Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Suzuki Grand Vitara 3.2 V6 Aut. JLX-EL - Terepbáró

A legdrágább Grand Vitara luxusautónak és terepes túrázónak is beválik.

Tesztnapló

Kívülről alig észrevehetőek a változtatások: más a hűtőrács mintázata, a tükörházakra költöztek az oldalindexek

Az átalakult Grand Vitara 2005-ben érkezett, most finom ráncfelvarráson esett át, s új motorral is kirukkolt: a csúcskivitel 3,2 l-es V6-os, 232 LE-s benzinessel csavarja el a teljesítménymániások fejét.

Karosszéria, utastér Elöl nincs helyhiány, hátra is beférnek nagyobb termetű utasok, sem a fejtér, sem a lábtér nem szűkös. Oldalirányban is elég széles, de hosszú távra hátra jobb, ha csak ketten ülnek. Jól tartják a testet az első ülések. Nem lehet panasz az összeszerelési minőségre, de az ülések bőrkárpitja mellett olcsónak hat a sok kopogós műanyag. Logikus rendben sorakoznak a kezelőszervek, az összkerékhajtás kapcsolója is kézre esik. Az utastérben sokfelé lehet rakodni, első-hátsó ajtózsebek, négy pohár- és két palackhely, öblös kesztyűtartó és könyöktámaszüreg várja az úti holmikat. Jobbra nyílik a csomagtér ajtaja, a pakkokat magasra kell emelni, a kalaptartó strapabíró, az üreg mérete átlagos: kapacitása 398–1386 l lehet; a hátsó ülések osztottak, az egész üléssor előrebuktatható.

A pótkerék nem vesz el teret az átlagos csomagtartóból, a tolatóradar hiánya még akkor is zavaró, ha a kasztni jól átlátható. Az első terepszög 29, a hátsó 27 fokos, így közepesen nehéz körülmények között sem akad el
 
A műszerfal óráinak fehér skálázása gyújtásra válik láthatóvá, a fűtés-szellőzés kezelőszervei a ráncfelvarrással változtak ilyenné. A középkonzolon lévő A/T Power gombot megnyomva később kapcsol fel a váltó, ez különösen hegymenetben praktikus. Kissé lehangoló a sok kemény műanyag egy tízmilliós autóban
 
Teleszkóp tartja nyitva a csomagtérajtót, a rakodás könnyű, belül négy rögzítőfület találunk

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kényelmes utastér
Csendes, rezzenéstelen járású, erős motor
Finoman kapcsoló automata
Jó tereptulajdonságok
Kiváló összkerékhajtás-rendszer
Minőségi összeszerelés
Nagy fogyasztás
Kemény műanyagok
Motorféküzem nélküli automata váltó
Idegeskedő tempomat
Tolatóradar nem rendelhető
Kemény rugózás

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Hathengeres, V-elrendezésű benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, változó szelepvezérlés, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 3195 cm3. Furat x löket: 89,0×85,6 mm. Teljesítmény: 232 LE/171 kW (6200/min). Nyomaték: 291 Nm (3200/min). Ötfokozatú automata váltó, állandó összkerékhajtás, zárható központi differenciálmű, felező. Elöl McPherson-, hátul több lengőkaros független felfüggesztés. Elöl-hátul hűtött tárcsafék, ESP. Gumiméret: 225/65 R17. Csomagtér: 398–1386 l. Üzemanyagtartály: 66 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4500x1810x1695 mm. Tengelytáv: 2640 mm. Saját tömeg: 1677 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,3 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 14,4/8,3/10,6 l/100 km. Tesztfogyasztás: 12,7 l/100 km. CO2: 245 g/km. Általános garancia: 3 év/100 000 km. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 15 000 km/1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év.

Ára: 10 390 000 Ft

Bővebben az Autó2 2009/1. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Az új Lexus NX plug-in hibrid hajtással is elérhető lesz

A márka legfontosabb modelljéből 2014-es bemutatkozása óta több mint...

Szeptembertől érkezik a Kia EV6 Magyarországra

Megtapogathattuk, beleülhettünk a Kia első tisztán elektromos hajtásra tervezett...

A Renault Trucks 2021 évi fejlesztései

Változik a dizájn, megújul a kormányoszlop, az ülések, és...

Haszonjárműként kapható újra a Suzuki Jimny

2020-ban a szigorodó európai károsanyag-kibocsátási szabályozás miatt a japán...

Kia Carnival

Európából sajnos régóta eltűnt, Észak-Amerikában azonban a Sedona örökébe...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás