Újautó
Tesztnapló: smart fortwo 1.0 turbo passion - Túltöltött
A második generációs smart érezhetően nagyobb és izmosabb elődjénél. Vajon kihasználható-e a többlet?
Tesztnapló
A forma és a jelleg egyértelműen azonosítja a smartot, az idén érkezett újdonság azonban csak a legavatottabbaknak különül el a korábbi verzióktól. A nagyítás teljes mértékben aránytartó, az eltérések nüánsznyiak.
Karosszéria, utastér Magasságát leszámítva minden dimenziójában nőtt a fortwo, a hossz közel 20, a szélesség 4,4 cm-rel több. A most 2,7 méteres csöppség még mindig 80 centivel rövidebb a miniátlagnál, kétszemélyes beltere nem szűkös. Az ajtók keret nélkül, kemény kezet igénylő kilinccsel nyílnak. A jól formázott, meglepően méretes és kényelmes ülések a vaskos szendvicspadló miatt magasan, de az utastér aljától nem kellő távolságban ülnek, csak támladöntést, illetve hosszúságállítást kínálnak, a kormányoszlop nem szabályozható. A kizárólag kemény műanyagok tapintása nem kellemetlen, a műszerfalon és az ajtókon is gazdagon mért szövetkárpit vidítja a belteret. Az üléstámlák a márkától már ismert szűrőszerű, jól szellőző borítást kaptak. Az ajtókon kicsiny zseb, a műszerfalon mély rakodóvályúk tátonganak, felárért (7200 Ft) zárható kesztyűtartó is jár. A vezető előtti sebességmérő, digitális üzemanyagszint- és hűtővízhőmérséklet-jelző könnyen olvasható, a középkonzol felett kocsányra ültetett idő- és fordulatszámmérő trónol. A csomagtérajtó két részletben nyílik, teteje távnyitással pattintható ki, lehajló alsó fele jó segítség pakoláskor, küszöb nincs.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Motor, erőátvitel A csomagtérpadló alatt dohogó teljesen könnyűfém, hengerenkénti 4 szelepes 1,0 literes háromhengeres turbómotor a korábbi 0,7-esnél kulturáltabban, de érezhető rezonanciával jár, hangja állandó kísérő. A Mitsubishivel közös fejlesztésű, Japánból érkező, 0,5 bar turbónyomású csúcsverzió 84 lovas, leginkább a 3250-es percenkénti fordulattól, a nyomatékcsúcsnál (121 Nm) mozgat izmosan. Hangja viszont ekkortól kezd zavaróvá válni, a 6000-res leszabályozásnál már ordít. Az ötgangos robotizált (a passion-felszereltségnél) automata programot is kínáló váltó a korábbi hatgangosnál finomabban, de érezhető bólintással és főként városban későn kapcsol, a kézivezérlésre is lomhán reagál; ötödikben 120 km/h-n 3500-as a fordulat. A 7,9 l/100 km-es mért fogyasztás nem lenyűgöző.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Vezetés, menettulajdonságok A fortwo elöl McPherson-, hátul DeDion-felfüggesztései kissé feszes és biztonságos útfogást adnak, bónusz az alapáron mért kitörésgátló. A 3,5 fordulatos kormánymű a korábbinál jóval direktebb, de abszolút értékben nem az, a feláras (117 600 Ft) elektromos szervóval könnyű a manőverezés.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A városban ideális méretezésű karosszéria autópályán elvérzik: az oldalszélre igen érzékeny, imbolygó kasztni 120-tól állandó korrekciót igényel, és ekkor már a szél- és a motorzaj, a remegő tükrök is a tempó ellen tiltakoznak.
Felszereltség A fortwo alapára 2 882 000 Ft, a 84 lovas kivitel a csúcs, passion-felszereltséggel közel 1 millióval drágább. Bázis a két elülső légzsák és a vissza-gurulás-gátlóval kombinált ki-töréssgátló, valamint a távvezérelt központi zár, de itt már jár a panorámatető, a hőmérséklet-szabályozós klíma, az elektromos ablakmozgatás és a 15 colos alufelni is. Felárért egyebek mellett bőrkárpitozás (115 200 Ft), elektromosan állítható és fűthető külső tükrök (46 800 Ft), ülésfűtés (64 800 Ft), ködfényszórók (46 800 Ft), riasztó (76 800 Ft), oldallégzsák (79 200 Ft), Isofix-gyerekülés-rögzítés (20 400 Ft), pohártartó (8994 Ft), hordozható navigációs rendszer (139 117 Ft + autóskészlete 42 213 Ft) és még számos apróság rendelhető.
–katona–
Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata.
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Háromhengeres, soros, turbófeltöltős benzinmotor, hátul keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, változó szelepvezérlés, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 999 cm3. Furat x löket: 72,0×81,8 mm. Teljesítmény: 84 LE/62 kW (5250/ min). Nyomaték: 121 Nm (3250/min). Ötfokozatú robotizált váltó, hátsókerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul DeDion-felfüggesztés, kanyarstabilizátor elöl. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, ABS. Gumiméret elöl: 155/60 R15, hátul: 175/55 R15. Csomagtér: 220–340 l. Üzemanyagtartály: 33 l. Hossz x szélesség x magasság: 2695x1559x1542 mm. Tengelytávolság: 1867 mm. Saját tömeg: 780 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,9 s. Végsebesség: 149 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,4/4,1/4,9 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km. Általános garancia és fényezési garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 6 év. Szervizintervallum: 40 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.
Ára: 3 724 400 Ft
Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Képgaléria
Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...