Újautó
Tesztnapló: Suzuki Grand Vitara 2.0 JLX AL - A divatos szamuráj
A Suzuki kategóriaalapító terepjárója továbbra is távolságot tart a szabadidőautóktól. A tulajdonos igényeitől függ, előttük vagy mögöttük jár-e.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Suzuki a nevével a háborús múltra emlékeztető Szamurájjal alapozott a 80-as években, majd a Vitarával tört előre a piacon. A Grand Vitara legújabb változata a divatos és egyre bővülő mezőnyben különleges képességeket is mutat.
Karosszéria és utastér A forma divatos, a márka új szabásmintájának alapvonásai jól festenek. Az eredeti funkciót figyelembe véve a 20 centiméteres hasmagasság korlátot jelent a terepen, az egyéb terepszögek megfelelőek, de a tesztautó optikai tuning készletéhez tartozó kipufogóvégződés letörhet. Aki szeretné és ki is tudja használni az autó képességeit, az oldalküszöböket is fölöslegeseknek találja, egyébként a karosszéria magassága nem is indokolja azokat. Az ajtók akadópontjai kemények, meredeken dőlő autóban is tartják a nyitott helyzetet.
Az üléstér hátul is kényelmes, a fejtér még nyúlánk alkatúaknak is elég. A hátsó ülés támlája dönthető. Az üléseket osztva lehet előrehajtani, igény esetén az elülső ülések támlájához felhajtani. A tér szabályos, a holmik négy horoggal és kampókkal megfelelően rögzíthetők. A háttámla instabil helyzetét nem jelzi semmi, és az összehajtott ülések fejtámlához való pányvázására hiányzik a felszólítás. Az ajtókárpit, az ülések és a műszerfal könnyen tisztítható, esztétikus műanyag. A pótkereket is cipelő hátsó ajtó nyitása nehézkes, parkoláskor sűrűn álló kocsik között korlátozottan nyitható, az utasoldali zsanérok miatt a rakodás balesetveszélyes lehet. A kitámasztós motortér- tetőt nehéz felemelni. Az ajtókban nincs fényvisszaverő.
Motor, erőátvitel A motor nyomatékkarakterisztikája és az áttételezés csak nyugodt vezetési stílussal harmonizál. A dinamikus mozgáshoz pörgetett motor zajos, fogyasztása némileg meghaladja az átlagot. Az alaphelyzetben 47/53 nyomatékelosztású állandó összkerékhajtású rendszerben 80-100 km/órás sebességig menet közben zárni lehet a tengelyek közötti diffit, álló helyzetben vagy lassan gurulva pedig a terepváltó kapcsolható.
Vezetés, menettulajdonságok A vezetői helyzet ideálisra állítható minden magassághoz, a tükrök nagyok, és a körbelátás tökéletes. Az ülések tartása az offroad-mozgásokhoz is megfelelő.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A pedálrend sík, az osztás még bakancsos, csizmás kezelést is megenged. A hajtásrendszer körkapcsolója egyszerűvé teszi a zárást és a felező bekapcsolását. A Vitara a szabadidőautóknál komolyabb terepezésre is képes, megfelelő gumikkal; elsősorban mély sárban, meredek emelkedőkön és motorfékes leereszkedéskor mozog biztonságosan. A köztes diffi zárása és a terepváltó magasan kiemeli az autót a divatterepjárók tömegéből. A Vitara a motor- és a hajtóműzajt, a kissé feszes futóművet leszámítva kényelmes személyautó, amelyet terepjárásra is lehet használni. Az állandó összkerékhajtás miatt alapvetően biztonságos nyomtartású, semleges sajátkormányzással.
Felszereltség, költség A szabadidőautókkal kényelem tekintetében versengő, de terepjárásra is fogható Grand Vitara JLA 5 690 000-ért jelenleg a piac legjobb ár/érték arányú autója a kategóriában. A tesztautó JLX-Al-modell 7 090 000 forintba kerül, de nincs benne kitörésgátló, azt 100 000-ért lehet megvásárolni. Nem fair dolog e fontos biztonsági felszerelést ebben az árkategóriában pénzért adni. Tolatóradar nem rendelhető. A tesztautó felszereléséből: szervokormány, elektromos ablakok, kulcs nélküli indítás, tempomat, automata légkondi, bőrülések, xenonlámpák, ködlámpák, napfénytető, 17-es alukerekek, hat légzsák, Isofix-csatok, pedálkiakasztás.
Csikós Gábor
Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros benzinmotor elöl hoszszában beépítve, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1995 cm3, furat 84, löket 90 mm. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (6000/ min). Nyomaték: 183 Nm (4000/min). Elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, létraalváz. Elöl tárcsafék, hátul dobfék. Ötfokozatú váltó, állandó összkerékhajtás, elektronikusan kapcsolható terepváltó, köztes diffizár. Gumiméret: 225/65 R17. Csomagtér 398/758/1386 l. Üzemanyagtartály: 66 l. Hossz x szélesség x magasság: 4470x 1810×1695 mm. Tengelytávolság: 2640 mm. Saját tömeg/megengedett össztömeg: 1575/ 2070 kg. Gyorsulás (0–100 km/h) 12,5 s. Végsebesség 175 km/h. Fogyasztás (városban/ városon kívül): 11,6/7,6 l/100 km.
Ára: 7 090 000 Ft
Az Autó2 újság 2006/3. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...