Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Volvo S80 D5 Summum - Semmi kilengés

Kívül új, belül gondosan kialakított, elöl erős az új S80, a változás alig észrevehető.

Tesztnapló

A széles vállvonalú, enyhén kupés végződésű autó őrzi a márkajellegzetes jegyeket
A széles vállvonalú, enyhén kupés végződésű autó őrzi a márkajellegzetes jegyeket

Az S80 új ruháját a régi szabásmintája szerint állították össze. Új padlólemezén alig fazonigazításnyival módosult a csúcsmodell formája.

Karosszéria, utastér Magabiztosságot és eleganciát sugároz a hangsúlyos vállvonalú, nagy hűtőmaszkú négyajtós, az oldalablakokat krómkeret díszíti. Az ajtók kettős szigetelése finom anyagválasztást ígér, a sok extrával felszerelt autó belső tere nem okoz csalódást, igényes a kidolgozás. Bőr és műanyag a borítás, az utóbbi is kellemes tapintású, a hullámos műszerfal teteje puha. A fémmel díszített vékony lap középkonzolon elbizonytalanítóan sok a kapcsoló. Feláras az automata váltó, a napfénytető és az, hogy az utas ülése is elektromosan mozgatható. A fűthető ülések kényelmesek, lapjuk hosszú, tartást ad a lábaknak. Tágas a tér, nagyok az oldaltávolságok. Az indítókulcsot csak a helyére kell csúsztatni, de indítani a start-stop gomb megpöccintésével kell. A külső tükrök nagyok és osztottak, a hátsó fejtámlák gombnyomásra lehajlanak, így a vaskos oszlopok és szűk ablaknyílások ellenére jól kilátni.

A hátsó ülés is kényelmes, hoszszú lapú, a támla fotelesen formázott. A középső könyöktámaszból opcióban gyermekülést lehet kihajtogatni. A lábhely nem bőséges, s a fej fölötti tér sem pazarló. A hátsó sorban utazóknak is jut elég pakolóhely, faborítás, légáramlás-szabályozás. A támla osztva lehajtható, négyajtóshoz képest nagy átjáró nyílik a szövettel burkolt csomagtérhez. A támla rögzítőit a csomagtérből lehet kényelmesen kioldani. A rakodótér felnyitott fedelét két teleszkóp tartja biztonságos távolságban. A rakodónyílás keskeny, a pakolóhely átlagos, széles és rövid.

Motor, erőátvitel

A két dimenzióban kiterjedt középkonzol mellett széles a hely. A műszerfal tetején az opciós, távirányítós LCD-képernyő felső szegélye a navigáláshoz kiemelkedik

A két dimenzióban kiterjedt középkonzol mellett széles a hely. A műszerfal tetején az opciós, távirányítós LCD-képernyő felső szegélye a navigáláshoz kiemelkedik

A Volvo korábbi csúcsdízelmotorja nagyobb teljesítménnyel és nyomatékkal lép feljebb. Ehhez kissé nyers dízelhangot használ, nem zajosat, s a gyorsításokkor sem erősödik fel. Erőlködés nélkül mozgatja, alacsony fordulatról is erőteljesen gyorsítja a kéttonnás kocsit. A tesztautó hatfokozatú váltója opcióban automata. Kézzel is könnyen kapcsolható. A nyomaték automata üzemben is megtorpanás nélkül jut el az elülső kerekekhez, a gördülés egyenletes.

Vezetés, menettulajdonságok A két pedál között nagy a szintkülönbség. Az enyhén feszes, komfortos rugózáson a városi rossz utak kifoghatnak, tompítva bár, de az utastérig jutnak a csapások. Nagy sebességnél biztonságosan elsimítja az országutak hibáit, stabil a tartása. Az utastér csöndes, a futómű jól elszigetelt. A kormány erős és pontos, a fék finoman adagolható. A kanyarok ívét biztosan követi az autó.

Felszereltség, költség A háromfokozatú felszerelési lépcső teteje a Summum-kialakítás. Tartozéka a DSTC-menetstabilizáló, a bixenon fényszórók mosóval, a hat légzsák, a tolatóradar, elöl az ülésfűtés, az elektromos mozgatású vezetőülés, a lehajtható jobb elülső és hátsó támlák, a légkondicináló, az elektromosan ledönthető hátsó fejtámlák, az elektromos ablakemelők, a külső tükrök, az esőérzékelő, a fahatású díszítés, a bőrbevonatú kormánykerék, a könnyűfém keréktárcsa. Dinamikus közlekedés közben is csak ritkán kell 2000 fölé tolni a fordulatmérőt. A nagy motor átlagfogyasztása nyolc liter alatt tartható.

Földvári A.

Az Autó2 újság 2006/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Széles, kimunkált utastér
Erőteljes, nyomatékos motor
Kedvező menettulajdonságok
Jó menetteljesítmény
Visszafogott felszereltség
Rövid hátsó lábtér
Pedálok lépcsős elrendezése

Az Autó2 újság 2006/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Műszaki adatok Öthengeres, soros turbódízelmotor elöl, keresztben beépítve. Két felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtalom 2400 cm3, furat 81,0, löket 93,1 mm. Common rail közvetlen befecskendezés. Teljesítmény: 185 LE/136 kW (4000/min). Nyomaték: 400 Nm (2000–2750/min). Elöl McPherson-, hátul négy lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, ABS. Hatfokozatú automata váltó, elsőkerékhajtás. Gumiméret 225/50 R17. Csomagtér 480 l, üzemanyagtartály 70 l. Hossz x szélesség x magasság 4851x1861x 1493 mm. Tengelytávolság 2835 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg 1570/ 2190 kg. Gyorsulás (0-100 km/h) 9,0 s. Végsebesség 225 km/h. Fogyasztás (városban/városon kívül): 10,2/5,6 l/100 km.

Ár: 11 400 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás