Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Volkswagen Eos 2.0 FSI - Légi arc

Az Astra, a Mégane és a 307-es is keménytetőt nyit az utasok felett, az Eosban akkor is hangulatvilágítás van, amikor kupét és nem kabriót játszik

Ékforma, kíméletes légáramlású, négyszemélyes utastérrel

Ékforma, kíméletes légáramlású, négyszemélyes utastérrel

 

Karosszéria, utastér Az új Passattal megjelent hűtőrács és fényszóró forma elöl, erősen emelkedő övvonalú, egyedi a kupéforma hátul. A tető ötrészes, nyitáskor alig emelkedik magasabbra, mint a hasonló méretű lemezkarosszériás autók teteje, alacsony garázsokban is nyitható. Az elülső, üvegezett része külön is hátracsúsztatható és felbillenthető. A tető mozgatásából származó erők megmozgatják az autót is. Tetőnyitás-zárás csak álló helyzetben. A tetőszerkezet mozgás közben túlnyúlik az autó hátfalán. Nyitott állapotban a szélvédő sarka nem zavarja a beszállást, ez feltűnően jó tulajdonság a konkurens modellekhez képest. A nagyon jól tartó, kagylósított ülések közül alapáron csak az utasé jegyzi meg a helyzetét, és áll vissza, a vezetőé felárasan. Az utasoldalin ezért könnyű, a vezetőnél körülményes a beszállás. Még előretolt és döntött elülső ülés mögé is nehéz a gyerekülést betenni, ajánlatos az egymozdulatos Isofix-rendszerűt használni. Az elülső ülés előtti légzsák kikapcsolható, itt csak autóövvel rögzíthető a gyerekülés.

Hátul nem szükségülések vannak, elegendő a lábtér, de a fejmagasság 175 cm-es magasságon túl korlátozott. Hosszabb tárgyak zárható alagútban átvezetve szállíthatók. A turbulens légmozgást elnyelő elülső ülések mögötti keretes háló tokban ugyan, de helyet foglal a csomagtartóból. Az átlagos testmagasságú utasokat (ülésük alsó helyzetben) még nagy sebességnél sem zavarja légáramlás, a hátsó utasok tere is meglepően huzatmentes. Ebben kategóriaelső az Eos. A csomagtartóban belső fedél csinál helyet a tetőnek, a kisebb tárgyak a mozgatószerkezet útjába kerülhetnek, nincs csukható rekesz. A raktér világítása az átlagosnál jobb.

Elöl kagyló-, hátul erősen formázott bőrülések. Hátul sincs helyszűke

Elöl kagyló-, hátul erősen formázott bőrülések. Hátul sincs helyszűke

 

Motor, erőátvitel Csendes, kulturált járású működés, visszafogott fogyasztás. A hatfokozatú váltó hosszú úton kapcsolható, de pontos, jó a fokozatkiosztás is. A második és a harmadik fokozat között alacsony lépcső segíti az országúti előzést. 130 km/ órás autópálya-sebességnél csak 3200 a motorfordulat.

Vezetés, menettulajdonságok A nagy üvegfelület jóvoltából még felhúzott tetővel is világos, hangulatos az utastér. A kormány és a váltó nagyon pontos, a kapcsolók, órák ergonómiája szintén jó. A hátralátást még nyitott tetővel is lehetetlenné teszi a felemelkedő farrész, radardetektor beszerelése ajánlott. Felhúzott tetőnél a hátsó oszlop jelentős szöget takar. Az utasteret nyitott tető mellett is az átlagosnál kevésbé zavarja a szélzaj, tetővel a tetősík osztásai nem okoznak zavaró zajt. A futómű stabil, kényelmes rugózású. Nagy sebességnél, nyitott tetővel (súlypont a csomagtartó felé) is biztonságos, kitörési hajlam nélküli a fordulóképesség.

Költségek, felszerelés Drága alapár, és drága extrák.

Csikós G.

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás