Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Renault Clio Grandtour Dynamique 1.5 dCi - Duzzadó

A valóságosnál nagyobbnak mutatja az autót az első sor térkínálata.

Tesztnapló

A kombi „önfeláldozó” villogója az oldalsó védőcsík része

Dinamikus vonalak határolják az ereszkedő tetőívű kombi karosszériáját.

Karosszéria, utastér Az utastér sok műanyaga a kéz közelében lágy burkolatú. A változtatható magasságú ülés kényelmes, enyhén puha, elég hosszú, némi oldaltartást is ad. A kormány csak magasságában állítható. Az ajtózsebek kicsik. A fej fölötti és az oldalsó távolság bőséges. Az első kissé, a hátsó oszlop meglehetősen vastag, a tükrök keskenyek. A nagy belmagasság hátulra elfogy:

A méretes hátsó lámpák között széles a raktéri ajtó. Nagy a tengelytávolság, hátrafelé elapad az ablaksor

a középtermetűekre méretezett tető alatt a magasabbak alig férnek el. Rövid az ülőlap, és számukra szűk a térdhely is. Rámolási lehetőségük mindössze egyetlen pohártartó. A szélesség és a markáns kardánalagút miatt két személynek ajánlott a hely. A tér szellemesen rendezhető át, az osztott ülőlap előrebuktatható, és könnyű eltávolítani. A helyébe fekvő támlán hosszan elnyúló, egyenes raktér alakul ki. A csomagtér ajtaja széles, és magasra emelkedik fel. Könnyű megpakolni: a küszöb alacsony, a filccel burkolt padló azonos síkban áll a lökhárító felső szélével. Tíz centivel alatta még egy lap, az alatt pedig javítókészlet lapul.

A középkonzol kialakítása egyszerű. Felárért jár az automata légkondi és a kormányba integrált sebességtartó

Motor, erőátvitel Az azonos hengerűrtartalmú dízelhármas 107 lóerős legerősebbje egyenletesen jár, nem rezegteti az autót, csak a kormányt egy kissé alapjáratban. Nem hangos, még az erősebb gázadáskor sem zajong. Hosszan, egyenletesen gyorsít, 1800-as fordulattól közel 5000-ig kitart a sportossá nem fokozódó erő, emelkedőn is erőteljesen lendít az autón. Az 5,9 literes átlagfogyasztás elfogadható. A hatfokozatú váltó pontosan, rövid úton jár.

Síkok határolják a rakteret. Nem kell magasra emelni a csomagokat

Vezetés, menettulajdonságok A kezelők, kapcsolók finoman járnak. A pedálelrendezés kedvező, a kormány kis erővel, érzéssel forgatható. Könnyen irányítható az autó, a futómű megbízható, ám a hirtelen kormánymozdulatokra beleng a karoszszéria. A rugózás nem túl lágy, a keresztben futó úthibákat biztosan megérzik az autóban ülők.

Felszereltség Fontosabb részei: hat légzsák, ABS, fedélzeti számítógép, a kormány és a vezetőülés magasságának állíthatósága, osztott hátsó ülés, elektromos külső tükrök és elülső ablakok, elektromos kormányszervo, manuális klíma, távirányítós CD-s rádió.

Földvári András

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kényelmes hely elöl
Hosszan elnyúló, könnyen pakolható csomagtér
Precízen járó kezelők
Kedvező menettulajdonságok
Nyomatékos motor
Sok légzsák
Szűkös hátsó lábtér
Hiányzó pakolóhelyek hátul
Keskeny oldaltükrök
Vaskos oszlopok

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Műszaki adatok

Soros négyhengeres, hengerenkénti kétszelepes, közös csöves befecskendezésű turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Hengerűrtartalom: 1461 cm3. Furat: 76, löket: 80,5 mm. Teljesítmény: 107 LE/78 kW (4000/ min). Nyomaték: 240 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul csatolt felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ABS. Gumiméret: 185/60 R15. Csomagtér: 439/1277 l. Üzemanyagtartály: 55 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4202x1707x 1497 mm. Tengelytáv: 2575 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,4 s. Végsebesség: 186 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 5,7/4,2/4,7 l/100 km. Tesztátlag: 5,9 l/100 km. Garancia: 2 év vagy 100 000 km általános, 12 évi átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére. Olajcsere-periódus: 20 000 km.

Ára: 4 200 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

XVI. Lotus-Retro Mobil Concours d’Elegance, 2023 Hévíz

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák feladata

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Megvan Európa legjobb vétele!

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Miért fontos az olajszűrő?

Ha a motorban az olaj hosszabb ideig szűretlenül marad,...

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás