Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Porsche Cayenne 3.6 V6 - Főnöki

A 2002 óta kapható, tavaly megfiatalított Cayenne a feltűnést keresők autója, 3,6 literes alapmotorja nem teszi igazán sportossá.

Tesztnapló

Az alapkivitel 17 colos kerekei helyett 19 colos felnikkel szerelték fel a tesztautót. A feláras első-hátsó parkolóradar sokat segít manőverezéskor

Sokan nem gondolták volna, hogy egyszer méretes, összkerékhajtású szabadidő-autó viseli majd a Porsche-emblémát.

Karosszéria, utastér Magasra kell ülni, a beszállás mégis kényelmes. Az első sor helykínálata minden irányban tágas, az elektromosan állítható, kevés oldaltartást adó ülések jól testhez igazíthatók, a kormányt élvezet markolni, a ráaggatott kapcsolók egyértelműek. Stílusos a látvány, példás az összeszerelés. Tetszetős a műszerpult borítása, a fekete bőrszerű anyagot matt ezüstös kiegészítők dobják fel. A műszerek plexije néhány szögből tükröződik. A kezelőszervek maguktól értetődőek, a feláras „nagyképernyős” középkonzol gombjai lehetnének nagyobbak. Az utastér nem bővelkedik rakodóhelyben. A hátsó sor lábtere nem túl bő, a csomagtartó 540 literrel, szükségkerékkel, szép kárpittal, rögzítőfülekkel és osztottan dönthető (ülőlap és támla) hátsó sorral kedveskedik.

A hátsó ajtó ablaka külön nyitható, visszacsukása nehézkes. A dupla kipufogó búgó hangja kellemes muzsika

Motor, erőátvitel A V6-os, közvetlen befecskendezéses alapmotor 3,6 literből 290 lóerőt és 385 Nm nyomatékot küld a kerekekhez. Hangja kellemesen dörmögős, a kipufogóhangét porschésan vaddá alakították. A feláras hatfokozatú Tiptonic S automata finoman kapcsolgat fel és le is, de lejtmenetben, motorfékhez igényli a kézi visszaváltást (a kormányon és a váltókaron is kapcsolhatunk). Az intelligens összkerékhajtás alapesetben a nyomaték 62 százalékát küldi hátra, a középső differenciálzár elektromos. Van felező, automatikus – a fékekkel dolgozó – diffizár a tengelyeknél, és kipörgésgátló is. A feláras légrugózás és az elektronikusan állítható lengéscsillapító-karakterisztika jótékony hatással van az utcai és a terepes viselkedésre is.

Bőr- és aluhatású betétek mindenütt, a kivitelezés igényes. Az indítókulcs helyét a Porsche-hagyományoknak megfelelően a kormány bal oldalán találjuk

Vezetés, menettulajdonságok Nem várható extradinamikus mozgás a testes Cayenne alapmotorjától. 3000/perctől éled a csúcsnyomaték, innentől szépen húz egészen a 6500-as piros zónáig. Aki kihasználja a teljes kapacitást, 8,5 másodperc alatt 100-on lehet, és 227 km/óráig tornáztathatja fel a sebességet. A szélzaj gyors tempónál is elfogadható, a nagy tükrök sokat segítenek a tájékozódásban. A 2,5 fordulatos kormány precíz, a fék mesterien dolgozik. A légrugós futómű Comfort-állásban is keményebb az átlagosnál, kanyarban alig engedi dőlni a karosszériát, Sport-üzemmódban rátesz még egy lapáttal: a kanyarvételi képesség ilyenkor már-már a lapos izomautókat idézi. A Cayenne terepjárónak sem utolsó: felezőjével mély kátyúkból is kimászik, laza talajon remekül elboldogul, akár 45 fokos emelkedőt leküzd, s terepszögei is figyelemre méltóak (elöl 31,8, hátul 25,4 fok). Átlagfogyasztása magas, jócskán 15 l/100 km fölé kúszhat.

Felszereltség ESP, bőrkárpit, automata légkondicionáló, elektromos tükrök és ablakok, elektromos ülésállítás, osztottan dönthető hátsó ülés, 12 hangszórós hifirendszer, hat légzsák, állandó összkerékhajtás, távirányítós központi zár és ködfényszórók alapáron. Az extrákat borsos összegért mérik.

KarnerM

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata.

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Szép hangú, finom járású motor
Jó futómű, terepjáró képesség
Élvezetes vezethetőség
Jó minőségű kidolgozás
Vezetési helyzet
Ár, felszereltség
Lejtmenetben kevés motorfék
Szűk hátsó lábtér

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

V6-os benzinmotor, elöl hosszában beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 3598 cm3. Furat x löket: 89,0×96,4 mm. Teljesítmény: 290 LE/ 213 kW (6200/min). Nyomaték: 385 Nm (3000/min). Hatfokozatú automata váltó, összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalanként több lengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul hűtött tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 275/45 R19. Csomagtér: 540–1770 l. Üzemanyagtartály: 100 l. Hossz x szélesség x magasság: 4800x1930x1700 mm. Tengelytáv: 2855 mm. Saját tömeg: 2160 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,5 s. Végsebesség: 227 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 18,3/9,8/12,9 l/100 km. Tesztfogyasztás: 16,5 l/100 km. Általános garancia és fényezési garancia: 2 év, kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 30 000 km vagy 2 év. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év.

Ára: 18 300 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/10. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás