Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: smart fortwo 1.0 turbo passion - Túltöltött

A második generációs smart érezhetően nagyobb és izmosabb elődjénél. Vajon kihasználható-e a többlet?

Tesztnapló

Ember legyen a talpán, aki megkülönbözteti az első generációtól, a ködfényszórók felárasak, az aeroblade ablaktörlő lapátok egymással szemben, sebességtől függő intenzitással törölnek. A parkolás keresztben már nem megy, de még mindig a fortwóval a legkönnyebb várakozóhelyet találni

A forma és a jelleg egyértelműen azonosítja a smartot, az idén érkezett újdonság azonban csak a legavatottabbaknak különül el a korábbi verzióktól. A nagyítás teljes mértékben aránytartó, az eltérések nüánsznyiak.

Karosszéria, utastér Magasságát leszámítva minden dimenziójában nőtt a fortwo, a hossz közel 20, a szélesség 4,4 cm-rel több. A most 2,7 méteres csöppség még mindig 80 centivel rövidebb a miniátlagnál, kétszemélyes beltere nem szűkös. Az ajtók keret nélkül, kemény kezet igénylő kilinccsel nyílnak. A jól formázott, meglepően méretes és kényelmes ülések a vaskos szendvicspadló miatt magasan, de az utastér aljától nem kellő távolságban ülnek, csak támladöntést, illetve hosszúságállítást kínálnak, a kormányoszlop nem szabályozható. A kizárólag kemény műanyagok tapintása nem kellemetlen, a műszerfalon és az ajtókon is gazdagon mért szövetkárpit vidítja a belteret. Az üléstámlák a márkától már ismert szűrőszerű, jól szellőző borítást kaptak. Az ajtókon kicsiny zseb, a műszerfalon mély rakodóvályúk tátonganak, felárért (7200 Ft) zárható kesztyűtartó is jár. A vezető előtti sebességmérő, digitális üzemanyagszint- és hűtővízhőmérséklet-jelző könnyen olvasható, a középkonzol felett kocsányra ültetett idő- és fordulatszámmérő trónol. A csomagtérajtó két részletben nyílik, teteje távnyitással pattintható ki, lehajló alsó fele jó segítség pakoláskor, küszöb nincs.

Hátul oldalanként három helyett már csak két lámpa sorakozik, a külső tükrök egyik oldalon sem osztottak, a hátsó oszlop vaskos, de az átláthatóság nem rossz

Motor, erőátvitel A csomagtérpadló alatt dohogó teljesen könnyűfém, hengerenkénti 4 szelepes 1,0 literes háromhengeres turbómotor a korábbi 0,7-esnél kulturáltabban, de érezhető rezonanciával jár, hangja állandó kísérő. A Mitsubishivel közös fejlesztésű, Japánból érkező, 0,5 bar turbónyomású csúcsverzió 84 lovas, leginkább a 3250-es percenkénti fordulattól, a nyomatékcsúcsnál (121 Nm) mozgat izmosan. Hangja viszont ekkortól kezd zavaróvá válni, a 6000-res leszabályozásnál már ordít. Az ötgangos robotizált (a passion-felszereltségnél) automata programot is kínáló váltó a korábbi hatgangosnál finomabban, de érezhető bólintással és főként városban későn kapcsol, a kézivezérlésre is lomhán reagál; ötödikben 120 km/h-n 3500-as a fordulat. A 7,9 l/100 km-es mért fogyasztás nem lenyűgöző.

A kárpitozott műszerfal és ajtóborítás alapáras, de a bőrkormány és -váltógomb a passion-felszereltség sajátja

Vezetés, menettulajdonságok A fortwo elöl McPherson-, hátul DeDion-felfüggesztései kissé feszes és biztonságos útfogást adnak, bónusz az alapáron mért kitörésgátló. A 3,5 fordulatos kormánymű a korábbinál jóval direktebb, de abszolút értékben nem az, a feláras (117 600 Ft) elektromos szervóval könnyű a manőverezés.

Valamennyi kivitelben előredönthető az utasülés, a passion csomagtérajtajának alsó része a felárért kínált gyári elsősegélykészletet, elakadásjelzőt, izzókészletet elnyelő rekeszt kínál

A városban ideális méretezésű karosszéria autópályán elvérzik: az oldalszélre igen érzékeny, imbolygó kasztni 120-tól állandó korrekciót igényel, és ekkor már a szél- és a motorzaj, a remegő tükrök is a tempó ellen tiltakoznak.

Felszereltség A fortwo alapára 2 882 000 Ft, a 84 lovas kivitel a csúcs, passion-felszereltséggel közel 1 millióval drágább. Bázis a két elülső légzsák és a vissza-gurulás-gátlóval kombinált ki-töréssgátló, valamint a távvezérelt központi zár, de itt már jár a panorámatető, a hőmérséklet-szabályozós klíma, az elektromos ablakmozgatás és a 15 colos alufelni is. Felárért egyebek mellett bőrkárpitozás (115 200 Ft), elektromosan állítható és fűthető külső tükrök (46 800 Ft), ülésfűtés (64 800 Ft), ködfényszórók (46 800 Ft), riasztó (76 800 Ft), oldallégzsák (79 200 Ft), Isofix-gyerekülés-rögzítés (20 400 Ft), pohártartó (8994 Ft), hordozható navigációs rendszer (139 117 Ft + autóskészlete 42 213 Ft) és még számos apróság rendelhető.

katona

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata.

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Városban előnyös kompaktméret
Kényelmes ülések
Városban izmos motor
Biztonságos futómű
Alapáron mért kitörésgátló
Szerviz-intervallum
Zajos motor
Kormányszervo csak felárért
Bólintással, későn kapcsoló robotváltó
Szélérzékeny, nagyobb tempónál imbolygó karosszéria
Fogyasztás
Átrozsdásodási garancia
Ár (passion-kivitel)

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Háromhengeres, soros, turbófeltöltős benzinmotor, hátul keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, változó szelepvezérlés, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 999 cm3. Furat x löket: 72,0×81,8 mm. Teljesítmény: 84 LE/62 kW (5250/ min). Nyomaték: 121 Nm (3250/min). Ötfokozatú robotizált váltó, hátsókerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul DeDion-felfüggesztés, kanyarstabilizátor elöl. Elöl tárcsa-, hátul dobfék, ABS. Gumiméret elöl: 155/60 R15, hátul: 175/55 R15. Csomagtér: 220–340 l. Üzemanyagtartály: 33 l. Hossz x szélesség x magasság: 2695x1559x1542 mm. Tengelytávolság: 1867 mm. Saját tömeg: 780 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,9 s. Végsebesség: 149 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,4/4,1/4,9 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km. Általános garancia és fényezési garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 6 év. Szervizintervallum: 40 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.

Ára: 3 724 400 Ft

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Képgaléria

További képeink

Az Autó2 újság 2007/8. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 5. rész

Letölthető és hallgatható podcast mellékletünk aktuális, júniusi adása.

Hangos Az Autó! – 4. rész

A 4. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Michelisz Norbi idén két sorozatban is versenyez

A WTCR világkupa 2019. évi bajnoka 2022-ben az elektromos...

Hangos Az Autó! – 3. rész

A 3. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Luxus a luxusban – Pappas Showroom a Matild Palace-ban

Magyarországon először nyílik Mercedes-Benz luxury showroom, a Pappas Auto...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás