Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Volvo XC70 2.4 D5 Summum - Minden hóra fordul

A terepen is összkomfortot kínál az új XC70.

Tesztnapló

A terepezést magas padló és műanyag körvédelem segíti

Az S80 alapjaira épült a V70 kombi és megemelt változata, a terepes XC70.

Karosszéria, utastér A magasra emelt autót a küszöbökön, a kerékjáratokon, a lökhárító felső részén műanyag fedi, a motort alsó borítás óvja. A tükörvégi indexek a prémiumosságot jelzik, akárcsak az utastér anyagai. A memóriás bőr vezetőülés széles, puha, fűthető és szellőztethető. Bőven van hely a vállaknak, és a fejek fölött is. A műszerfal borítása finom. Az oszlopok vastagok, de a kilátás így is megfelelő, a tolatást radar segíti. A vékony középkonzol lapján kapcsolók garmadája sorakozik. Helyet és munkát takarít meg az elektronikus kézifék, gombnyomásra zár, önmaga old. A két pedál között nagy a szinteltérés. Akár zsebből nyit és indít a távellenőrzésre is képes kulcs. Hátul ugyancsak tágas a tér. Az ülőhely széles, a fej fölött magas a tető. A támla három, a lap két részben dönthető le. Az ülőfelületből gyerekülés-magaslat emelhető fel. A kombi hátsó ajtaja elektromosan nyílik-csukódik. A kerékjáratok szélesek, a csomagtér széles és magas, a tetőről lehajtható ráccsal elválasztható az utastértől. A többszintes raktér peremmel azonos magasságú padlója teleszkóppal emelhető fel.

Alacsony, könnyen rakodható, osztva lehajtott ülésekkel 1,5 méteren sík a csomagtér

Motor, erőátvitel A csupa könnyűfém motor csöndes, százas tempónál 2000-en áll a fordulatmérő. Alapjáraton kissé rezegteti az utasteret az öthengeres, gázadásra rögtön reagál. A két- és négykerék-hajtás közötti átmenet automatikus, a tengelyenkénti nyomatékszabályozás átmenetei észrevétlenek. Alacsony fordulatról turbós lendülettel gyorsít a motor, a hatfokozatú váltó automata módban okosan kapcsol, nincsenek rángatások, csak erős gyorsításkor. Kéziváltásra sem késlekedik.

Vezetés, menettulajdonságok A felfüggesztés karakterisztikája gombnyomással komfortosra, sportosra vagy automatikusra állítható. A komfortos is elég stabilitást ad, és a sportos sem túlzottan feszes. A kissé keményen, de kényelmesen rugózó, 21 cm hasmagasságú autó hajlamos a lengésekre. Nehéz, de nem extrém terepen is elboldogul. Nagy segítség a lejtmenetvezérlő, amely nem engedi 7 km/h fölé

Nyolc légzsák vigyáz az utasokra. A memóriás bőrülés szellőztethető

gyorsulni az autót.

Felszereltség Az alapváltozat gazdagon felszerelt. Különösebb tartozékai: DSTC menetstabilizáló rendszer, elektromos rögzítőfék, Haldex-összkerékhajtás, elektronikus lejtmenetvezérlés, nyolc légzsák, csomagtéri sínek és rögzítőpontok, elektromos ablakok, tükrök, csomagtérrács, 3 részre osztott hátsó és előredönthető első üléstámla, testre szabható kezelőfunkciók. A felsőbb fokozatban esőérzékelő, valamint fűthető első ülések vannak, s a raktérajtó elektromosan záródik. A csúcs-Summum ehhez elektromos vezetőülés-mozgatást, tolatóradart, bixenon fényszórót, csomagrögzítő rendszert, bőrüléseket tesz hozzá.                         

F. A.

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kialakítás
Csomagtér
Tágas utastér
Szervizintervallum
Kezelhetőség
Felszerelés
Ár
Karosszérialengés
Pedálrend
Vastag oszlopok

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Soros öthengeres, hengerenkénti négyszelepes, turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Változó geometriájú turbófeltöltő, köztes hűtő. Common Rail közvetlen befecskendezés. Hengerűrtartalom: 2400 cm3. Furat: 81, löket: 93,2 mm. Teljesítmény: 185 LE/136 kW (4000/min). Nyomaték: 400 Nm (2000–2750/min). Hatfokozatú automata váltó, állandó négykerék-hajtás. Elöl segédvázon McPherson-, hátul több lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS, DSTC. Gumiméret: 235/55 R17. Csomagtér: 575/840/ 1600 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4838x1961x1604 mm. Tengelytáv: 2815 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,9 s. Végsebesség: 205 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,5/7,0/8,3 l/100 km. Tesztátlag: 8,8 l/100 km. Garancia: 2 év általános, 8 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év. Olajcsere-periódus: 30 000 km.

Ára: 13 020 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás