Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Volvo XC60 D5 Summum automata - Villanypásztor

A Volvo aktív biztonságával emeli ki az XC60-ast az egyre bővülő konkurenciából.

Tesztnapló

A műszaki alapok az anyacégtől – a Ford Kugából – valók, de a padlólemezbe 8,4 centit beletoldottak, az XC tengelytávja ennyivel hoszszabb. Ekkora motor sincs a Fordban, a 2,4-es soros öthengeres Volvo-unikum.

Karosszéria, utastér Az egyenletes illesztési hézagokkal összeállított karosszéria hasmagassága csak épp annyira emelt, hogy kényelmes legyen a beszállás. A formák és az anyagok mind ismerősek más Volvókból, az ülések nagyok, és hosszú utakon is kényelmesek, a műanyagok puhák, a folyadékkristályos közepű műszerek az S60/ 80-ból valók. A vezetői hely tágas, a vállszélesség kellemesen bő, a fék/gáz magasságkülönbség elfogadható. Zavaró, hogy a vezető nem tudja a combját kényelmesen a középkonzolhoz támasztani, mert a „lapra szerelt” (háta mögött pakolóhelyet rejtő) elem széle vág. A fejtér hátul is bőséges, a hangsúlyosan két személyre formázott 40/20/ 40 arányban egyszerűen dönthető padon hárman is jól elférnének, a padlómerevítő keskeny és alacsony, de a középső hely nem elég széles. A hátsó lábtér kellemesen tágas, pakolóhely sok van, az ajtózsebek nagyok, ám rövidek, a kesztyűtartó legfeljebb átlagos. A csomagtér ajtaja kényelmesen magasra nyílik, a raktérperem is magas, de küszöbe egyáltalán nincs, s ez jó, a nehéz dolgokat be lehet tolni. A szépen kárpitozott ládában kevés a rögzítőelem, de ami van, az jól használható. A padló alá rekeszeket rejtettek, a takaróroló kényelmetlenül kezelhető.

A kis XC erősen emlékeztet a nagy XC90-esre. Az alufelnik alapárasak. A 2,4-es dízel 163 lóerővel is megrendelhető
 
Hamisítatlan Volvo-beltér finom anyagokból. Az ülések hosszú távon is kényelmesek
 
Tágas a csomagtér, az üléstámlák ledöntése után a padló sík marad
    

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Tágas hátsó lábhely
Összkerékhajtás
Jó tükrök
Egyszerűen bővíthető csomagtér
Sok utastéri pakolóhely
Stabil kanyartulajdonságok
Erős dízel
Jó világítás
Zörgő utastéri műanyagok
Rosszul kapcsoló automata váltó
Túlságosan feszes futómű
Combot nyomó középkonzol

 Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról! 

Műszaki adatok

Soros öthengeres közös csöves turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Hengerenként négy szelep, változó geometriájú turbó, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 2400 cm3. Furat: 81,0, löket: 93,2 mm. Teljesítmény: 185 LE/136 kW (4000/min). Nyomaték: 400 Nm (2000/min). Hatfokozatú automata váltó, Haldex-kuplungos összkerékhajtás. Elöl segédvázas McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, belső hűtéssel, ESP. Gumiméret: 235/60 R18. Csomagtér: 490–1450 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4628x1891x 1713 mm. Tengelytáv: 2774 mm. Saját tömeg: 1827 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,9 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,9/6,8/8,3 l/100 km. CO2: 219 g/km. Tesztátlag: 9,7 l/100 km. Garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélküli általános, 12 évi átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év, meghosszabbítható. Olajcsere-periódus: 30 000 km.

Alapár: 11 360 000 Ft

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás