Újautó
Tesztnapló: Renault Clio Grandtour Dynamique 1.5 dCi - Duzzadó
A valóságosnál nagyobbnak mutatja az autót az első sor térkínálata.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Dinamikus vonalak határolják az ereszkedő tetőívű kombi karosszériáját.
Karosszéria, utastér Az utastér sok műanyaga a kéz közelében lágy burkolatú. A változtatható magasságú ülés kényelmes, enyhén puha, elég hosszú, némi oldaltartást is ad. A kormány csak magasságában állítható. Az ajtózsebek kicsik. A fej fölötti és az oldalsó távolság bőséges. Az első kissé, a hátsó oszlop meglehetősen vastag, a tükrök keskenyek. A nagy belmagasság hátulra elfogy:
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
a középtermetűekre méretezett tető alatt a magasabbak alig férnek el. Rövid az ülőlap, és számukra szűk a térdhely is. Rámolási lehetőségük mindössze egyetlen pohártartó. A szélesség és a markáns kardánalagút miatt két személynek ajánlott a hely. A tér szellemesen rendezhető át, az osztott ülőlap előrebuktatható, és könnyű eltávolítani. A helyébe fekvő támlán hosszan elnyúló, egyenes raktér alakul ki. A csomagtér ajtaja széles, és magasra emelkedik fel. Könnyű megpakolni: a küszöb alacsony, a filccel burkolt padló azonos síkban áll a lökhárító felső szélével. Tíz centivel alatta még egy lap, az alatt pedig javítókészlet lapul.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Motor, erőátvitel Az azonos hengerűrtartalmú dízelhármas 107 lóerős legerősebbje egyenletesen jár, nem rezegteti az autót, csak a kormányt egy kissé alapjáratban. Nem hangos, még az erősebb gázadáskor sem zajong. Hosszan, egyenletesen gyorsít, 1800-as fordulattól közel 5000-ig kitart a sportossá nem fokozódó erő, emelkedőn is erőteljesen lendít az autón. Az 5,9 literes átlagfogyasztás elfogadható. A hatfokozatú váltó pontosan, rövid úton jár.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Vezetés, menettulajdonságok A kezelők, kapcsolók finoman járnak. A pedálelrendezés kedvező, a kormány kis erővel, érzéssel forgatható. Könnyen irányítható az autó, a futómű megbízható, ám a hirtelen kormánymozdulatokra beleng a karoszszéria. A rugózás nem túl lágy, a keresztben futó úthibákat biztosan megérzik az autóban ülők.
Felszereltség Fontosabb részei: hat légzsák, ABS, fedélzeti számítógép, a kormány és a vezetőülés magasságának állíthatósága, osztott hátsó ülés, elektromos külső tükrök és elülső ablakok, elektromos kormányszervo, manuális klíma, távirányítós CD-s rádió.
Földvári András
Az Autó2 újság 2008/5. számából
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2008/5. számából
Műszaki adatok
Soros négyhengeres, hengerenkénti kétszelepes, közös csöves befecskendezésű turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1461 cm3. Furat: 76, löket: 80,5 mm. Teljesítmény: 107 LE/78 kW (4000/ min). Nyomaték: 240 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS. Gumiméret: 185/60 R15. Csomagtér: 439/1277 l. Üzemanyagtartály: 55 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4202x1707x 1497 mm. Tengelytáv: 2575 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,4 s. Végsebesség: 186 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,7/4,2/4,7 l/100 km. Tesztátlag: 5,9 l/100 km. Garancia: 2 év vagy 100 000 km általános, 12 évi átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 20 000 km.
Ára: 4 200 000 Ft
Az Autó2 újság 2008/5. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...