Bemutatók
Tuningbemutató: Corvette C06 2008 - Felfúrt
A Corvette változásai kívülről láthatatlanok, a lényeg belül van: az alapgép minden korábbinál izmosabb.
Tuningbemutató
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A könnyűfém térvázra feszített üvegszálas karosszérián kár a modellfrissítéskor szokásos átalakulásokat keresni: nincsenek. Legfeljebb a két új színárnyalat vagy az osztott küllős, óhaj szerint matt vagy jellegzetesen amerikaias krómozott alufelnikészlet tűnhet fel. A 4,44 méter hosszú, 1,84 széles és 1,24 „lapos”, viszonylag nagy, 2,69 m tengelytávú kocsiszekrény alaktényezője (cw: 0,28) dicséretes.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A kínálat élményautós, már az alap Coupé is targatetős, ráadásul a kivehető betétek felárért átlátszók is lehetnek, a Cabriolet pedig 18 másodperc alatt nyitja-zárja ötrétegű, hő- és hangszigetelt vászonkalapját.
A Corvette kétüléses, a helykínálat elegendő, az ülések kifejezetten passzentosak. Az új extrák egyike a műszerfalat is beborító kéttónusú kárpitozás. 2008 legnagyobb újdonsága a V8-as „small block” nagyobb furata: az így 6,2 literesre hízott, de hengerenkénti kétszelepességét és nyomórudas vezérlését őrző vasmonstrum a korábbinál 32 lóerővel izmosabb, azaz mostantól 437 lovas. A váltók is „okosodtak”,
a hatfokozatú kézi könnyebb kapcsolhatóságot, az azonos fokozatszámú, kormányról is pöcögtethető bolygóműves automata finomabb és gyorsabb váltásokat ígér, a sportprogramot is kínáló elektronika pedig immár maga is felismeri a dinamikusabb vezetést. A hajtáslánchoz a futóművet is hozzáigazították: a Corvette-től régóta megszokott elöl-hátul független háromszög lengőkaros, keresztben beépített kompozit műanyag laprugókra támaszkodó rendszer elve változatlan, de a lengőkarok bekötési pontjai és perselyei finoman átalakultak. A változó rásegítésű szervóval könnyített kormánymű a korábbinál közvetlenebb,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
s módosult az alapáras gáztöltésű lengéscsillapítók hangolása is, a feláras, elektromágneses folyadékkal töltött, változó keménységű csillapítás szoftvere gyorsult.
Az idei frissítéskor a minden idők legizmosabb Corvette-jének számító, 7,0 l-es, 512 lovas Z06 szupersportverzió motorjához nem nyúltak, de a többi újítás ott is megjelent. A gyáriak az alapgépnél büszkén hangoztatják az egytized másodperccel javított százas sprintidőt, a 6 km/órával növelt végsebességet és persze azt, hogy utóbbival minden idők leggyorsabb automata váltós Corvette-jét alkották meg. A minél több európai vevő megnyerésére a konkurensekénél (leginkább a Porsche 911-esénél) alacsonyabb ár mellett újabb fegyvert is bevetnek az újvilágiak: a sportos autózást a nagyobb piacokon Corvette Teljesítmény Akadémiákon (Corvette Performance Academy) népszerűsítik és tanítják.
Katona Mátyás
Az Autó2 újság 2008/5. számából
Műszaki adatok
Motor: V8-as, hengerenkénti kétszelepes, OHV-vezérlésű benzinmotor.
Hengerűrtartalom [cm3]: 6162.
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 437/325(5900).
Nyomaték [Nm (1/min)]: 585(4600).
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 4,5 (4,6)*.
Átlagfogyasztás [l/100 km]: 13,0
Végsebesség [km/h]: 306.
* automata váltóval
Az Autó2 újság 2008/5. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...