Bemutatók

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tuningbemutató: Abarth Grande Punto - A név kötelez

Abarth márkajelzéssel és 1,4-es turbómotorral vadászik a vevőkre a sportos Fiat Grande.

Tuningbemutató

Háromféle szín, fehér, piros és fekete választható. A Fiat-jelvény kívül és belül mindenütt Abarth-skorpióra változott

Carlo Abarth, az osztrák származású tuningzseni leginkább kisebb-nagyobb Fiatok átépítésével szerzett hírnevet, az ötvenes évektől számos verseny- és utcai sportautóval dobogtatta meg a publikum szívét. A Fiat vezetői hosszas mérlegelés után arra jutottak, hogy az Abarth név 2007-ben önálló márkaként is jól cseng, így piacra dobták első körben a Grande Puntót a híres skorpiós emblémával. Stílusból jelesre vizsgáztak Fiaték: a fekete műanyag kerékívek, küszöbök és lökhárítótoldatok, a fekete fényszóróház a lökhárítóban, a pirosra festett tükrök, a 17 colos, fekete/fém színű alufelnik,

A piros „Abarth” csíkfestés széria, akárcsak a fekete műanyag küszöb- és kerékjárattoldat. Extraként piros kockás tetőfestés is kérhető

a piros féknyergek, a kis hátsó spoiler, no meg a kettős kipufogóvég igazán energikussá formálja az ördögfiókát. Belül a Fiat-jelvényes testvérhez képest az egyben kiöntött, kagylós versenyülés a legfőbb különbség, s megvannak a szokásos sportos kellékek is: varrott bőrvolán és váltógomb, fémpedálszett. Jól harmonizál a sötét kárpitokkal a próbadarab fehérre festett műszerfali betétje.

Az abarthos csapat nem kímélte a technikát sem, bár az átalakítás visszafogottra sikeredett: 20 százalékkal keményebb rugókra, 10 mm-rel ültetett futóműre, 6 mm-rel szélesebb nyomtávra, 19 mm-rel vaskosabb stabilizátorokra, nagyobb féktárcsákra és kétdugattyús Brembo féknyergekre futotta. Bár a mai tuningos kisautómezőnyben a teljesítmény általában közelít a 200 lóerőhöz, itt „csupán” 155-re piszkálták fel az 1,4-es, turbós benzinmotort.

260-ig skálázott sebességmérő, 6500-nál kezdődő piros zóna a fordulatszámmérőn. Az alcantara huzatú sportülés remekül tartja a testet

Az észak-olaszországi próbapályán bebizonyosodott, hogy ez sem kevés az élvezetes mozgáshoz, de a vezető jól teszi, ha minél előbb benyomja a „Sport Boost” gombot: így a 203 Nm nyomatékból rögvest 230 lesz, ráadásul 5000 helyett már 3000/percnél megfeszülnek az izmok. Jól hangolták a kormányt, a rövid úton mozgó váltókarral ugyanakkor sikerült egyszer-egyszer félreváltani. Ha forszírozzuk is a tempót, a Grande Punto jól uralható marad, fékjének ereje azonban nem kiemelkedő. Alapáras a kitörésgátló,

Az esseesse változat hangja sokkal vadabb, mint a széria-Abarthé. A tuningcsomag ára Olaszországban 3000 euró alatt lesz

de biztonsági okokból nem lehet kikapcsolni.

Még a bevezetés előtt elkészült az Abarth tuning kivitele: az esseesse (értsd: SS) névre keresztelt csomaggal 180 LE-re és 272 Nm-re tornász-szák a teljesítményt és a nyomatékot, 7,7 s-ra redukálják a 100-as sprint szintidejét, 20 mm-rel leültetik a futóművet, 18 colos kerekeket és perforált első féktárcsákat tesznek fel, s durrogós, bizsergető kipufogót illesztenek a motor után.

Az Abarth Grande Punto jövő év elején érkezik hozzánk, előreláthatólag 5 millió forint alatti áron. Mivel az új márkanévhez speciális környezetet követelnek meg, egyelőre nem tudni, melyik hazai Fiat-kereskedőnél rendelhető majd meg a vad olasz.

KaMi

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata.

Műszaki adatok

Motor: Soros négyhengeres, 16 szelepes, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve.

Hengerűrtartalom [cm3]: 1368.

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 155/112 (5500).

Nyomaték [Nm (1/min)]: 206 (5000), 230 (3000)*.

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 8,2.

Átlagfogyasztás [l/100 km]: n.a.

Végsebesség [km/h]: 208.

* „Sport” módban

Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata.

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás