Újautó
Tunigbemutató: Ford Mustang Shelby GT500 - Csőd őr
A GT500-as minden korábbinál izmosabb és vadabb. A Ford sokat is vár tőle.
Tunigbemutató
Carroll Shelby 1959-ben megnyerte a Le Mans-i 24 órást, s még az évben – összesen kétévnyi Forma–1-es versenyzés, de nyolc futamgyőzelem után – viszsza is vonult. Autókonstruktőr lett, s jöttek a Shelby Cobrák, a 60-as, 70-es évek Ford, a 80-asok Dodge Shelbyjei. A Ford 2004-ben az elsők között lovagolta meg a retrovonalat, mikor az akkori Mustang formájába a 40 évvel korábbi eredetit oltotta. A gyáriak már ekkor leszerződtették Shelbyt a későbbi sportváltozatokra.
A GT500 kompresszoros, 5,4-es V8-asával, 500 lóerejével két éve érkezett, tavaly pedig a GT500 KR, azaz „King of the Road” (Utak Királya) debütált, 540 lóval. A 2009-re felfrissített Mustang-sorban a GT500 sem maradt érintetlenül. A bicepszkirályok örülhetnek, mert már a „mezei” GT500 is 540 lóerős, merev hátsó hídjára 690 Nm ömölhet. A hatfokozatú kéziváltó első négy áttételét érintetlenül hagyták, de az utolsó kettőt megnyújtották, így az autópályás fogyasztás 0,7 l-rel, 8,7 l/100 km-re csökkent. Az izmosítás a Mustang minden porcikájára kiterjedt, nőtt a kuplungtárcsa, nagyobbak lettek az elöl-hátul hűtött féktárcsák, s új a kormánymű. A korábbi 18 colos alulfelnik helyett a kupé 19-eseket hord, és frissek a Goodyear F1 abroncsok.
Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Motor: V8-as, kompresszoros, hengerenkénti négyszelepes benzinmotor
Hengerűrtartalom [cm3]: 5409
Teljesítmény [LE/kW (1/min)]: 540/397(6250)
Nyomaték [Nm (1/min)]: 690(4500)
Gyorsulás 0–100 km/h [s]: <5,0
Végsebesség [km/h]: >270
Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...