Újautó
Tesztnapló: Suzuki Splash 1.0 GLX - Kicsiben nagy
A Wagon R utódja személyautósabb lett, de elődje korábbi értékeit is megőrizte.
Alaphangon
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A teljes értékű, ötajtós kisegyterű kategória alapítója a Suzuki a Swift padlólemezére tette a Wagon R utódját.
Karosszéria, utastér Noha a Splash a Swift padlólemezén áll, tengelytávja 3 cm-rel, hossza 2-vel, szélessége 10-zel rövidebb. Az elődhöz képest tengelytávja 1 cm-rel csökkent, ám hossza 24-gyel, szélessége hattal nőtt, és valamivel (7 cm-rel) alacsonyabb. A csomagtér (225– 1050 l) kicsit kisebb lett, mint az elődé (300–1200 l), de összességükben esztétikailag jót tettek ezek a változások. A belvilág is személyautósabb, a tesztautó kétszínű műszerfala elegáns és vidám, noha a műanyagok kemények, a Splash osztályában minőségiek. A műszerek könnyen áttekinthetők, a magában álló fordulatszámmérő viszont kicsi, mélyen ülő számlapja alig olvasható, a műszerfal annyira minimalista, hogy a vízhőfokmérő el is maradt. Mókás, kicsit sem buszos forma született, annak előnyös tulajdonságait megtartva. A magasabb ülésmód jó áttekinthetőséget eredményez, a szabályozható magasságú, kényelmes vezetőülés és a síkban állítható kormány tovább javít ezen, és maradt a hangsúlyozottan kényelmes ki- és beszállás lehetősége. Az első és hátsó ajtó méretezése nemcsak az előbbieket, de a parkolóbeli mozgást is segíti. A tér hátul is elegendő és magas. A csomagtér alatt a szükségpótkeréken kívül jókora rakodó is rejtőzik, a támla egyszerű, aszimmetrikus, karakuris hajthatósága szintén növeli a használhatóságot.
Motor, erőátvitel Lehet fintorogni a három hengertől, de ésszerűbb élvezni kifinomult minőségét. Jól méretezett gumitartó bakjai, mint hatásos szűrők, teljesen kiveszik a rezgéseket. A Splash motorja annak ellenére csendes bármilyen üzemkörülmények között, hogy a gépháztetőben egy deka hangszigetelő anyag sincs. Igaz, tesztautónkat preparálták, ezért zajviszonyai nem reálisak: különleges, drága anyagokkal bélelték a csomagtér padlólemezét és az ajtókat. A két vezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes könnyűfém töltet szokatlanul alacsony, 600-as fordulat körül óramű pontossággal ketyeg, és 1,0 litere ellenére jó elindulási nyomatékot ad gázos aláfestés nélkül is. A kis motortól nem lehet rossz néven venni, hogy a hatásos nyomaték 3000-től ébred, ott viszont harcosan helytáll, annak ellenére, hogy a legnagyobb, 90 Nm-es nyomaték papíron csak 4800 felett érkezik. Az ötfokozatú váltó kapcsolhatósága és áttételosztása jó, egyesben ellenben olyan csúnyán visít, mint amikor a malac farkát húzzák, ráadásul a huzalos kuplung érzékeny a vezető rosszul kivitelezett mozdulataira, az erőátviteli lánc klattyanó hangokkal meg-megszólal – itt lehetne javítani. Fogyasztása a városi 7,9 literrel nem szupertakarékos.
Vezetés, menettulajdonságok A Swift felfüggesztései (elöl McPhersonok, hátul hosszanti csatolt lengőkarok spirálrugókkal) kicsit hosszabb rugóútjukkal még a ma már kicsinek számító 14-es gumikkal is kellemes rugózási karakterisztikát mutatnak, és az autó méretéhez képest jól szigetelik az útzajt is, persze a magasabb karosszéria nagyobb, de nem kóros vagy zavaró oldaldőléseket mutat. Az elektromos szervo jó erőkkel, talán kicsit túl áttételezve (3,2 fordulat), de megfelelően irányit, a gyorsabb fordulókban szimpatikusan enyhe alulkormányozottságot mutatva. Az utastér a jelleghez képest meglepően csendes. A blokkolásgátlós első tárcsa- és a hátsó dobfékek jól végzik dolgukat.
Felszereltség A GC-alapkivitel a két első zsákon, a szervokormányon, az egyben dönthető hátsó üléstámlán, a blokkolásgátlón és az Isofix-pontokon kívül az érdemlegesebb szerelvények közül szinte semmit nem ad. A GLX többlete az állítható kormány- és ülésmagasság, az elektromos első ablakok és tükrök, a kulcsról vezérelt központi zár, az osztva dönthető hátsó ülések, az MP3-képes, 4 hangszórós CD-rádió. A klíma sajnos csak felárért érhető el.
S. P.
Az Autó2 újság 2008/6. számából
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2008/6. számából
Műszaki adatok
Folyadékhűtéses, soros háromhengeres, két vezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes, könnyűfém benzinmotor. Hengerűrtartalom: 997 cm3. Furat x löket: 73,0×79,4 mm. Teljesítmény: 65 LE/48 kW (6000/min). Nyomaték: 90 Nm (4800/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt hosszanti lengőkaros, spirálrugós felfüggesztések. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek. Gumiméret: 165/70 R14. Csomagtér: 225– 1050 l. Üzemanyagtartály: 45 l. Hossz x szélesség x magasság: 3740x1680x1590 mm. Tengelytáv: 2350 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 14,8 s. Végsebesség: 160 km/h. Sebesség (5 fokozatban 1000/min motorfordulaton) 33,3 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,3/4,6/5,2 l/100 km. Tesztátlag: 7,9 l/100 km. CO2: 126 g/km. Garancia: 3 év vagy 100 000 km általános, 12 évi átrozsdásodás elleni. Olajcsere-periódus: 15 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére.
Ár: 2 415 000 Ft
Az Autó2 újság 2008/6. számából
Gyújtás nélkül
Kicsit más képet mutat az 1,3 DDS négyhengeres, közvetlen befecskendezéses, közös csöves, turbós, köztes hűtős motorjával, nem elsősorban kicsit hangosabb és keményebb üzemével, hanem agilitásával. Az éppen 100 Nm-rel nagyobb (190 Nm-es), több mint kétszeres nyomatékmaximum itt már 2000-res percenkénti fordulaton megjelenik, és ezzel igazi elinduló- és gyorsulóművésszé lép elő. A dízelmotorok között – különösen méretéhez képest – nagyon kulturált csöppség lenne a Splash sztármotorja, csakhogy jóval magasabb ára megfosztja ettől a címtől. A hatliteres városi fogyasztás szép érték, de az árkülönbséget csak bolygóközi távolságokon hozná be.
Műszaki adatok Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, két vezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes, közvetlen befecskendezéses, közös csöves dízelmotor, turbófeltöltővel, köztes hűtővel. Hengerűrtartalom: 1248 cm3. Furat x löket: 69,6×82,0 mm. Teljesítmény: 75 LE/ 55 kW (4000/min). Nyomaték: 190 Nm (2000/min). Ötfokozatú kéziváltó. Gyorsulás (0–100 km/h): 13,9 s. Végsebesség: 162 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,5/4,0/4,5 l/100 km. Tesztátlag: 6,0 l/100 km. CO2: 136 g/km.
Ára: 3 446 000 Ft.
Az Autó2 újság 2008/6. számából
Õ a legnagyobb
A Splash jelenlegi legnagyobb motorja az 1,2 literes. Ez 245 cm3-rel nagyobb és egy hengerrel több, mint a másik benzines, a kis háromhengeres; lóerőben 21, nyomatékban 24 Nm-es előnyt eredményezve. Mindhárom közül persze ez a motor jár a legszebben, és végsebességben, valamint gyorsulásban is ő a nyerő. A váltó és az erőátvitel korábban említett gyengeségei azonban ennél is megvannak.
Műszaki adatok Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, két vezértengelyes, hengerenkénti négyszelepes könnyűfém benzinmotor. Hengerűrtartalom: 1242 cm3. Furat x löket: 73,0×4,2 mm. Teljesítmény: 86 LE/63 kW (6000/min). Nyomaték: 114 Nm (4400/min). Ötfokozatú kéziváltó. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,3 s. Végsebesség: 174 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 4,8/5,6/7,1 l/100 km. Tesztátlag: 8,2 l/100 km. CO2: 136 g/km.
Ára (GLX): 2 606 000 Ft.
Az Autó2 újság 2008/6. számából
Videón
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...