Újautó
Tesztnapló: Porsche Cayenne 3.6 V6 - Főnöki
A 2002 óta kapható, tavaly megfiatalított Cayenne a feltűnést keresők autója, 3,6 literes alapmotorja nem teszi igazán sportossá.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Sokan nem gondolták volna, hogy egyszer méretes, összkerékhajtású szabadidő-autó viseli majd a Porsche-emblémát.
Karosszéria, utastér Magasra kell ülni, a beszállás mégis kényelmes. Az első sor helykínálata minden irányban tágas, az elektromosan állítható, kevés oldaltartást adó ülések jól testhez igazíthatók, a kormányt élvezet markolni, a ráaggatott kapcsolók egyértelműek. Stílusos a látvány, példás az összeszerelés. Tetszetős a műszerpult borítása, a fekete bőrszerű anyagot matt ezüstös kiegészítők dobják fel. A műszerek plexije néhány szögből tükröződik. A kezelőszervek maguktól értetődőek, a feláras „nagyképernyős” középkonzol gombjai lehetnének nagyobbak. Az utastér nem bővelkedik rakodóhelyben. A hátsó sor lábtere nem túl bő, a csomagtartó 540 literrel, szükségkerékkel, szép kárpittal, rögzítőfülekkel és osztottan dönthető (ülőlap és támla) hátsó sorral kedveskedik.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Motor, erőátvitel A V6-os, közvetlen befecskendezéses alapmotor 3,6 literből 290 lóerőt és 385 Nm nyomatékot küld a kerekekhez. Hangja kellemesen dörmögős, a kipufogóhangét porschésan vaddá alakították. A feláras hatfokozatú Tiptonic S automata finoman kapcsolgat fel és le is, de lejtmenetben, motorfékhez igényli a kézi visszaváltást (a kormányon és a váltókaron is kapcsolhatunk). Az intelligens összkerékhajtás alapesetben a nyomaték 62 százalékát küldi hátra, a középső differenciálzár elektromos. Van felező, automatikus – a fékekkel dolgozó – diffizár a tengelyeknél, és kipörgésgátló is. A feláras légrugózás és az elektronikusan állítható lengéscsillapító-karakterisztika jótékony hatással van az utcai és a terepes viselkedésre is.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Vezetés, menettulajdonságok Nem várható extradinamikus mozgás a testes Cayenne alapmotorjától. 3000/perctől éled a csúcsnyomaték, innentől szépen húz egészen a 6500-as piros zónáig. Aki kihasználja a teljes kapacitást, 8,5 másodperc alatt 100-on lehet, és 227 km/óráig tornáztathatja fel a sebességet. A szélzaj gyors tempónál is elfogadható, a nagy tükrök sokat segítenek a tájékozódásban. A 2,5 fordulatos kormány precíz, a fék mesterien dolgozik. A légrugós futómű Comfort-állásban is keményebb az átlagosnál, kanyarban alig engedi dőlni a karosszériát, Sport-üzemmódban rátesz még egy lapáttal: a kanyarvételi képesség ilyenkor már-már a lapos izomautókat idézi. A Cayenne terepjárónak sem utolsó: felezőjével mély kátyúkból is kimászik, laza talajon remekül elboldogul, akár 45 fokos emelkedőt leküzd, s terepszögei is figyelemre méltóak (elöl 31,8, hátul 25,4 fok). Átlagfogyasztása magas, jócskán 15 l/100 km fölé kúszhat.
Felszereltség ESP, bőrkárpit, automata légkondicionáló, elektromos tükrök és ablakok, elektromos ülésállítás, osztottan dönthető hátsó ülés, 12 hangszórós hifirendszer, hat légzsák, állandó összkerékhajtás, távirányítós központi zár és ködfényszórók alapáron. Az extrákat borsos összegért mérik.
KarnerM
Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
V6-os benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 3598 cm3. Furat x löket: 89,0×96,4 mm. Teljesítmény: 290 LE/ 213 kW (6200/min). Nyomaték: 385 Nm (3000/min). Hatfokozatú automata váltó, összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalanként több lengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 275/45 R19. Csomagtér: 540–1770 l. Üzemanyagtartály: 100 l. Hossz x szélesség x magasság: 4800x1930x1700 mm. Tengelytáv: 2855 mm. Saját tömeg: 2160 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,5 s. Végsebesség: 227 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 18,3/9,8/12,9 l/100 km. Tesztfogyasztás: 16,5 l/100 km. Általános garancia és fényezési garancia: 2 év, kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 30 000 km vagy 2 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.
Ára: 18 300 000 Ft
Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Bár a legtöbben nagyjából tisztában vagyunk az autópályán való...

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...