Aktuális
Török Rali - Loeb negyedszer
Török Rali Sebastian Loeb a rali elejétől az első helyen vezette a Citroën Xsarát – fotó: Amber PR A Török ralin ezúttal nem az első helyért folyt ádáz küzdelem, azt ugyanis már a rali elején megszerezte Sebastien Loeb és el sem engedte a finisig. Az ezüstérmes hely volt az, amelyért nagy csatát vívott a Peugeot
Török Rali
![]() | |
| |
![]() | |
| |
Úgy tűnik a Citroën jó vásárt csinált azzal, hogy Duvalt lecserélte Carlos Sainzre, hiszen a veterán spanyol a negyedik helyre hozta be autóját, s ezzel értékes pontokat hozott a Citroën konyhájára. „Örülök, hogy célba értem. Fel kellett vennem a megfelelő tempót, hogy az élbolyban végezzek és annyi pontot gyűjtsek amennyit lehetséges, miközben nem volt szabad hibáznom a borzalmas időjárási körülmények ellenére.” – szögezte le Sainz. Nem titkolta a francia gyártó, hogy ezzel a cserével a célja az, hogy megvédje konstruktőri világbajnoki címét. Bár a Peugeot még mindig vezeti a ponttáblát, de előnye lecsökkent négy pontra.
A Peugeot első helyét Marcus Grönholmnak és Markko Märtinnek köszönheti, hiszen a két pilóta a harmadik és ötödik helyet szerezte meg a Török ralin. „Mindent megtettem annak érdekében, hogy utolérjem és megelőzzem Pettert ma – még a légkondicionálót is kivetettem az autóból a szervizben annak érdekében, hogy egy kicsit könnyebb legyen az autó, de ennél többet nem tehettem. Nagyon közel voltunk a 17. gyorsasági szakasz utolsó hét kilométeréig. Ekkor Petter egy nagyon jó időt autózott. Természetesen úgy hajtottam, ahogy tudtam, de az utasítás arról szólt, hogy érjek be a célba és biztosan pontokat szerezzek a Peugeot-nak a konstruktőrök között. Szerencsére ez sikerült és még mindig a Peugeot vezeti a ponttáblát.” – nyilatkozta Grönholm.
![]() | |
| |
A háromnapos Török rali egy forró és durva köves rali volt. Az időjárás csúnyán kibabrált a mezőnnyel, hiszen a forróságot szakadó eső váltotta, arról nem is beszélve, hogy sárral és még köddel is bajlódniuk kellett a résztvevőknek a hegyekben. Ezáltal nagyon nehézzé vált a megfelelő abroncsválasztás a csapatok számára.
A következő világbajnoki ralira ismét három hetet kell várnunk, hiszen a mediterrán versenyek sorában negyedikként az Akropolisz rali következik (2005. június 24-26.). 2004-ben a mostani második helyezett Petter Solberg nyert. Kérdés, hogy Sebastien Loeb-ön végre fogást tud-e találni a két nagy ellenfél, Petter Solberg és Marcus Grönholm.
A 2005-ös Török Rali végeredménye:
1. S Loeb Citroën Xsara 4:21:48,0
2. P Solberg Subaru Impreza + 00:59,6
3. M Grönholm Peugeot 307 WRC + 01:15,3
4. C Sainz Citroën Xsara + 04:17,9
5. M Märtin Peugeot 307 WRC + 05:57,2
6. T Gardemeister Ford Focus + 08:07,3
7. R Kresta Ford Focus + 08:48,3
8. G Galli Mitsubishi Lancer + 09:38,9
9. A Warmbold Ford Focus + 11:26,7
10. H Rovanperä Mitsubishi Lancer + 13:51,4
A világbajnokság állása
Pilóták
1. S Loeb 55 pont
2. P Solberg 42 pont
3. M Märtin 38 pont
4. M Grönholm 32 pont
5. T Gardemeister 31 pont
6. H Rovanperä 13 pont
7. M Stohl 11 pont
8. R Kresta 10 pont
9. H Solberg 9 pont
10. G Panizzi 7 pont
Konstruktőrök
1. Peugeot 72 pont
2. Citroën 68 pont
3. Ford 49 pont
4. Subaru 46 pont
5. Mitsubishi 30 pont
6. Skoda 8 pont
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...