Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi Dynamique - Szállítmányozó

Az ötajtósnál 11 centivel hosszabb kombi felső-középkategóriása nagy méretek kényelmes és kulturált mozgatására született.

Tesztnapló

A jellegzetes formát különleges anyagok (könnyűfém gépháztető, műanyag sárvédők) építik fel. Nézze meg mozgásban is!

Karosszéria, utastér A Renault magára hagyta a francia autóipart, és az igazán kényelmes autózás utolsó védelmezője maradt. Ezt nemcsak menettulajdonságaival, hanem belső kialakításával is érzékelteti. Dúsan puhított műszerfala kényelmes – esetünkben alcantarával borított – üléseivel, de a beszállást más autókon akadályozó oldaltartó elemek bőrrel síkosításával is erre utal. Mélyre tett, jó kilátást adó, de áttekinthető műszerfala ugyancsak ezt jelzi, finom egységekbe csoportosítva a hagyományos műszeregyüttest, a két oldalon külön szabályozható elektronikus klímát, a szellőzés egységeit. A tér elöl hatalmas és magas, hátul a lábtér az autó méretéhez képest nem nagy, a vezetési helyzetet az alacsonyan tartott középső merevítő, a kétirányú kormányállítás és az ülésmagasság szabályozhatósága tovább javítja. A csomagtér méretes, és hátul nincs küszöbje, finoman kárpitozott, akasztóval, elektromos csatlakozóval, zárható nagy oldaltárolókkal felszerelt. A tárgyak akadálymentesen kicsúsztathatók, az üléstámlák egy gombnyomásra, kényelmes helyekről (a hátsó oldalajtó nyílása mellől vagy a csomagtartó legvégéből) aszimmetrikusan hajthatók le, hogy síkba fekve növeljék a csomagteret. Alatta is temérdek a hely, még a teljes pótkereket is befogadja.

Motor, erőátvitel A kínálat egyik legjobb dízelje hatfokozatú kéziváltóval találkozik. A közvetlen befecskendezéses, hengerenkénti négyszelepes, turbós, köztes hűtős, ha alapjáraton nem is nagyon csendes, de rezonanciákat nem küld az utastérbe. A jól átgondolt elektronika az indítókulcsot pótló kártyával, a kilincs érintésére, vagy az autó elhagyására nyitja-csukja az ajtókat, ám az igazi poén az indítási algoritmus. A gomb megnyomásával és azonnali elengedésével a teljes folyamat beindul, izzítástól végig, a gomb ismételt lenyomásával pedig nemhogy a motor áll le, de az elektronikus kézifék is rögzít, miközben a létfontosságú funkciók – a rádiótól az ablakmozgatáson át egészen a vezető ajtajának nyitásáig – életben maradnak. A motor nyomatékosan húz, ad is munkát a kipörgésgátlónak, annak ellenére, hogy a talajra hatásosan teszi a nyomatékot. A dinamika 1500-as percenkénti fordulattól ébred, 1700-tól pedig kifejezetten harapós. Csendes, rezonanciamentes az üzem, az erőátvitel is elasztikus, a 6 fokozatú váltó finoman, kicsit franciásan lazán kapcsolható, a hosszú áttételek azért az élvezetes autózást is megvalósítják.

Vezetés, menettulajdonságok

A sportos kombi meredekebb hátsó ablakával kicsit az ötajtós irányába mozdul el

A Laguna vezethetősége alapvetően más, mint amit ma megszoktunk. Mindene (ajtónyitása, kuplungja, kormánya, fékje stb.) könnyebben, finomabban működik, annyira, hogy az első beüléskor ez szinte kellemetlen, szokni kell. Utána gondolkodik el az ember azon, hogy miért nem működik így minden autó. A felfüggesztések ugyancsak a kényelmi vonalat viszik. Az első McPhersonok és a csatolt hátsók a hagyományos francia lágysággal, lábujjhegyen szállítják a rájuk bízott hímes tojásokat, miközben a kanyarodási tulajdonságok bőven a szükséges határok között maradnak. Rosszabb úton azonban a berendezési tárgyak meg-megszólalnak. A 2,8 fordulatos kormány jó erőkkel irányít.

Felszereltség A Renault a felszereltséggel általában, a Lagunával különösen élenjár. A korábban sok gondot okozott, de mára állítólag kikúrált kártyás nyitás annyira kényelmes, hogy szenvedélybeteggé teheti az embert, a tanksapkának elég csak az ajtaját kinyitni. Már az alapkivitel tartalmazza a két oldal- és függönylégzsákot, a kormányról vezérelhető, 8 hangszórós rádió-CD-t, fedélzeti számítógépet, ESP-t, klímát és mindent, ami fontosabb. A Dynamic-felszereltségű, csomagokkal is dúsított tesztautó sokkal többet ad ennél. Ehhez jönnek a technológiai pluszok, a kisebb zúzásokat esetenként nyom nélkül elviselő első műanyag sárvédőpár, a könnyűfém gépháztető és a felfüggesztő komponensek, a tömegcsökkentés révén érezhetően elért dinamikus tulajdonságok a fogyasztás javítására.          

Surányi

Az Autó2 újság 2008/6. számából

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Biztonság
Tágas és kényelmes első beltér
Nagyon jó rugózási és utazási kényelem
Nagy, egyszerűen növelhető és pakolható csomagtér
Dinamikus tulajdonságok
Könnyen nyitható ajtók
Általánosan kis erővel működtethető kezelés
Jó lámpák
Alacsony fogyasztás
Alapjáraton kicsit hangos motor
Az extrakönnyű működést meg kell szokni
Apróbb zajok az utastérben
Méretéhez képest kisebb lábtér hátul

Az Autó2 újság 2008/6. számából

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, hengerenkénti négyszelepes, közvetlen befecskendezéses, közös csöves dízelmotor elöl keresztben beépítve, változó geometriás turbófeltöltővel, köztes hűtővel. Hengerűrtartalom: 1995 cm3, furat: 84,0 mm, löket: 90,0 mm. Teljesítmény: 150 LE/110 kW (4000/min). Nyomaték: 340 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt, hosszanti lengőkaros felfüggesztés spirálrugókkal, kanyarstabilizátorokkal. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 215/50 R17. Csomagtér: 510–1595 l. Üzemanyagtartály: 66 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4805x1810x1445 mm. Tengelytáv: 2755 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,7 s. Végsebesség: 208 km/h. Sebesség 1000/min. fordulatszámon, 6. fokozatban: 55 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,8/ 5,3/6,1 l/100 km. CO2: 160 g/km. Tesztfogyasztás: 8,8 l/100 km. Általános garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 30 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.

Ára: 7 300 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/6. számából

Videon

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás