Bemutatók
Toyota Yaris 2 - Vitzen kívül!
Szülőhazájában Vitz néven már tavasz óta kapható a hozzánk legkorábban 2005 végén megérkező új Toyota Yaris. Japánban mi is körbejárhattuk az ottani modelleket.
Első oldal
Az új Yaris szinte bemutatkozásával egyidejűleg sláger lett a japán piacon, hisz áprilisban rögtön átvette a vezetést az eladási listán, és első helyét azóta is biztosan tartja. Az egyelőre kizárólag ötajtósként készülő újdonság hosszabb és szélesebb is elődjénél, s ehhez vadonatúj padlólemezt is terveztek a nagoyai mérnökök. A futómű elve nem változott, de minden alkatrész friss fejlesztés, elöl segédvázba kapaszkodik a McPherson, hátul csatolt lengőkarok dolgoznak. A változó szívóoldali vezérlésű, teljesen könnyűfém szerkezetű, csupa benzinesből álló motorpaletta Európában az Aygóban debütált háromhengeres, 1,0 literes (71 LE) alapgép mellett a régi négyhengeres 1,3-asból (87 LE) és a kissé megizmosított korábbi 1,5-ösből (110 LE) áll majd. Valamennyi erőforrás hengerenkénti négyszelepes. Dízel Japánban nincs, az öreg kontinensre a Corollában bemutatott, friss, közös csöves 1,4-est ígérik (90 LE). Japánban csak a legerősebb motorhoz kapható kéziváltó, de az alapellátmány valamennyi erőforráshoz új fejlesztésű fokozatmentes (CVT) automatát párosít. A legkisebb motorhoz csak ez kapható, az 1,3-as azonban négyfokozatú robotizált erőátvitellel is megrendelhető – igaz, kizárólag a viszkós szerkezetű összkerékhajtással, ami a többi motorhoz nem társítható.
![]() | |
| |
A csomagtartó mérete ismeretlen, valamennyi japán kivitelben szükségpótkerék lapul a felhajtható műanyag padlólemez alatt. A raktérből teljesen hiányoznak a pakoláskönnyítő megoldások, rekeszek, de ez az európai premierig még bőven megváltozhat. Az új Yaris hazai áráról és alapfelszereléséről egyelőre nincs információnk.
Sz. G.
Műszaki adatok
1.0 VVT-i | 1.3 VVT-i | 1.5 VVT-i | |
Hengerszám/szelepszám | 3/12 | 4/16 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 996 | 1296 | 1497 |
Furat x löket [mm] | 71×83,9 | 72×79,6 | 75×84,7 |
Teljesítmény [LE/kW(1/min)] | 71/52(6000) | 87/64(6000) | 110/81(6000) |
Nyomaték [Nm(1/min)] | 94(3600) | 120(4400) | 141(4400) |
Hossz x szél x mag [mm] | 3750x1695x1520 | ||
Tengelytáv [mm] | 2460 | ||
Nyomtáv elöl/hátul [mm] | 1470/1460 | ||
Üzemanyagtartály [l] | 42 | ||
Fékek elöl/hátul | Tárcsa/dob | Tárcsa/tárcsa | |
Menetkész tömeg [kg] | 980–1110 | ||
Fogyasztás (átlag) [l/100 km] | 4,5 | 4,6 (6,2) | 5,7 |
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...