Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tunigbemutató: Ford Mustang Shelby GT500 - Csőd őr

A GT500-as minden korábbinál izmosabb és vadabb. A Ford sokat is vár tőle.

Tunigbemutató

Carroll Shelby 1959-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órást, s még az évben – összesen kétévnyi Forma–1-es versenyzés, de nyolc futamgyőzelem után – viszsza is vonult. Autókonstruktőr lett, s jöttek a Shelby Cobrák, a 60-as, 70-es évek Ford, a 80-asok Dodge Shelbyjei. A Ford 2004-ben az elsők között lovagolta meg a retrovonalat, mikor az akkori Mustang formájába a 40 évvel korábbi eredetit oltotta. A gyáriak már ekkor leszerződtették Shelbyt a későbbi sportváltozatokra.

A GT500 kompresszoros, 5,4-es V8-asával, 500 lóerejével két éve érkezett, tavaly pedig a GT500 KR, azaz „King of the Road” (Utak Királya) debütált, 540 lóval. A 2009-re felfrissített Mustang-sorban a GT500 sem maradt érintetlenül. A bicepszkirályok örülhetnek, mert már a „mezei” GT500 is 540 lóerős, merev hátsó hídjára 690 Nm ömölhet. A hatfokozatú kéziváltó első négy áttételét érintetlenül hagyták, de az utolsó kettőt megnyújtották, így az autópályás fogyasztás 0,7 l-rel, 8,7 l/100 km-re csökkent. Az izmosítás a Mustang minden porcikájára kiterjedt, nőtt a kuplungtárcsa, nagyobbak lettek az elöl-hátul hűtött féktárcsák, s új a kormánymű. A korábbi 18 colos alulfelnik helyett a kupé 19-eseket hord, és frissek a Goodyear F1 abroncsok.

A lökhárító változásai alig észrevehetők, csak a helyzetjelző fények költöztek egy keveset, a ködfény mélyebb alagútból világít, a hűtőmaszkon az elmaradhatatlan kobra új helyre került, s frissítés a korábbinál magasabb, alumínium géptető széles légbeömlője
 
A műszerfal fényei hétféle árnyalatban választhatók, az egyes lámpák eltérő programozásával összesen 125-féle kombináció lehetséges. A kormány csak fel-le állítható, a váltógomb a hagyományhoz hűen fehér golyó
 
A kabrió a kupéénál szolidabb, 18 colos alufelniken fut, újdonság a vászontetősön a kettős fehér versenycsík. A menetteljesítmények a kupéhoz hasonlóak: a 100-as sprint 5 másodperc alatti, a csúcssebesség 270 km/óra feletti lehet
    

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Motor: V8-as, kompresszoros, hengerenkénti négyszelepes benzinmotor

Hengerűrtartalom [cm3]: 5409

Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 540/397(6250)

Nyomaték [Nm (1/min)]: 690(4500)

Gyorsulás 0–100 km/h [s]: <5,0

Végsebesség [km/h]: >270

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás