Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Nissan X-Trail 2.0 dCi LE - Rejtőzködő

Ránézésre alig változott, pedig mindene vadonatúj.

Tesztnapló

Személyautós futóműhangolásával az alapesetben elsőkerék-hajtású X-Trail kellemes túrapartner hosszú távon

Az X-Trail megújulása csak az elődmodell mellett feltűnő, pedig a padlólemez és a teljes hajtáslánc is friss, az összkerékhajtás pedig jóval kifinomultabb lett.

Karosszéria, utastér A formák hamisítatlanul nissanosak. Nagy, jól leolvasható műszerek, sötétbarnába hajló, keménynek tűnő, de valójában jórészt kellemesen puha műanyagfelületek. A vezetői hely kellemesen magas, az első oszlopok – főleg a magas építés és az így eleve jó ütközésvédelem miatt – vékonyak. Az üvegfelületek nagyok, az autó jól átlátható, egyedül a vaskos C-oszlopok takarnak sokat. A pakolóhelyek praktikusak, az ülések kényelmes tömetűek, lapjuk hosszú távon is jól támasztja a combokat, a fejtér bő, s a vállszélességre sem lehet panasz. A hátsó padon csak ketten férnek el igazán jól, de ők a 40/20/40 osztásarányú támla középső részének előredöntésével extraszéles kartámasznak örülhetnek. A támlarészek dőlésszöge fokozatokban szabályozható, a fejtér szinte egyterűsen nagy, s a lábak helye is bőven átlag feletti. Jó ötlet, hogy a csomagtartó padlója könnyen tisztítható műanyag, a horgonyzófülek alapárasak, a padlószint alatt jól kihasználható rekeszek várják a holmikat. Az ötödik ajtó magasra nyílik, a rakodóperem me

A jól leolvasható műszerfal felülete puha, a kapcsolók, a rádió kormányra, de nehezen elérhető helyre szerelt hangerőgombját kivéve könnyen kezelhetők

glepően alacsony, nem kell nagyot emelni.

Motor, erőátvitel A 2,0 literes, hengerenkénti négyszelepes közös csöves turbódízel a Renault-tól való, 173 lóereje autópályán is dinamikusan mozgatja az X-Trailt. Nem csendes, de vibrációi visszafogottak, s hangja nagy fordulaton sem zavaró. Már 1500/perctől terhelhető, de igazából csak 2000 felett dolgozik szívesen. Turbólyuka e határ fölött minimális, alatta nagy. A hosszú utat bejáró kuplungpedál furcsán magasan fog, így elinduláskor – különösen teherrel – könnyen lefullasztható a dízel. A hatfokozatú kéziváltó átlagos utakon, de pontosan jár, az áttételkiosztás jól eltalált, hatodikban 130 km/ óránál éppen 2500/perc alatt forog a motor, hangja távoli.

Jó ötlet, hogy a csomagtér padlója karcálló műanyag, több mint 120 l-es fiókrendszert rejtettek alá

Vezetés, menettulajdonságok Az X-Traillel könnyű a városi manőverezés, különösen ha van tolatókamerája, mint a tesztautónak. Az elektronika nem csupán az autó széleit jelző vonalakat rajzolja be a képernyőre, hanem azt is, hogy a kormányelfordítás függvényében merre haladunk majd hátramenetben. A futómű hangolása kényelemközpontú, rossz úton is csendesen és terepjáróhoz képest puhán halad a Nissan. Az egyenesfutás pontos, a fék átlagosnál nagyobb pedálerővel, de jól adagolható, nagy tempónál is csak a külső tükrök felől hallható szélzaj. A Haldex-kuplungos összkerékhajtás automata állásban finoman és okosan dolgozik, a központi diffi zárható, a kitörésgátló a fékeket differenciálzárként is használja, így akár egyetlen földre érő kerék is elég a dagonyában; egyedül a hasmagasság korlátoz.

Felszereltség Az LE-szinten alapáras egyebek mellett a hat légzsák, a kitörésgátló, az automata klíma, a fedélzeti számítógép, a távirányítós központi zár, a négy elektromos ablak, a xenon fényszórópár, a 17 colos alufelnikészlet, az első ködfények, a bőr ülésgarnitúra, az automata fényszórókapcsolás, a CD-s rádió, az üveg panorámatető és a gombnyomásra behajtható külső tükrörpár is.

SZG

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Finoman kapcsoló összkerékhajtás
Takarékos dízel
Jó menettulajdonságok
Áttekinthető karosszéria
Kényelmes futómű
Jó biztonsági alapfelszereltség
Magasan fogó kuplung
Nagy fékpedálerő
2000/perc alatt nagy turbólyuk

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Soros, négyhenegres, közös csöves turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1995 cm3. Furat x löket: 84,0×90,0 mm. Teljesítmény: 173 LE/127 kW (4000/min). Nyomaték: 360 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, automata összkerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalanként többlengőkaros felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátorok. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ESP. Gumiméret: 215/60 R17. Csomagtér: 479–603–1773 l. Üzemanyagtartály: 63 l. Hossz x szélesség x magasság: 4630x1785x 1685/1770 mm. Tengelytáv: 2630 mm. Saját tömeg: 1705 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,0 s. Végsebesség: 200 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 9,3/6,3/ 7,4 l/100 km. Tesztfogyasztás: 8,1 l/100 km. Általános garancia: 3 év, vagy 100 000 km. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 20 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év, vagy 100 000 km.

Ára: 9 549 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/12. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás