Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Subaru Legacy Kombi 2.0 Boxer Diesel Comfort - Pörgettyű

A Subaru nagy nehezen ráállt a dízelesítésre, de nem akárhogy: gázolajosa is boxer.

Tesztnapló

Kívül semmi sem utal a dízelségre. A világ első gázolajos boxeréhez alapáras az összkerékhajtás

A Legacy a Subaru történelmének első dízelével, kombikaroszszériával kellemes családi utazóautó.

Karosszéria, utastér A 2003-ban debütált sorozatot folyamatosan csiszolgatta a Subaru, de a lényeg változatlan: finoman futó, pontos, szűk résezésű karosszériaélek, minőségi fényezés, kidolgozott részletek. A megjelenés ugyan nem friss, de a könnyű, vajpuhán nyíló és csukódó keret nélküli ajtók ma is modernné teszik. A következetesen komor feketébe öltöztetett beltér anyaghasználata már-már luxusos, kellemes tapintású puha felületek, szépen eldolgozott műanyag élek, finoman járó kezelőszervekkel, kapcsolókkal. A Legacy alacsony, így alacsonyra is kell benne ülni. A határozott tömetű ülések hosszú utakon is kényelmesek, a kormány jó fogású, a műszerfal egyszerűen leolvasható; minden kézre esik. A pedálrend zavaróan lépcsős, de a lábtér tágas, az ötfokozatú váltó karja átlagos utakon, de gyakran akadozva jár a kulisszában. A Legacy pakolóhelyei is átlagosak, a vezető környékén van néhány jól kihasználható rekesz, a kesztyűtartó tágas. A váll- és a fejtér nem bőséges, de hátul a térdeknek átlag feletti hely jut, s a hátsó ülőlap is kellemesen hosszú. Az osztott támladöntéssel bővíthető csomagtér szépen kárpitozott, padlója kényelmesen alacsony.

Motor, erőátvitel

A dízel hangszigetelése meglepően jól sikerült, a rezgésszegény működés az építésmódból is következik

A világ egyetlen sorozatgyártású boxerdízele menet közben jól titkolja építésmódját: sehol a benzines „ellendugattyúsok” jellegzetes dübörgése. A közös csöves, szimplaturbós kétliteres azonban meglepően egyenletesen és csendesen forog. Alapjárata teljesen rezgésmentes, szinte villanymotorosan simán jár. Alul nem túl nyomatékos, de akár 1200/perctől csuklás nélkül felhúz. Turbólyuka 2000 alatt is minimális, 2000-től azonban teljesen eltűnik. 2200 felett dinamikusba vált, s ereje egyenletesen, egészen 4000-ig növekszik. Hangját csak 3500 fölött emeli fel valamelyest, de húzatva sem hangosodik fel zavaróan. Az ötfokozatú váltó áttétellépcsői túlzottak, városba legfeljebb a harmadik való, az ötödik szinte csak autópályán használható. A dízelekhez alapáron járó állandó összkerékhajtás hátsó diffije menet közben halkan hallható, de nem zavaró. Bár a Legacy nem terepjáró, mély sárban is jól boldogul, a kitörés- és kipörgésgátló finoman avatkozik be, egyedül az alacsony hasmagasság korlátoz.

Pontos összeszerelésű, csendes belső kellemes tapintású anyagokból. A fedélzeti számítógép alapáras

Vezetés, menettulajdonságok A Legacyval könnyű együtt élni, üvegfelületei nagyok, a filigrán tetőoszlopokkal az átlós hátralátás sem gond. A tükrök  méretesek holtterük minimális. Az elektrohidraulikus kormányszervóval egyszerű a városi manőverezés, a kombi Subaru fordulékony. Autópályán 2500/perc környékén jár a fordulatszámmérő, a szélzaj és a motorhang is viszszafogott. Az elöl McPherson-, hátul igényes, oldalanként több lengőkaros felfüggesztés hangolása inkább kényelmes, mint sportos, az egyenesmenet nagy sebességnél is pontos, a kanyartulajdonságok a végletekig semlegesek. A fékrendszer hatása pontosan adagolható, a négy tárcsa jól bírja a tartós terhelést.

Felszereltség A Comfort felszereltségi szinten egyebek mellett alapáras a hat légzsák, a kitörésgátló, a CD-s rádió, az alufelnikészlet, az elektromos vezetőülés-állítás, a fedélzeti számítógép, a kétzónás légkondi, a bőrhuzatú kormány és a két első ködfény is.

szg

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Minőségi kidolgozás
Takarékos, nyomatékos motor
Különleges technikai töltet
Összkerékhajtás
Jól áttekinthető karosszéria
Stabil futómű
Hibás pedálrend
Túl hosszúra áttételezett váltó (az alsó fokozatokban)
Olykor nehezen kapcsolható váltó
Rövid szervizciklus

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Műszaki adatok

Négyhengeres, közös csöves boxer turbódízel motor, elöl hosszában beépítve. Hengersoronként két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1998 cm3. Furat x löket: 86,0×86,0 mm. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (3600/min). Nyomaték: 350 Nm (1800/min). Ötfokozatú kéziváltó, állandó összkerékhajtás. Elöl McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 215/45 R17. Csomagtér: 459–1649 l. Üzemanyagtartály: 64 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4720x1730x 1470 mm. Tengelytáv: 2670 mm. Saját tömeg: 1510 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 s. Végsebesség: 203 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,1/5,0/5,7 l/100 km. Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km. Általános garancia: 3 év, vagy 100 000 km. Rozsdagarancia: 12 év. Fényezési garancia: 3 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év. Szervizciklus: 15 000 km, vagy 1 év.

Ára: 8 862 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás