Újautó
Tesztnapló: Toyota Land Cruiser V8 Luxury - A dög
A V8-as Land Cruiser messze többet tud, mint amire átlagos használójának valaha is szüksége lehet.
Tesztnapló
A legnagyobb Toyota terepjáró Kelet-Európában státusszimbólum: nagy, nehéz, feltűnő és csupa luxus. Pedig ha terepre küldjük igazi munkagépként is megállja a helyét, sőt…
Karosszéria, utastér A hely hatalmas. Méretes, hoszszú ülőlapú, puha tömetű, széles, de gyenge oldaltartású ülések, óriási fej- és lábtér, még a 175 centisre nőtteknek sem kínpad harmadik üléssor. A síneken tologatható középső sorban kényelmesen elférnek hárman, a padló sík, így a középső utas lábhelye is teljes értékű. A műanyagok igényesek (bár többségük kopogósan kemény), a műszerfal burkolata puha. Az illesztések, a kapcsolók működése példás, a nyomógombok meglepően nagyok. A szellős műszerpulton minden könnyen megtalálható, a széles középkonzol kezelése egyszerű, de az érintőképernyő használatát (részben a rádió és a szellőzés is innen vezérelhető) szokni kell. A pedáltér extratágas, a vállhely teherautósan bőséges, az alvázas építés miatt vékonyan hagyott tetőoszlopokkal a karosszéria jól átlátható. A harmadik sor ülései egyetlen mozdulattal
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
a raktér falára hajthatók, a csomagtérajtó vízszintes osztás mentén nyílik, az alsó rész több mint száz kilót elbír. Pakolóhelyből rengeteg van, a beltéri rekeszek nagyok.
Motor, erőátvitel A friss fejlesztésű, duplaturbós V8-as mély tónusú gurgulázása távoli, autópályán sem fordul 2000-2200/percnél többet. Méretéhez képest 1500/perc alatt meglepően nyomatékszegény, de 2000-től mozdonnyi nyomatékkal húz, hangját csak 3500-tól emeli fel. Az egyetlen kapható váltó teherautó-szökevény: hatfokozatú, kézzel is működtethető bolygóműves automata. Finoman kapcsol, de hidrodinamikus nyomatékváltójának szlipje feleslegesen nagy, a lejtőket nem mindig ismeri fel, és motorfékhatása sem kiemelkedő.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Vezetés, menettulajdonságok A hatalmas tömeg billegősen mozog, az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes futómű hangolása lágy. A kanyarodási oldaldőlés kis sebességnél is jól érezhető, de az egyenesfutás autópályán is egészen pontos. A futómű zajszigetelése hatásos, a nagy, széles látóterű tükrök szélzaja csekély. Az oldalszélre meglepően érzéketlen a V8-as, a fékek hatásosak, de a pedálerő az átlagosnál nagyobb, a pedálrend pedig zavaróan lépcsős. Terepen szinte megállíthatatlan a monstrum, az állandó, hagyományos központi diffis, felezős összkerékhajtás a tekintélyes hasmagassággal komoly akadályok ellen is bevethető. Az ereszkedést segítő elektronika alapáras, a kormány minden helyzetben túlzott rásegítése megszokást igényel, s a gázpedál „áttétele” is feleslegesen hosszú: sokat kell rajta nyomni. Határozott gáztaposásra vehemensen gyorsít a Toyota, de ilyenkor a váltó – feleslegesen – akár 3500/percig is húzatja a fokozatokat. Az automatát Power üzemmódba (téli vagy mély homok állása is van) kapcsolva valamelyest kisebb a hidrodinamika szlipje, közúton érdemesebb ezt használni. A hosszú orrot szokni kell, a magas ülésből könnyű az óriásgép városi navigálása.
Felszereltség A V8-as itthon kétféle felszereltséggel kapható. A magasabb Luxury-kivitelben alapáras egyebek mellett a kétzónás légkondi, a bőrkárpit, az ülésfűtés, az elektromos kormány- és ülésállítás, az MP3-as CD-s rádió, a kitörésgátló, a két frontlégzsák, a két első térd-, az első-hátsó oldal- és a hátul ülőket is védő függönylégzsákok. A metálfelár 240 000, a hétüléses kivitelé 800 000 forint.
SzG
Az Autó2 újság 2008/6. számából
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2008/6. számából
Műszaki adatok
V8-as, közös csöves turbódízel motor, elöl hosszában beépítve. Hengersoronként két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 4461 cm3. Furat x löket: 86,0×96,0 mm. Teljesítmény: 286 LE/210 kW (3600/min). Nyomaték: 650 Nm (1600/min). Hatfokozatú bolygóműves automata váltó, állandó összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 285/60 R18. Csomagtér: 295–701– 1267 l. Üzemanyagtartály: 93 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4950x1970x1910 mm. Tengelytáv: 2850 mm. Saját tömeg: 2615 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,2 s. Végsebesség: 210 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 12,0/9,1/ 10,2 l/100 km. Tesztfogyasztás: 14,0 l/100 km. CO2: 270 g/km. Általános garancia és fényezési garancia: 3 év, vagy 100 000 km. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év (meghosszabbítható). Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év.
Ára: 19 300 000 Ft
Az Autó2 újság 2008/6. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...