Bemutatók
Tuningbemutató: Abarth Grande Punto - A név kötelez
Abarth márkajelzéssel és 1,4-es turbómotorral vadászik a vevőkre a sportos Fiat Grande.
Tuningbemutató
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Carlo Abarth, az osztrák származású tuningzseni leginkább kisebb-nagyobb Fiatok átépítésével szerzett hírnevet, az ötvenes évektől számos verseny- és utcai sportautóval dobogtatta meg a publikum szívét. A Fiat vezetői hosszas mérlegelés után arra jutottak, hogy az Abarth név 2007-ben önálló márkaként is jól cseng, így piacra dobták első körben a Grande Puntót a híres skorpiós emblémával. Stílusból jelesre vizsgáztak Fiaték: a fekete műanyag kerékívek, küszöbök és lökhárítótoldatok, a fekete fényszóróház a lökhárítóban, a pirosra festett tükrök, a 17 colos, fekete/fém színű alufelnik,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
a piros féknyergek, a kis hátsó spoiler, no meg a kettős kipufogóvég igazán energikussá formálja az ördögfiókát. Belül a Fiat-jelvényes testvérhez képest az egyben kiöntött, kagylós versenyülés a legfőbb különbség, s megvannak a szokásos sportos kellékek is: varrott bőrvolán és váltógomb, fémpedálszett. Jól harmonizál a sötét kárpitokkal a próbadarab fehérre festett műszerfali betétje.
Az abarthos csapat nem kímélte a technikát sem, bár az átalakítás visszafogottra sikeredett: 20 százalékkal keményebb rugókra, 10 mm-rel ültetett futóműre, 6 mm-rel szélesebb nyomtávra, 19 mm-rel vaskosabb stabilizátorokra, nagyobb féktárcsákra és kétdugattyús Brembo féknyergekre futotta. Bár a mai tuningos kisautómezőnyben a teljesítmény általában közelít a 200 lóerőhöz, itt „csupán” 155-re piszkálták fel az 1,4-es, turbós benzinmotort.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Az észak-olaszországi próbapályán bebizonyosodott, hogy ez sem kevés az élvezetes mozgáshoz, de a vezető jól teszi, ha minél előbb benyomja a „Sport Boost” gombot: így a 203 Nm nyomatékból rögvest 230 lesz, ráadásul 5000 helyett már 3000/percnél megfeszülnek az izmok. Jól hangolták a kormányt, a rövid úton mozgó váltókarral ugyanakkor sikerült egyszer-egyszer félreváltani. Ha forszírozzuk is a tempót, a Grande Punto jól uralható marad, fékjének ereje azonban nem kiemelkedő. Alapáras a kitörésgátló,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
de biztonsági okokból nem lehet kikapcsolni.
Még a bevezetés előtt elkészült az Abarth tuning kivitele: az esseesse (értsd: SS) névre keresztelt csomaggal 180 LE-re és 272 Nm-re tornász-szák a teljesítményt és a nyomatékot, 7,7 s-ra redukálják a 100-as sprint szintidejét, 20 mm-rel leültetik a futóművet, 18 colos kerekeket és perforált első féktárcsákat tesznek fel, s durrogós, bizsergető kipufogót illesztenek a motor után.
Az Abarth Grande Punto jövő év elején érkezik hozzánk, előreláthatólag 5 millió forint alatti áron. Mivel az új márkanévhez speciális környezetet követelnek meg, egyelőre nem tudni, melyik hazai Fiat-kereskedőnél rendelhető majd meg a vad olasz.
KaMi
Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata.
Műszaki adatok
Motor: Soros négyhengeres, 16 szelepes, turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve.
Hengerűrtartalom [cm3]: 1368.
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 155/112 (5500).
Nyomaték [Nm (1/min)]: 206 (5000), 230 (3000)*.
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: 8,2.
Átlagfogyasztás [l/100 km]: n.a.
Végsebesség [km/h]: 208.
* „Sport” módban
Az Autó2 újság 2007/11. számában megjelent cikk rövidített változata.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...