az egyenletes gyorsításért, már 3000-es fordulaton előtör a teljes nyomatékgazdagság. A vezető kalandozhat a hagyományos szedán kényelmének élvezete és a sportautó dinamikus mozgása között, a fék jó, az úttartás megbízható.

A négykerékhajtás vesztese a csomagtér (–50 = 455 l), a merevítések miatt oda a hátsó támlahajtogatás is. Az utastér négy embernek kényelmes helyet kínál, s a kényelem a tesztút jó burkolatán menet közben is megmaradt, a felfüggesztés feszessége nem mért erős csapásokat az utasokra. Az autó jól irányítható, a kilátást a vaskos elülső oszlopok zavarják. Előnyös a 3 év garancia, hátrányos a sűrűn, 15 000 km-enként ismétlődő szervizlátogatás.

Az egyféle motorral és egyféle, gazdag felszereléssel megjelenő Mazda6 gyorsabb, mint a megje-lenése. Bemutatásakor (Autó2, 2005/1) úgy tudtuk, az akkor egyéves modell fél évvel később megjelenhet Európában. Ma már a további egy év késedelem sem lehetetlen. Az ok a darabszám és az amerikai, ázsiai igény közötti feszültség után Európában is keresendő. Az itteni piac kevés autója közül jó néhány már elővételben elkelt (nálunk is viszik), így várhatóan csak a második fél évben juthat autójához az MPS 6-os vásárlója.

F. A.

Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Motor: soros négyhengeres, DOHC, közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős benzinmotor.
Hengerűrtartalom [cm3]: 2261.
Teljesítmény [LE/kW/1/min]: 260/191/5500.
Nyomaték [Nm/1/min]: 380/3000.
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 6,6.
Végsebesség [km/h]: 240.
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 10,2.
Ára: 9 299 900 Ft

Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás