Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Mercedes E 320 CDI 4 Matic Aut. Avantgarde - Kényelemre hangolva

A közelmúltban bemutatott V6-os dízelmotorjához állandó összkerékhajtást is kínál a csillagos márka. Rádásul június 1-től a raktárkészlet erejéig közel 800 000 forintos extrát, azaz akár a 4Matic rendszert is ajándékba adják.

Tesztnapló

A bixenon fényszóró jól bevilágítja az utat. A közel nyolcszázezer forint felárért adott összkerékhajtás hóban és laza talajon is jó szolgálatot tesz

A 4Matic-hajtásrendszert korábban csak a benzines modellhez kérhette a vásárló, de már a soros hathengeres gázolajost felváltó V6-os kialakítása is megengedi, hogy mind a négy kerékhez eljusson a nyomaték. A 2002 óta kapható limuzin csúcsfelszereltségben, ötfokozatú automata váltójával komfortos és biztonságos túraautó.

Karosszéria, utastér A beszállás mindkét sorba kényelmes, az ajtók tágra nyílnak. Az elülső ülések komfortosak, az oldaltartás nem túl erős. A feláras elektromos ülésállítás ajtókilincs melletti gombjai jól elérhetők. A zsúfolt bal oldali kormánykapcsoló (világítás, ablaktörlés-kapcsoló egyben) megszokható, a fölötte levő Tempomat-állító egyszerűen kezelhető. A középkonzol apró gombjai némi tanulást igényelnek, a központi kijelző jól informál. A hátsó sorban nem túl bő a lábtér, ha elöl langaléták ülnek. A fejtér és a szélesség ideális. Elöl-hátul kartámaszon pihenhet a könyök, a rakodórekeszekkel nem spóroltak. A minőség kiváló, az anyagok igényesek, kárpitzörgés rossz úton sem hallható. Az extraként választható elülső-hátsó radar sokat segít a parkoláskor. Az 540 literes csomagtartó szépen kárpitozott. A dönthető lapú és támlájú hátsó ülés feláras tartozék.

A műszerfal jól olvasható, a műanyagok finom tapintásúak, az esőszenzor alaptartozék

Motor, erőátvitel A háromliteres, kétféle teljesítménnyel készülő V-elrendezésű, turbódízel-erőforrás erősebbik kivitele 224 LE-t és 510 Nm nyomatékot ad, az utóbbi érték már 1600-as fordulattól él, és 2800-ig megmarad. A gázra taposva készségesen reagál a V6-os, hangja ilyenkor jól hallható, de nem fülsértő. Egyenletes tempónál visszafogott a dízelmuzsika. Az ötfokozatú, kézzel is kapcsolható automata váltó fürgén léptet, nincs rángatás, zavaró megtorpanás a váltások közben. Gyorsításkor és lejtőn guruláskor is időben „észbe kap”. A 100-as sprint 7,4 másodperc. A 4Matic-rendszerben alapból 60 százaléknyi nyomaték jut hátra, 40 előre, az arányokat számítógéppel vezérelt kuplung változtatja. Hagyományos differenciálzár helyett a 4ETS nevű kipörgésgátó irányítja arra a kerékre az „erőt”, ahol jobb a tapadás.

Vezetés, menettulajdonságok A kormány nem sok visszajelzést ad az útról, városi manőverezéskor könnyű tekerni, autópálya-tempónál kellően felkeményedik. A fék jól adagolható, a testes kasztnihoz illő erejét kínzások után sem veszíti el. A futómű hangolása komfortos, a nagyobb úthibákon viszont döccen az E 320 CDI. A 225-ös Continental-gumik jól tapadnak, zajuk sem jelentős. A négykerékhajtás biztonságossá teszi a mercis utazást, gyors kikerülő manővernél sincs váratlan reakció, kikapcsolt kipörgésgátló mellett sem kell tartani farriszálástól. A szél- és a futóműzaj minimális.

Felszereltség, költség A 13 940 000 forintos alapkivitel árához nem egészen egymillió forintot kell adni, hogy Avantgarde legyen. Gazdagon ellátott extrákkal: többek között elülső oldallégzsák, függönylégzsák, ESP, fékasszisztens, automata klímaberendezés, négy elektromos ablakemelő, elektromos tükör, bőrkormány, Tempomat, bixenonfényszóró, tízhangszórós hifi jár az autóhoz. Nem mérik olcsón a fizetős felszereléseket: az osztottan dönthető hátsó ülésért 140 400, a parkolóradarért 216 000, az Isofix-rögzítésért 13 200, a metálfényért 261 600 forintot kérnek. A fogyasztás mérsékelt, városi használatban 10 literes átlagot mértünk. Az általános garancia 2 év kilométer-korlátozás nélkül, a védőszárny szolgáltatás 4 évre szól. A rozsda ellen 30 évig vállalnak jótállást. A szervizperiódus 20 000 km vagy 1 év.

KaMi

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Biztonságos, kényelmes futómű
Erős, takarékos motor
Kiváló minőség
Hosszú rozsdagarancia
Drága alapár és extrák
Csak átlagos általános garancia és szervizperiódus
Kevés visszajelzést adó kormány

Műszaki adatok – Akció

Hathengeres, V-elrendezésű, közös csöves, hengerenként négyszelepes turbódízelmotor elöl hosszában beépítve. Hengerűrtartalom: 2987 cm3. Furat x löket: 83×92 mm. Teljesítmény: 224 LE/165 kW (3800/min). Nyomaték: 510 Nm (1600–2800/min). Ötfokozatú automata váltó, összkerékhajtás. Elöl négylengőkaros, hátul összetett karrendszerű felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafék, ESP. Gumiméret: 225/55 R16. Csomagtér: 540 l. Üzemanyagtartály: 80 l. Hossz x szélesség x magasság: 4818x1822x1450 mm. Tengelytávolság: 2854 mm. Terhelhetőség: 525 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 7,4 s. Végsebesség: 244 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 10,6/6,5/ 8,4 l/100 km. Tesztfogyasztás: 10 l/100 km.

2006. június 1-től, a raktárkészlet erejéig, akár 800 000 forint értékű extrafelszerelést ajándékoz a márka importőre minden E-osztályos Mercedeshez. Ez az összeg a 4MATIC összkerékhajtásnak felel meg, így az E 320 CDI modellhez a 4MATIC az akció időtartama alatt felár nélkül kapható.

Az Autó2 újság 2006/4. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

Címkék: ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás