Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Toyota Land Cruiser V8 Luxury - A dög

A V8-as Land Cruiser messze többet tud, mint amire átlagos használójának valaha is szüksége lehet.

Tesztnapló

A változások kívülről alig észrevehetők, pedig a V8-as minden részletében megújult elődjéhez, a 100-ashoz képest. Tekintélyes hasmagasságával és veretes összkerékhajtásával komoly akadályokon is átgázol

A legnagyobb Toyota terepjáró Kelet-Európában státusszimbólum: nagy, nehéz, feltűnő és csupa luxus. Pedig ha terepre küldjük igazi munkagépként is megállja a helyét, sőt…

Karosszéria, utastér A hely hatalmas. Méretes, hoszszú ülőlapú, puha tömetű, széles, de gyenge oldaltartású ülések, óriási fej- és lábtér, még a 175 centisre nőtteknek sem kínpad harmadik üléssor. A síneken tologatható középső sorban kényelmesen elférnek hárman, a padló sík, így a középső utas lábhelye is teljes értékű. A műanyagok igényesek (bár többségük kopogósan kemény), a műszerfal burkolata puha. Az illesztések, a kapcsolók működése példás, a nyomógombok meglepően nagyok. A szellős műszerpulton minden könnyen megtalálható, a széles középkonzol kezelése egyszerű, de az érintőképernyő használatát (részben a rádió és a szellőzés is innen vezérelhető) szokni kell. A pedáltér extratágas, a vállhely teherautósan bőséges, az alvázas építés miatt vékonyan hagyott tetőoszlopokkal a karosszéria jól átlátható. A harmadik sor ülései egyetlen mozdulattal

A finom anyagokból felépített műszerpulton állítólag azért olyan nagyok a gombok, hogy kesztyűben is könnyen lehessen őket nyomogatni

a raktér falára hajthatók, a csomagtérajtó vízszintes osztás mentén nyílik, az alsó rész több mint száz kilót elbír. Pakolóhelyből rengeteg van, a beltéri rekeszek nagyok.

Motor, erőátvitel A friss fejlesztésű, duplaturbós V8-as mély tónusú gurgulázása távoli, autópályán sem fordul 2000-2200/percnél többet. Méretéhez képest 1500/perc alatt meglepően nyomatékszegény, de 2000-től mozdonnyi nyomatékkal húz, hangját csak 3500-tól emeli fel. Az egyetlen kapható váltó teherautó-szökevény: hatfokozatú, kézzel is működtethető bolygóműves automata. Finoman kapcsol, de hidrodinamikus nyomatékváltójának szlipje feleslegesen nagy, a lejtőket nem mindig ismeri fel, és motorfékhatása sem kiemelkedő.

A középső sor három személynek is kényelmes, különösen, hogy síneken tologatható, így akár limuzinos lábhely is kialakítható

Vezetés, menettulajdonságok A hatalmas tömeg billegősen mozog, az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes futómű hangolása lágy. A kanyarodási oldaldőlés kis sebességnél is jól érezhető, de az egyenesfutás autópályán is egészen pontos. A futómű zajszigetelése hatásos, a nagy, széles látóterű tükrök szélzaja csekély. Az oldalszélre meglepően érzéketlen a V8-as, a fékek hatásosak, de a pedálerő az átlagosnál nagyobb, a pedálrend pedig zavaróan lépcsős. Terepen szinte megállíthatatlan a monstrum, az állandó, hagyományos központi diffis, felezős összkerékhajtás a tekintélyes hasmagassággal komoly akadályok ellen is bevethető. Az ereszkedést segítő elektronika alapáras, a kormány minden helyzetben túlzott rásegítése megszokást igényel, s a gázpedál „áttétele” is feleslegesen hosszú: sokat kell rajta nyomni. Határozott gáztaposásra vehemensen gyorsít a Toyota, de ilyenkor a váltó – feleslegesen – akár 3500/percig is húzatja a fokozatokat. Az automatát Power üzemmódba (téli vagy mély homok állása is van) kapcsolva valamelyest kisebb a hidrodinamika szlipje, közúton érdemesebb ezt használni. A hosszú orrot szokni kell, a magas ülésből könnyű az óriásgép városi navigálása.

Felszereltség A V8-as itthon kétféle felszereltséggel kapható. A magasabb Luxury-kivitelben alapáras egyebek mellett a kétzónás légkondi, a bőrkárpit, az ülésfűtés, az elektromos kormány- és ülésállítás, az MP3-as CD-s rádió, a kitörésgátló, a két frontlégzsák, a két első térd-, az első-hátsó oldal- és a hátul ülőket is védő függönylégzsákok. A metálfelár 240 000, a hétüléses kivitelé 800 000 forint.                         

SzG

Az Autó2 újság 2008/6. számából

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Komoly terepképességek
Igényes kidolgozás
Hatalmas csomagtér
Jól átlátható karosszéria
Nagy sebességnél is csendes karosszéria
Finoman kapcsoló automata váltó
Kényelmes ülések
Kis fordulaton (méretéhez képest) nyomatékszegény motor
Túl érzékeny kormányszervo
Nagy fékpedálerő
Billegős ívemet
A hidrodinamika túlzott szlipje (váltó)
Hibás pedálrend
Túl hosszú gázpedálút
Közúton gyenge motorfék

Az Autó2 újság 2008/6. számából

Műszaki adatok

V8-as, közös csöves turbódízel motor, elöl hosszában beépítve. Hengersoronként két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 4461 cm3. Furat x löket: 86,0×96,0 mm. Teljesítmény: 286 LE/210 kW (3600/min). Nyomaték: 650 Nm (1600/min). Hatfokozatú bolygóműves automata váltó, állandó összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul merevtengelyes felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 285/60 R18. Csomagtér: 295–701– 1267 l. Üzemanyagtartály: 93 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4950x1970x1910 mm. Tengelytáv: 2850 mm. Saját tömeg: 2615 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,2 s. Végsebesség: 210 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 12,0/9,1/ 10,2 l/100 km. Tesztfogyasztás: 14,0 l/100 km. CO2: 270 g/km. Általános garancia és fényezési garancia: 3 év, vagy 100 000 km. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év (meghosszabbítható). Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év.

Ára: 19 300 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/6. számából

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

Ez a leggyorsabb Cupra!

A VZ a spanyol Veloz (gyors) rövidítése, ami valóban...

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás