Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningbemutató: Corvette C06 2008 - Felfúrt

A Corvette változásai kívülről láthatatlanok, a lényeg belül van: az alapgép minden korábbinál izmosabb.

Tuningbemutató

Az új alufelniken elöl 245/40 ZR18, hátul 285/35 ZR19-esek a defekttűrő Goodyear abroncsok

A könnyűfém térvázra feszített üvegszálas karosszérián kár a modellfrissítéskor szokásos átalakulásokat keresni: nincsenek. Legfeljebb a két új színárnyalat vagy az osztott küllős, óhaj szerint matt vagy jellegzetesen amerikaias krómozott alufelnikészlet tűnhet fel. A 4,44 méter hosszú, 1,84 széles és 1,24 „lapos”, viszonylag nagy, 2,69 m tengelytávú kocsiszekrény alaktényezője (cw: 0,28) dicséretes.

A jellegzetes hátfalon a négy kerek lámpatestre jól rímelnek a krómozott kipufogóvégek

A kínálat élményautós, már az alap Coupé is targatetős, ráadásul a kivehető betétek felárért átlátszók is lehetnek, a Cabriolet pedig 18 másodperc alatt nyitja-zárja ötrétegű, hő- és hangszigetelt vászonkalapját.

A Corvette kétüléses, a helykínálat elegendő, az ülések kifejezetten passzentosak. Az új extrák egyike a műszerfalat is beborító kéttónusú kárpitozás. 2008 legnagyobb újdonsága a V8-as „small block” nagyobb furata: az így 6,2 literesre hízott, de hengerenkénti kétszelepességét és nyomórudas vezérlését őrző vasmonstrum a korábbinál 32 lóerővel izmosabb, azaz mostantól 437 lovas. A váltók is „okosodtak”,

A beltér kicentizett, de kényelmes. Újdonság a műszerfalra is kiterjedő kéttónusú kárpitozás. A szélvédőre vetítő head-up display versenypályás üzemmódban az oldalgyorsulásokat, országúti programban pedig a navigáció üzeneteit is kiírja

a hatfokozatú kézi könnyebb kapcsolhatóságot, az azonos fokozatszámú, kormányról is pöcögtethető bolygóműves automata finomabb és gyorsabb váltásokat ígér, a sportprogramot is kínáló elektronika pedig immár maga is felismeri a dinamikusabb vezetést. A hajtáslánchoz a futóművet is hozzáigazították: a Corvette-től régóta megszokott elöl-hátul független háromszög lengőkaros, keresztben beépített kompozit műanyag laprugókra támaszkodó rendszer elve változatlan, de a lengőkarok bekötési pontjai és perselyei finoman átalakultak. A változó rásegítésű szervóval könnyített kormánymű a korábbinál közvetlenebb,

A hosszában forgó V8-as hangja mesés, ereje meggyőző

s módosult az alapáras gáztöltésű lengéscsillapítók hangolása is, a feláras, elektromágneses folyadékkal töltött, változó keménységű csillapítás szoftvere gyorsult.

Az idei frissítéskor a minden idők legizmosabb Corvette-jének számító, 7,0 l-es, 512 lovas Z06 szupersportverzió motorjához nem nyúltak, de a többi újítás ott is megjelent. A gyáriak az alapgépnél büszkén hangoztatják az egytized másodperccel javított százas sprintidőt, a 6 km/órával növelt végsebességet és persze azt, hogy utóbbival minden idők leggyorsabb automata váltós Corvette-jét alkották meg. A minél több európai vevő megnyerésére a konkurensekénél (leginkább a Porsche 911-esénél) alacsonyabb ár mellett újabb fegyvert is bevetnek az újvilágiak: a sportos autózást a nagyobb piacokon Corvette Teljesítmény Akadémiákon (Corvette Performance Academy) népszerűsítik és tanítják.

Katona Mátyás

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Műszaki adatok

Motor: V8-as, hengerenkénti kétszelepes, OHV-vezérlésű benzinmotor.

Hengerűrtartalom [cm3]: 6162.

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 437/325(5900).

Nyomaték [Nm (1/min)]: 585(4600).

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 4,5 (4,6)*.

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 13,0

Végsebesség [km/h]: 306.

* automata váltóval

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás