Újautó
Tesztnapló: Volkswagen Eos 2.0 FSI - Légi arc
Az Astra, a Mégane és a 307-es is keménytetőt nyit az utasok felett, az Eosban akkor is hangulatvilágítás van, amikor kupét és nem kabriót játszik
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Karosszéria, utastér Az új Passattal megjelent hűtőrács és fényszóró forma elöl, erősen emelkedő övvonalú, egyedi a kupéforma hátul. A tető ötrészes, nyitáskor alig emelkedik magasabbra, mint a hasonló méretű lemezkarosszériás autók teteje, alacsony garázsokban is nyitható. Az elülső, üvegezett része külön is hátracsúsztatható és felbillenthető. A tető mozgatásából származó erők megmozgatják az autót is. Tetőnyitás-zárás csak álló helyzetben. A tetőszerkezet mozgás közben túlnyúlik az autó hátfalán. Nyitott állapotban a szélvédő sarka nem zavarja a beszállást, ez feltűnően jó tulajdonság a konkurens modellekhez képest. A nagyon jól tartó, kagylósított ülések közül alapáron csak az utasé jegyzi meg a helyzetét, és áll vissza, a vezetőé felárasan. Az utasoldalin ezért könnyű, a vezetőnél körülményes a beszállás. Még előretolt és döntött elülső ülés mögé is nehéz a gyerekülést betenni, ajánlatos az egymozdulatos Isofix-rendszerűt használni. Az elülső ülés előtti légzsák kikapcsolható, itt csak autóövvel rögzíthető a gyerekülés.
Hátul nem szükségülések vannak, elegendő a lábtér, de a fejmagasság 175 cm-es magasságon túl korlátozott. Hosszabb tárgyak zárható alagútban átvezetve szállíthatók. A turbulens légmozgást elnyelő elülső ülések mögötti keretes háló tokban ugyan, de helyet foglal a csomagtartóból. Az átlagos testmagasságú utasokat (ülésük alsó helyzetben) még nagy sebességnél sem zavarja légáramlás, a hátsó utasok tere is meglepően huzatmentes. Ebben kategóriaelső az Eos. A csomagtartóban belső fedél csinál helyet a tetőnek, a kisebb tárgyak a mozgatószerkezet útjába kerülhetnek, nincs csukható rekesz. A raktér világítása az átlagosnál jobb.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Motor, erőátvitel Csendes, kulturált járású működés, visszafogott fogyasztás. A hatfokozatú váltó hosszú úton kapcsolható, de pontos, jó a fokozatkiosztás is. A második és a harmadik fokozat között alacsony lépcső segíti az országúti előzést. 130 km/ órás autópálya-sebességnél csak 3200 a motorfordulat.
Vezetés, menettulajdonságok A nagy üvegfelület jóvoltából még felhúzott tetővel is világos, hangulatos az utastér. A kormány és a váltó nagyon pontos, a kapcsolók, órák ergonómiája szintén jó. A hátralátást még nyitott tetővel is lehetetlenné teszi a felemelkedő farrész, radardetektor beszerelése ajánlott. Felhúzott tetőnél a hátsó oszlop jelentős szöget takar. Az utasteret nyitott tető mellett is az átlagosnál kevésbé zavarja a szélzaj, tetővel a tetősík osztásai nem okoznak zavaró zajt. A futómű stabil, kényelmes rugózású. Nagy sebességnél, nyitott tetővel (súlypont a csomagtartó felé) is biztonságos, kitörési hajlam nélküli a fordulóképesség.
Költségek, felszerelés Drága alapár, és drága extrák.
Csikós G.
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...