Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Volkswagen Scirocco 2.0 CR TDI - A név beszél

Visszahozta a VW a Scirocco nevet. Az új kupé golfos, mégis újat mutat.

Tesztnapló

Széles, lapos és látványos. A lökhárító alja mélyre nyúlik, így könnyen fennakad a magas padkán. A vaskos első tetőoszlop nehezíti a kilátást

A Scirocco-sorozat 1974-ben érkezett, és 1992-ig futtatták a németek. A 2008-ban debütáló utód elődje szellemiségét s a jelenlegi Golf technikáját örökölte.

Karosszéria, utastér Morcos első „szemöldökeivel”, látványosan szélesedő farával nem sok munkát ad a kasztnituningolóknak, legtöbb külső mérete nagyobb (hosszúsága 5,7, szélessége 2,4, első nyomtávja 2,9, a hátsó 6,2 cm-rel) a Golf VI-osnál, viszont alacsonyabb annál (–7,5 cm). Ajtói szélesre tárulnak, a fejre érdemes vigyázni beülésnél. Elöl kényelmes, masszív oldaltartású, deréktámasz nélküli ülések, hátul fejtámlával egybeépített, kétszemélyes padsor fogad. A műszerpult az előző Golf-alapú Eosból való, kialakítása egyértelmű. A helykínálat elöl tágas, csak a váltókart körülvevő kemény műanyag keret fájdítja meg a nekitámaszkodó térdet. Hátul a fejtér elfogadható, a lábtér kényelmes, de szélesnek nem mondható. Elöl van elég rakodóhely (átlagos ajtózsebek, megfelelő kesztyűtartó, két pohártartó, mély rekesz a kartámasz alatt), hátul viszont hiányoznak a praktikus tárolók. A magas peremű, 292 l-es csomagtartó kapacitása a hátsó ülések előredöntésével növelhető.

Minőségi az összeszerelés. A tükörállító gombok nincsenek túl jó helyen a háromszögletű ajtóbehúzó előtt. A műszerek fehér, a rádió kék fénnyel világít
 
Hát­ra be­ülés­kor le kell húz­ni a fe­jet, de az el­ső ülé­sek elő­re­csúsz­nak (majd vis­­sza is ta­lál­nak), így elég a hely. A má­so­dik sor ku­pés lép­ték­kel tá­gas­nak mond­ha­tó, kár, hogy sem a te­tőn, sem az ol­dal­kár­pit­ban nincs ka­pasz­ko­dó
 
Hátulról egyik VW-re sem hasonlít. A csomagtér bejárata nem túl nagy, ráadásul ablaka is kicsi. Mivel nincs az ajtón fogantyú vagy kilincs, nyitáskor bekoszolódhat az ember keze
    

Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Jó oldaltartású első ülések
Csendes, takarékos, erős motor
Pontos, finoman járó váltókar
Biztonságos futómű
Minőségi összeszerelés
Tágas csomagtér
Drága
Hiányzó tetőkapaszkodó hátul
Nehézkes hátralátás
Kemény középkonzol

Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról! 

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, közös csöves, változó geometriás turbós dízelmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1968 cm3. Furat: x löket: 81,0×95,5 mm. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (4000/min). Nyomaték: 320 Nm (1750–2500/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul összetett karrendszerű független felfüggesztés. Elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 225/45 R17. Csomagtér: 292 l. Üzemanyagtartály: 55 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4256x1810x1404 mm. Tengelytáv: 2578 mm. Saját tömeg: 1304 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,3 s. Végsebesség: 207 km/h. Fogyasztás (vegyes): 5,1 l/100 km. Tesztfogyasztás: 5,8 l/100 km. CO2: 134 g/km. Általános garancia: 3 év/150 000 km. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: rugalmas, maximum 30 000 km/2 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év.

Ára: 7 518 200 Ft

Bővebben Az Autó 2009/3. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás