Hírek

2009. március 16. hétfő, 00:52

Titkos: Fiat–Suzuki könnyű terepjáró - Arcmások

A Fiat és a Suzuki a General Motors közreműködésével Esztergomban fogja gyártani közös összkerékhajtású szabadiőterepesét.

Ez a Fiat karosszériája, a hasmagasság egyáltalán  nem terepes; a Suzuki vonalvezetése terepjárósabb.  Az évi 60 000 autóból 20 000 lesz Fiat

Már a gyártás kezdete is ismert, állítólag idén novemberben gördülnek le az első, egyelőre titkolt nevű, ötüléses Fiat-Suzukik a magyar sorokról; a tervezett darabszám évi 60 000. A General Motorson keresztül szegről-végről konszernrokonságban álló két márka megosztotta a fejlesztés munkáját és költségeit. A hírek szerint a padlólemez és a hajtáslánc japán tervezésű, a motorok pedig részben Suzuki, részben Fiat eredetűek lesznek (az 1,3-as és az 1,9-es közös csöves dízeleket az olaszok, a benzineseket pedig a japánok adják). A prototípusok már futnak, mindenki a magáét teszteli, így az olasz Auto című havi lap munkatársai egyelőre csak a Fiat-változatot kaphatták titokban lencsevégre. A hírzárlat teljes, de már tudható, hogy a Fiat formáját az Italdesign (Giugiaro) rajzolta, a teljes hossz nagyjából 4,2 méter, a futómű pedig elöl segédvázas McPherson, hátul csatolt lengőkaros lesz.

A lemaszkolt prototípus kerekei 14 colosak, a motorok mindkét változatban négyhengeresek, de a Suzuki új 2,7-es V6-osa is megjelenhet a palettán

Az összkerékhajtás egyes források szerint állandó, vagyis az alapvetően elsőkerékhajtású, keresztben beépített orrmotorú autó számítógépes működtetésű többtárcsás tengelykapcsolón keresztül küld nyomatékot a hátsó kerekekre, de csak akkor, ha az elülsők már kipörögnek. Mások úgy tudják az összkerékhajtás kapcsolható, így gombnyomásra csak az elülső kerekek kapnak meghajtást, s a teljes hátsó egység leválasztható az erőátviteli láncról. Az már biztos, hogy a padlólemezt és a hajtóművet a Suzuki a következő Vitara-generációban is használja majd, s a két márka hazai gyártású autói nem csak jelvényükben lesznek eltérők, mert a tervek szerint a Suzukik a Fiatoknál jóval terepjárósabb megjelenéssel készülnek. Elképzelhető, hogy a japánok a közelmúltban az Egyesült Államokban bemutatott Concept X2 nevű tanulmány ruhájába, vagy valami ahhoz nagyon hasonlóba öltöztetik majd autójukat.

Illusztrációk: olasz Autó folyóirat

Sz. G.

Az Autó2  2005/5-ös számából.

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás