Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Nissan Qashqai 1.5 dCi Tekna - Erőnyerő

A nagy autó a kis dízelmotorral is boldogan mozog. Ráadásul alacsony átlagfogyasztással.

Tesztnapló

Kívülről-belülről a kétkerék-hajtásos semmiben sem különbözik a 4×4-es verziótól. A magas építés többet sejtet, mint amilye van

A báránybőrbe bújtatott, négykerék-hajtású szabadidő-autó a legkisebb dízelmotorral kétkerék-hajtással is elérhető. A rossz útviszonyokkal gyengébben megviaskodó változat alacsonyabb árával és fogyasztásával szerezhet vevőkört magának.

Karosszéria, utastér Kívül-belül minden a (már nagy tesztben szerepelt, A2 2007/4 8. old.) négykerék-hajtásos változattal azonos, pusztán a Qashqai legértékesebb eleme, a négykerék-hajtás forgatógombja hiányzik. A magas üléshelyzet a be- és kiszállás pazar kényelmét, valamint a forgalom jó átláthatóságát alapozza meg, az állítható magasságú vezetőülés és a két síkban szabályozható kormány szériában jár. Átlósan hátra mértéktelenül rontják a kilátást a hátsó kis ablakokat határoló széles oszlopok, a hátratolt második oszlopok viszont oldalra szokatlanul jó kitekintést engednek. Értéknövelő a puha műszerfal, amin minden jól olvasható, a kétzónás szellőzés gombrengetegében könnyű eligazodni, a rádió egyszerűen kezelhető a kormányról és a műszerfalról is. Az első hely nagy, a beépítettség miatt kissé keskeny, és ha nem is túl­zottan, de alacsonyabb a várt­nál. A hátsó láb- és fejtér nagy­vo­nalú, a középső merevítő nem túl magas, az üléspárnák azon­ban hátul méltatlanul rövidek. A cso­magtér alapból nem nagy (350 l), de annak ellenére, hogy csak a hátsó ülések támlája dönt­hető, 1510 literre bővíthető.

Átnevezés Nissan módra, a Nissan márkanévvel jegyzett műanyag dekli alatt a Renault erős, nyomatékos és takarékos 1,5 dCi-je lapul meg

Motor, erőátvitel A Renault nyolcszelepes, változó geometriás turbóval töltött 1,5-ös dCi, köztes hűtős közös csövese a maga nemében az egyik legjobb. A tengernyi teljesítményváltozatból ide 106 lóerő jutott, hatfokozatú kéziváltóhoz fogva gályázik elképesztő lelkesedéssel, valószínűtlenül jobb elindulási hajlamot és végsebességet adva, az átlagosan elvárt dinamikát jócskán túlteljesítve. Szinte benzinmotorosan szívesen forog, 4500-ra helyből ugrik fel a fordulatszámmérő, igaz, ilyenkor hangjelenségben különösen kívülről, de belülről se leplezi dízelségét. Az erőátviteli lánc zajtalanul, holtjátékok nélkül folyatja a nyomatékot az első kerekekre. A váltó határozottan és finoman vezetett, áttételei is jók.

Vezetés, menettulajdonságok Az első McPherson- és a hátsó független spirálrugós rendszer rugózási hangoltsága kifejezetten kényelmes, érdekes módon, az alukomponensek ellenére, még a nagydimenziós gumikkal (215/65 R16) is, hátul kicsit nagynak érződnek a rugózatlan tömegek. A kormány kellően direkt, ereje is megfelelő, és elég jól alávágható. A négy tárcsafék tetszés szerint adagolhatóan lassít. A kanyarodási tulajdonságok jámboran semlegesek.

Felszereltség A Qashqai jól felszerelt. A biztonság úgyszólván teljes (hat légzsák), és a tesztautóban kitörésgátló is van. Elektromos a tükör- és az ablakmozgatás, távvezérelt a központi zár. A rádió-CD a kormányról is irányítható, akárcsak az összes egyéb infotainmentegység, a beépített Bluetooth-kihangosítóval együtt, a sebességtartó automatika ugyancsak innen kapcsolható. A klíma elektronikus és kétzónás, elég kevés a rakodási hely, s azok is alulméretezettek.                   

S. P.

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata.

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Ötcsillagos biztonság, felső Isofix bekötési pontok
Beszállási kényelem, jó rálátás a forgalomra
Kényelmes rugózás
Bőséges felszereltség
Jó dinamikus tulajdonságok
Általánosan finom működé
Alacsony fogyasztás
Hátul rövid ülőlap
Csak támladöntéssel növelhető a csomagtér
Átlósan rossz átláthatóság

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, egy vezértengelyes, hengerenkénti kétszelepes, közös csöves, közvetlen befecskendezéses dízelmotor keresztben beépítve. Változó geometriás turbó, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1461 cm3. Furat x löket: 76,0×80,5 mm. Teljesítmény: 106 LE/78 kW (4000/min). Nyomaték: 240 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, hátul összetett, független, spirálrugós felfüggesztések. Elöl és hátul tárcsafékek. Gumiméret: 215/65 R16. Csomagtér: 350–1510 l. Üzemanyagtartály: 65 l. Hossz x szélesség x magasság: 4315x1785x1605 mm. Tengelytáv: 2630 mm. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,2 s. Végsebesség: 174 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,2/4,0/5,5 l/100 km. Tesztátlag: 5,2 l/100 km. Garancia: 3 év vagy 100 000 km általános, 12 évi átrozsdásodás elleni. Olajcsere-periódus: 20 000 km (vagy egy év). Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére.

Ára: 5 527 000 Ft

Az Autó2 újság 2008/1. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás