Aktuális

2009. március 16. hétfő, 00:52

Török Rali - Loeb negyedszer

Török Rali Sebastian Loeb a rali elejétől az első helyen vezette a Citroën Xsarát – fotó: Amber PR A Török ralin ezúttal nem az első helyért folyt ádáz küzdelem, azt ugyanis már a rali elején megszerezte Sebastien Loeb és el sem engedte a finisig. Az ezüstérmes hely volt az, amelyért nagy csatát vívott a Peugeot

Török Rali

Sebastian Loeb a rali elejétől az első helyen vezette a Citroën Xsarát – fotó: Amber PR
A Török ralin ezúttal nem az első helyért folyt ádáz küzdelem, azt ugyanis már a rali elején megszerezte Sebastien Loeb és el sem engedte a finisig. Az ezüstérmes hely volt az, amelyért nagy csatát vívott a Peugeot 307 WRC-vel versenyző Marcus Grönholm és a subarus Petter Solberg. A rali utolsó és egyben leghosszabb gyorsasági szakasza előtt a finn oroszlános még reménykedhetett abban, hogy megelőzi a norvég pilótát.
Peter Solberg a második helyet tudta megszerezni Subarujával – fotó: Amber PR
Bár a finn mindent megtett a cél érdekében, mégis kénytelen beérni a harmadik hellyel.

Úgy tűnik a Citroën jó vásárt csinált azzal, hogy Duvalt lecserélte Carlos Sainzre, hiszen a veterán spanyol a negyedik helyre hozta be autóját, s ezzel értékes pontokat hozott a Citroën konyhájára. „Örülök, hogy célba értem. Fel kellett vennem a megfelelő tempót, hogy az élbolyban végezzek és annyi pontot gyűjtsek amennyit lehetséges, miközben nem volt szabad hibáznom a borzalmas időjárási körülmények ellenére.” – szögezte le Sainz. Nem titkolta a francia gyártó, hogy ezzel a cserével a célja az, hogy megvédje konstruktőri világbajnoki címét. Bár a Peugeot még mindig vezeti a ponttáblát, de előnye lecsökkent négy pontra.

A Peugeot első helyét Marcus Grönholmnak és Markko Märtinnek köszönheti, hiszen a két pilóta a harmadik és ötödik helyet szerezte meg a Török ralin. „Mindent megtettem annak érdekében, hogy utolérjem és megelőzzem Pettert ma – még a légkondicionálót is kivetettem az autóból a szervizben annak érdekében, hogy egy kicsit könnyebb legyen az autó, de ennél többet nem tehettem. Nagyon közel voltunk a 17. gyorsasági szakasz utolsó hét kilométeréig. Ekkor Petter egy nagyon jó időt autózott. Természetesen úgy hajtottam, ahogy tudtam, de az utasítás arról szólt, hogy érjek be a célba és biztosan pontokat szerezzek a Peugeot-nak a konstruktőrök között. Szerencsére ez sikerült és még mindig a Peugeot vezeti a ponttáblát.” – nyilatkozta Grönholm.

A finn Marcus Grönholm mindent megtett, hogy utólérje Peter Solberg Subaruját. A verseny előtt még a légkondi is kikerült a Peugeot-ból a súlycsökkentés érdekében – fotó: Amber PR
A hatodik és hetedik helyen a két fordos pilóta, Toni Gardemeister és Roman Kresta értek célba. Míg a csapat harmadik autója Anthony Warmbolddal a fedélzeten a kilencedik lett. A Mitsubishi legjobbja a nyolcadik helyezett Gigi Galli lett, miközben Harri Rovanperä zárja a tízes listát.

A háromnapos Török rali egy forró és durva köves rali volt. Az időjárás csúnyán kibabrált a mezőnnyel, hiszen a forróságot szakadó eső váltotta, arról nem is beszélve, hogy sárral és még köddel is bajlódniuk kellett a résztvevőknek a hegyekben. Ezáltal nagyon nehézzé vált a megfelelő abroncsválasztás a csapatok számára.

A következő világbajnoki ralira ismét három hetet kell várnunk, hiszen a mediterrán versenyek sorában negyedikként az Akropolisz rali következik (2005. június 24-26.). 2004-ben a mostani második helyezett Petter Solberg nyert. Kérdés, hogy Sebastien Loeb-ön végre fogást tud-e találni a két nagy ellenfél, Petter Solberg és Marcus Grönholm.


A 2005-ös Török Rali végeredménye:

1. S Loeb Citroën Xsara 4:21:48,0
2. P Solberg Subaru Impreza + 00:59,6
3. M Grönholm Peugeot 307 WRC + 01:15,3
4. C Sainz Citroën Xsara + 04:17,9
5. M Märtin Peugeot 307 WRC + 05:57,2
6. T Gardemeister Ford Focus + 08:07,3
7. R Kresta Ford Focus + 08:48,3
8. G Galli Mitsubishi Lancer + 09:38,9
9. A Warmbold Ford Focus + 11:26,7
10. H Rovanperä Mitsubishi Lancer + 13:51,4

A világbajnokság állása

Pilóták

1. S Loeb 55 pont
2. P Solberg 42 pont
3. M Märtin 38 pont
4. M Grönholm 32 pont
5. T Gardemeister 31 pont
6. H Rovanperä 13 pont
7. M Stohl 11 pont
8. R Kresta 10 pont
9. H Solberg 9 pont
10. G Panizzi 7 pont

Konstruktőrök

1. Peugeot 72 pont
2. Citroën 68 pont
3. Ford 49 pont
4. Subaru 46 pont
5. Mitsubishi 30 pont
6. Skoda 8 pont

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás