Újautó
Tesztnapló: Mercedes-Benz Viano V6 CDI 3.0 Trend - Teret a dízelnek
A nyolc személyesre bővíthető, családi autónak, kisbusznak, szállító autónak egyaránt alkalmas Viano megkapta a többcélú használhatóságához legalkalmasabb erőforrást, a 204 lóerős, V6-os dízelmotort.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Öt motorváltozattal, manuális vagy automata váltóval, háromféle hosszúsággal és kétféle tengelytávval kapható a
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Mercedes-Benz Viano. Használhatósága többcélú, magas színvonalú biztonsági felszereltsége luxusautós. Legújabb motorja a 3,0 literes V6-os dízel. Tesztautónk a Trend szerltségű, hosszított változat.
Karosszéria, utastér A három üléssoros karosszéria jobb oldalán a második és harmadik sorhoz, a rakodáshoz tolóajtó nyílik, a bal oldal a vezető ajtótól eltekintve zárt. Az ötödik ajtó magasra emelkedik, lecsukása erőt kíván. A tetőterhelés 100 kg, harmadik tartórúddal 150. A második és harmadik sorban is egyedi ülések vannak, amelyek sínrendszeren mozgathatóak és abból kiemelhetőek. A középső ülések a menetiránnyal szembe fordíthatóak (extra), közöttük szétnyitható asztal van. Az ülések mozgatása erőigényes. Az ülések mindkét hátsó sorban az átlagosnál keskenyebbek és rövidebb lapúak.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A raktér teljesen síkba hozható, alja csupán 55 cm magasan van,
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
három síkban húzható a csomagtérháló (extra). A kesztyűtartó kicsi, az ülések számához mérten kevés a lerakóhely. A leghátsó oldalablak elektromosan kitárható. Az oldalra nyíló első ajtókban piros fény jelez hátra.
Vezetés, menettulajdonságok A beszálláshoz a széles küszöb és a kapaszkodás nélkülözhetetlen, de minden egyéb luxusautós kényelmet nyújt. Biztonságos a magas pozíció, nagyok a tükrök, a tesztautóban első-hátsó radar (extra) segítette a parkolást. A kormány könnyű, de nagyon jó az útérzékelése. A pedálok magasságkülönbsége nagy. A fejtámlák közel állíthatók a fejhez. A széles, emiatt takaró A-oszlop figyelmet kíván. A motor csendes dolgozik, elementáris erővel viszi még a pakolt utasterű autót is, az ötfokozatú automata váltó kényelmesen kapcsol, de kézzel rövid kapcsolási időket lehet elérni. A fogyasztás a menettulajdonságokhoz és a méretekhez képest visszafogottnak mondható. Az elektronikai biztonsági rendszerek ellenére a hátsókerék hajtású autó enyhe túlkormányozottságot mutat. A futómű is csendes a rugózás nagyon kényelmes, az úthullámokat és a kemény élű, mély úthibákat is flegmán elnyomja.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Felszerelés, költségek
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Trend felszerelés alapnak számít, a tesztautó induló áron 9 357 000 Ft-ba kerül, az extrákkal 13 353 000 Ft áfás áron kapható meg. Az alapfelszereléshez tartozik többek között az automata váltó, a halogén fényszórópár, a ködlámpa, az audió, a kiegészítő utastér fűtés, az automata légkondi, az elektromosan állítható és fűthető külső tükörpár. A kitörésgátló legújabb generációja, a blokkolásgátló, a kipörgésgátló, az elektronikus fékerőelosztó, a pánikfék és a két első légzsák is alap, de az oldallégzsákokért (95 ezer Ft) és az ablaklégzsákokért (103 ezer Ft) fizetni kell. Néhány extra és ára: 17 collos alufelnik (284 ezer Ft), baloldali elektromos tolóajtó (176 ezer Ft), tetősín (87 ezer Ft), bőrbelső (729 ezer Ft), elől-hátul radarszenzorok (167 ezer Ft).
Csikós G.
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom: 2987 cm3.
Teljesítmény: 150 kW/204 LE (3600/perc)
Nyomaték: 440 Nm (1800-2400/perc)
Gyorsulás: 9,2 s
Végsebesség: 198 km/óra
Fogyasztás (város/országút/vegyes): 11,9/7,5/9,2
Menetkész tömeg/megengedett össztömeg: 2065/2940 kg
Erőátvitel: Ötfokozatú automata váltó, hátsókerékhajtás.
Karosszéria: Önhordó acélkarosszéria. Hosszúság: 5223 mm, szélesség: 1906 mm, magasság: 1875 mm .
Fékek: Elöl belső hűtésű tárcsafék, hátul tárcsafék
Alapár : 9 357 000 Ft
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...