Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Peugeot 207 SW 1.4 VTi Trendy - Kis csomag?

A 207-es kombija egyterűs praktikákat is bevet.

Tesztnapló

A far a 407 SW-t másolja, a karosszériát körben vaskos műanyag betétek óvják. Az oldalvillogók a visszapillantók száraiba kerültek

A 207 SW itthon a családi főautó szerepére is pályázik, igazi kombi, s ez ebben a méretosztályban ma még nagyon ritka.

Karosszéria, utastér Az SW 12 centivel hosszabb és néggyel magasabb is az ötajtósnál. Fejtere elöl tágasabb, hátsó ülései feljebb és hátrébb kerültek. A szélső helyeken átlagtermetű felnőttek is kényelmesen ülhetnek egymás mögött. Az ülések komfortosak, de a második sorban, középen inkább csak gyerekek férnek el. A kivitelezés minősége átlagos, a műanyagok csak a műszerfal egy részén puha tapintásúak, az ajtózsebek palacktartósak. A hátsó ülések egyetlen mozdulattal előrehajthatók: nem kell bíbelődni a teljesen a támlába tolható fejtámaszok kiemelésével, támladöntéskor süllyed az ülőlap is. A raktér padlója sík.

Az emelkedő övvonal ellenére hátrafelé is jó a kilátás, a csomagtérajtó magasra nyílik

A merev kalaptartó az utastér felől is felbillenthető, használaton kívül a csomagtér aljára tehető, ott akár 100 kg-os csomagot is elbír. A valamivel több mint 1 méter széles, síkokkal határolt csomagtér küszöb nélkül nyílik, a padlószint 55 centi magas, a rögzítőgyűrűk alapáron járnak.

Motor, erőátvitel A csupa alu, változó vezérlésű 1,4-es alapjárata csendes és rezonanciamentes, teljesítményleadása egyenletes. A 6500/perces leszabályozási fordulatig könynyen elforgatható, a húzóerő folyamatosan nő. A jó áttételezésű, könnyen mozgó karú, de nem túl határozott megvezetésű ötfokozatú váltó magas fordulaton némi recsegéssel tiltakozik a gyors kapcsolások ellen.

Az osztott hátsó ülések egyetlen mozdulattal előrebillenthetők, a sík padlójú raktér 1,7 m hosszú tárgyakat is elnyelhet, alapesetben 75 cm a csomagtér hossza

Vezetés, menettulajdonságok A négy irányban állítható kormánnyal és az állítható magasságú első ülésekkel kényelmes pozíció alakítható ki, a vezetés hoszszú távon sem fárasztó. Az elöl McPherson-, hátul csatolt lengőkaros futómű rossz úton hatásos csillapításával, gyors fordulókban pontos ívmenetével kelt jó benyomást. A nem egészen háromfordulatos, elektromos rásegítésű kormánnyal városban kifejezetten jól manőverezhető az SW. Az egyenesfutás nagyobb tempónál is pontos, autópályán 130 km/óránál 4000-ret fordul a főtengely percenként, a zajszint visszafogott, csak a visszapillantók szélzajosak kissé.

Felszereltség A Trendy ellátmánya elülső légzsákokat, blokkolásgátlót, hátsó Isofix-pontokat, ködfényszórókat, elektromos első ablakemelőket és külső tükröket, fedélzeti számítógépet, távnyitós központi zárat, és hat hangszórós, kormányoszlopról vezérelhető rádiót is sorol. Felárért kitörés- és kipörgésgátló (170 000 Ft), oldal- és függönylégzsákok (120 000 Ft), riasztó és elektromos gyerekzár (80 000 Ft), manuális légkondi hővisszaverő szélvédővel (250 000 Ft), tempomat (70 000 Ft), ülésfűtés és fényszórómosó (50 000 Ft), Bluetooth-kihangosító (70 000 Ft) és megnövelt (75 kg) teherbírású tetősín (30 000 Ft) is kapható.

Katona Mátyás

További képeink

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Csendes, dinamikus motor
Egyszerű üléshajtás
Gazdag felszereléskínálat
Jó kilátás
Tágas utastér
Kedvező fogyasztás
Magas fordulaton kapcsolva recsegő váltó
Alapáron csak elülső légzsákok járnak
A külső tükrök látótere nem osztott
Viszonylag magas ár

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Négyhengeres benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két, felülfekvő lánchajtású vezérműtengely, hengerenként négy szelep, változó vezérlés. Hengerűrtartalom: 1397 cm3. Furat x löket: 77,0×75,0 mm. Teljesítmény: 95 LE/70 kW (6000/min). Nyomaték: 136 Nm (4000/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl segédkeretes McPherson-, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl tárcsa-, hátul dobfékek, ABS. Gumiméret: 185/65 R15. Csomagtér: 428–1433 l. Üzemanyagtartály: 50 l. Hossz x szélesség x magasság: 4156x1748x1510 mm. Tengelytáv: 2540 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 11,8 s. Végsebesség: 185 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 8,2/5,2/6,3 l/100 km. Tesztátlag: 6,9 l/100 km. Garancia: 2 év általános, 12 év átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: 2 év. Olajcsere-periódus: 30 000 km, vagy 2 év.

Ára: 3 414 00 Ft

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás