Technika

2009. március 16. hétfő, 00:52

Trükkös autólopás - Csak a kód kell hozzá

A kulcsról lelopott kóddal már nyílik is az autó. A trükk egyszerű, a védekezés annál nehezebb.

Leírás

Íme az elem és a kódlopóegység. Befér egy kisebb zacskóba, s önállóan dolgozik

Nézze meg videón!

"A cigidoboz nem jó, azt megnézik a hajléktalanok, nincs-e benne egy maradék szál” – figyelmeztet neve elhallgatását kérő kapcsolatunk, miközben a fekete szigetelőszalagba csomagolt kódlopó elektronikát próbáljuk elrejteni a parkolót szegélyező gazba. Maga a készülék pici, nagyjából akkora, mint tápegysége, a normál 9 voltos zsebtelep. Spéci akksikkal kisebb is lehetne, de nem éles bevetésre, csak egy bemutatóra készülünk: hogyan működik a távirányítós riasztók és ajtónyitó szerkezetek ellensége.

A kódot áttöltik egy számítógépre, a program elkészíti a megfejtést, a barkácsolt távirányító pedig megkapja a jelet. Mindez nem több néhány percnél. A megfejtett autó bármikor feltörhető

Végül egy papír zsebkendő zacskón akad meg a szemünk, a berendezés éppen elfér benne, és a szemetes környezetben tényleg nem feltűnő.

A gaz közé rejtett zacskótól néhány méterre áll „tesztautónk”, egy második generációs A6-os Audi. Gazdája a szokásos módon, a gyári távirányítóval zárja az ajtókat, majd – mintha csak visszatérne az autóhoz – újra kinyitja azokat. Kíváncsian bontjuk a papír zsebkendő zacskót, vajon a kis, konyhaasztalon forrasztott készülék megfogta a két jelet? Számítógépes csatlakozót illesztünk a kimenetére, az egyszerű laptopon betölti magát a kódlopóhoz tartozó szoftver. Egyetlen ki-be gombnyomás elég volt: a vett jelekből már meg is született az elemzés,

Úgy működik, mint az eredeti távirányító. A tolvaj nem hagy nyomot maga után, ez a legrémisztőbb az egészben; talán saját környezetünk sem veszi észre, hogy autónkat „meghekkelték”

a DOS alatt futó program kijelzi az Audi elektronikájának verziószámát és azt is, hányadik gombnyomás volt ez az autó életében. Persze ez mind semmi: eközben a gép az adatokból előállított egy olyan jelet, amivel legközelebb mi magunk nyithatjuk a zárat.

Élesedik a helyzet. Egy újabb házi barkácselektronika, egy távirányító bukkan elő, amely az előzőhöz hasonló dokkolóval kapcsolódik ugyanarra a laptopra. Az adatok áttöltése után máris mehet a próba: sikerült a kódlopás, a gyári távirányító nélkül is kinyitottuk az ajtókat.

Az Autó2 újság 2008/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Videó

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás