Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningbemutató: Audi S3 - Csúcsnyomás?

A csak háromajtósként készülő sportkompakt a Golf-padlólemezcsalád legizmosabbja.

Tuningbemutató

Az alapáron mért 18 colos könnyűfém felnikhez 225/40-es abroncsok járnak. A fékek elöl-hátul 17 colos hűtött tárcsák

Szinte hihetetlen, de még a 3,2-es V6-os TT-nél is erősebb az 1,2 baros töltőnyomású turbós, közvetlen befecskendezéses, 2,0 literes benzinessel hajtott Audi S3. A TFSI erejét pontosan a legfőbb rivális, a BMW 130i 265 lóerős szintjére lőtték be, a hajtáslánc a TT-ével (valamint az összkerekes

A hátsó szoknyát platinaszínű diffúzor és kettős kipufogóvég díszíti. A felkeményített, elöl McPherson-, hátul oldalanként négy lengőkaros független felfüggesztéseket nagy sebességre hangolták

Skoda Octaviáéval vagy a Golf 4Motionével) azonos: az autó orrába keresztben épített motor elektronikus vezérlésű Haldex-kuplungos összkerékhajtáson és hatgangos kéziváltón keresztül hajt. A 265 lóerővel és a 350 Nm-es nyomatékkal az S3 mentteljesítményei kimondottan dinamikusak: a százas sprint 5,7 másodperc, a végsebességet elektronika korlátozza 250 km/órára.

A szép muzsikával forgó, szívesen és gyorsan felpörgő négyhengeres kettős krómozott kipufogóvégen át hörög. Az akusztikai élmény mellé optikait is bőven ad az S3: a 25 mm-rel lejjebb ültetett, keményített futóművű háromajtós elülső köténylemezét méretes légbeömlők és krómszegélyű hűtőrács díszíti, a hátsó lökhárító platinaszürke diffúzoráig pedig küszöbszélesítések vezetik a szemet. A tükörházak fémhatásúak, a harmadik ajtó légterelőjét a karosszéria színére fényezik.

A sportos beltérben feláras tartozék az egyenes aljú sportvolán és a kagylóülés. A kormányszervo elektromechanikus

Az alapáron is határozott oldaltartású ülések helyére igazi versenykagylók kérhetők, de rendelhető egyenes aljú sportkormány és ezüstszínű tetőkárpit is.

A 265 lóerős, közvetlen befecskendezéses, 2,0 literes benzines élénken reagál az elektronikus gázpedál jeleire. Hangja a burkolat nélküli gépháztető ellenére is visszafogottan sportos

A pedálok, a szellőzők, a váltógomb mind fémszínű betétekkel díszítettek, a műszerfalra és az ajtókra alapáron zongorafekete, alu- vagy nyírfahatású dekorelemek kérhetők. A kormány, a váltógomb, valamint az ülések szélső része bőrborítású, pluszpénzért teljes bőr/alcantara kárpitozást is kaphatunk. Az alapkivitel egyebek mellett automata légkondit, köridőmérő funkcióval is kiegészített információs rendszert, nappal energiatakarékos halogénizzókat használó xenon fényszórókat és elülső ködlámpákat is tartalmaz.

A már itthon is rendelhető S3 indulóára 10,7 millió forint, az első darabok 2007 elején érkeznek.

Katona Mátyás

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata.

Képgalériánk megtekintéséhez kattintson ide!

Műszaki adatok

Motor: soros négyhengeres, 16 szelepes, közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltős benzinmotor.

Hengerűrtartalom [cm3]: 1984.

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 265/195(6000).

Nyomaték [Nm (1/min)]: 350 (2500–5000).

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 5,7.

Átlagfogyasztás [l/100 km]: 9,1.

Végsebesség [km/h]: 250.

Az Autó2 újság 2007/1. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás