Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Suzuki SX4 Sedan 1.6 GLX+ - Minőségi lépcső?

A négyajtós SX4 nem esztergomi, Japánból jön.

Tesztnapló

A köténylemez és a hűtőmaszk kicsit más, mint az ötajtósé, az alufelnik és a ködfényszórók alapárasak

Hiába piacvezető a Suzuki, az utóbbi években őt sem kerülte el az eladáscsökkenés. A palettáról ráadásul évek óta hiányoztak az itthon különösen kedvelt lépcsőshátúak; az SX4 négyajtósára két évet kellett várni.

Karosszéria, utastér A tengelytáv változatlanul 2,5 méter, a hossz azonban csaknem 40 centit nőtt (4,5 m). Az utastér nagyjából változatlan: könnyen áttekinthető műszerfal kemény anyagokból és a kilátást rontó vaskos A-oszlopok. A vezetési helyzet jól beállítható, a kormány és a vezetőülés magassága szabályozható. A fejtér tágas, a szélesség és a lábtér elegendő. Az ülések méretesek, kényelmesek, elöl oldaltartásukat is eltalálták. A hátsó pad kevésbé formázott, szélső helyein 180 centiseknek is kényelmes

A lépcsőshátú SX4 csakis elsőkerék-hajtással készül, magas fara óriási csomagteret rejt

, a középső padlódudor is visszafogott. Az összes oldalajtó palacktartós zsebet hord, a váltó előtti rekeszben két pohár is ülhet, a nem túl nagy kesztyűtartón kívül egy utasülés alatti fiók is várja a kacatokat. Az anyósülés hátára zseb és táskaakasztó került, utóbbiból a csomagtérbe is jutott egy. Az 515 l-es poggyásztér csaknem rekorder, szélessége a kerékdobok között is 102, a legszélesebb ponton pedig 150 cm. Hossza alapesetben kereken 1, az üléstámlák ledöntésével 1,7 m, kár, hogy az ülőlap nem dönthető, ami miatt óriási a padlólépcső. A rakodóküszöb magas, a nyílás 80 centi széles, az üregbe legfeljebb 47 cm magas tárgyak tolhatók.

A műanyagok mind kemények, de az összes kezelőszerv azonnal megtalálható, használatuk egyszerű. Az oldalról fémes betétekkel övezett középkonzol tetején a kombinált kijelző az időt, a külső hőmérsékletet, a pillanatnyi és az átlagfogyasztást egyaránt mutathatja

Motor, erőátvitel A lépcsőshátú SX4 csak a változó szelepvezérlésű, könnyűfém hengerfejű, de acélblokkos 1,6-os benzinessel rendelhető. A Suzukiktól megszokott élénkséggel forgó motor akár 1500/ perc fordulatszámtól terhelhető, 2500-tól szinte sportos, a teljesítmény egészen a leszabályozásig nő, a zajszigetelés azonban nem tökéletes. A precízen kapcsolható kéziváltó városi sebességeknél is ötödikbe tolható, az autópályás 130 km/órás tempó 3800/ perces fordulaton futható. A 8,7 l/100 km-es tesztfogyasztás – zömében városban, télen – kedvezőnek mondható.

Vezetés, menettulajdonságok

A csomagtér méretes, az előredöntött háttámla jelentős lépcsőként töri meg a raktér síkját. A fedél csakis kívülről, kulccsal nyitható, zsanérjai jókorát kihasítanak a hasznos a térből

Városban jó dinamikával mozog az SX4. Az elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztések a kellően ballonos, 195/65 R15-ös abroncsokkal jól csillapítják az úthibákat. A kanyartulajdonságok ésszerű tempónál biztonságosak, a forszírozott kanyarbevételkor azonban a far sodródásra hajlamos; kitörésgátló felárért sem rendelhető. Az elektromos szervóval könnyített, 2,7 fordulatos kormány pontos. Az SX4 futása stabil, de csak 120 km/óráig csendes, felette a motorhang és a tükrök szélzaja is zavaró. Az elöl tárcsás, hátul dobos fékrendszer teherbíró.

A beszállási tér tágas, az ajtókra elöl-hátul jutott szövetkárpit és palacktartós zseb

Felszereltség A lépcsős SX4 egyetlen felszereléssel kapható. A GLX+ ellátmányában egyebek mellett légkondicionáló, elöl-hátul elektromos ablakmozgatás, távnyitós központi zár, elülső ülésfűtés, rádiótávirányítós bőrkormány, alufelnikészlet, elektromos, fűthető (de nem osztott látóterű) külső tükörpár, ködfényszóró, hat légzsák, hátsó Isofix szerepel. Az audiorendszer MP3 CD-ket is olvas, hangereje sebességtől függően változik, de nem szól jól. A metálfényezésért 70 000 forintot kérnek, a 200 000 forintért kínált négyfokozatú, bolygóműves automata váltón kívül semmilyen más extra nem rendelhető.

Katona Mátyás

Az Autó2 újság 2008/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Élénk, nyomatékos motor
Gazdag felszereltség
3 év garancia és védőszárny-szolgáltatás
Nagy csomagtér
Precíz, jó áttételezésű váltó
Osztatlan látóterű külső tükrök
Primitív csomagtérbővítés
Autópályán zajos futás
Kitörés- és kipörgésgátló felárért sincs
Magas ár
Rövid olajcsere-periódus

Az Autó2 újság 2008/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Mûszaki adatok

Soros négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két lánchajtású vezérműtengely, hengerenkénti négy szelep, változó vezérlés. Hengerűrtartalom: 1586 cm3. Furat x löket: 78,0×83,0 mm. Teljesítmény: 107 LE/79 kW (5600/min). Nyomaték: 145 Nm (4000/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkaros felfüggesztés, kanyarstabilizátor elöl-hátul. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS. Gumiméret: 195/65 R15. Csomagtér: 515 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4490x1730x1545 mm. Tengelytáv: 2500 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,7 s. Végsebesség: 180 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,5/5,8/6,8 l/100 km. Tesztátlag: 8,7 l/100 km. Garancia: 3 év vagy 100 000 km általános, 12 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes ideje alatt. Olajcsere-periódus: 15 000 km/1 év.

Ára: 4 090 00 Ft

Az Autó2 újság 2008/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás