Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Renault Koleos 2.0 dCi 4×4 Privilége - Párizsi Koreából

Terepen is jól mozog a Renault új szabadidő-autója, főleg dízelmotorral.

Tesztnapló

A 17 colos könnyűfém keréktárcsákon terepen nem jeleskednek, de aszfalton jól teljesítenek a 225/60-as Hankook-abroncsok. Az elektromos tolótető a csúcskivitel sajátja, huzatmentesen szellőztet

A Renault koreai leánya, a Samsung gyártja, motorja Renault, hajtáslánca a Nissané.

Karosszéria, utastér Az ajtónyílás kellően tágas, a magas utastérbe nem nehéz beszállni. Elöl kényelmes, de gyenge oldaltartású a karos magasságállítású ülés. A térkínálatra nem lehet panasz, s a középkonzol kemény széle sem lóg be zavaróan a lábtérbe. Könnyű megtalálni a jó vezetési pozíciót. Hátul lehetne nagyobb a lábtér, de a fejnek és a vállaknak van elég hely. Az összeszerelés minősége jó, a műszerpult burkolata puha, a kapcsolók többsége gyorsan kiismerhető, bár a zsúfolt középkonzol aljára tett tempomatgomb szokatlan, kényelmetlen helyen van, a rádió kezelőszerveit is túlbonyolították. Rakodóhely van bőséggel, mély a kesztyűtartó, a kiemelhető kartámaszrekesz öblös, s az ajtózsebek is használható méretűek. Vízszintes osztással nyílik a 450 l-es csomagtartó ajtaja: a felső rész nehézkesen emelkedik magasba, az alsó – bár 200 kilót is elbír – nehezíti a csomagok beemelését.

A rövid első és hátsó túlnyúlásokkal nem rosszak a terepszögek. Az első-hátsó parkolóradar sokat segít manőverezéskor, hátul vaskos a tetőoszlop
 
Franciás a stílus, a váltókar mögé ültették a navigáció és a fedélzeti számítógép „egykezes” kapcsolóközpontját. Az összkerékhajtás kapcsolója a középkonzol aljára, az indítógomb mellé került
 
Nagy csomagokat nem egyszerű beemelni az osztottan dönthető hátsó támlákkal 1380 l-ig bővíthető csomagtérbe. A szükségpótkerék a padló alatt fekszik
    

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kényelmes első tér
Takarékos, csendes és erős motor
Jól zajszigetelt utastér
Pontosan kapcsolható váltó
Biztonságos menettulajdonságok
Jó kidolgozás
Sok rakodóhely
Kevéssé praktikus csomagtérnyílás
Szűk hátsó lábtér
Vibrációt közvetítő kormányoszlop

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Műszaki adatok

Négy­hen­ge­res, so­ros, vál­to­zó tur­bó­geo­met­ri­ás kö­zös csö­ves, köz­tes­ hű­tős dí­zel­mo­tor, elöl ke­reszt­ben be­épít­ve. Két fe­lül­fek­vő ve­zér­mű­ten­gely, hen­ge­ren­ként négy sze­lep. Hen­ger­űr­tar­ta­lom: 1995 cm3. Fu­rat x lö­ket: 84×90 mm. Tel­je­sít­mény: 172 LE/127 kW (3750/min). Nyo­ma­ték: 360 Nm (2000/ min). Hat­fo­ko­za­tú kéziváltó, összkerékhajtás. Elöl McPherson-, há­tul ol­da­lan­ként több len­gő­ka­ros fel­füg­gesz­tés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tár­csa­fé­kek, ESP. Gu­mi­mé­ret: 225/60 R17. Cso­mag­tér: 450–1380 l. Üzem­anyag­tar­tály: 65 l. Hos­­szú­ság x szé­les­ség x ma­gas­ság: 4520x1850x1695 mm. Ten­gely­táv: 2690 mm. Sa­ját tö­meg: 1622 kg. Gyor­su­lás (0–100 km/h): 9,9 s. Vég­se­bes­ség: 189 km/h. Fo­gyasz­tás (vá­ros/vá­ro­son kí­vül/ve­gyes): 9,6/6,8/7,9 l/100 km. Teszt­fogyasz­tás: 8,7 l/100 km. CO2: 209 g/km. Ál­ta­lá­nos ga­ran­cia: 3 év vagy 150 000 km. Fé­nye­zé­si ga­ran­cia: 3 év. Rozs­da­ga­ran­cia: 12 év. Szer­viz­in­ter­val­lum: 20 000 km/2 év. Vé­dő­szárny-szol­gál­ta­tás: 3 év (meg­hos­­szab­bít­ha­tó).

Ára: 7 690 000 Ft

Bővebben az Autó2 2008/11. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás