Újautó
Tesztnapló: Mercedes-Benz CLC 180 Kompressor - Teljes hasonulás
A Mercedes átrajzolt orrú kis sportkupéjába talán a kompreszszoros négyhengeres benzines passzol a legjobban.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A Mercedes sporthistóriáját ismerők tudják, hogy a stuttgartiak sikeres versenygépeit gyakran kompreszszorral töltött, viszonylag kis hengerűrtartalmú, de nagy nyomatékú motorok hajtották. A tavasszal az új C-osztály orrát átvállaló, műszakilag alig módosított CLC-hez (akárcsak a korábbi C Sportcoupéhoz) ilyen gép jár belépőként.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Karosszéria, utastér A belső lényegében a régi (a modellváltás előtti), még a műszerfal is a korábbi C-é. A kidolgozás magas színvonalú, az illesztések pontosak, a műanyagok igényesek, többségük (a műszerpult felső burkolata is) kellemes tapintású, puha. Az új első ülések nagyok, lapjuk hosszú, feszes tömetűek, de nem spártaiak, és még oldaltartásuk is van. Mélyre kell ülni, kinyújtott lábakkal, a hely sportos, de nem kényelmetlen, a mostantól alapáron háromküllős kormány jól beállítható, bőrhuzatát kellemes fogni. A feláras Sport-csomag részeként a műszerek számlapja halvány pepita, könnyen értelmezhetők, sötétben is jól látszanak, de a kormány karimája gyakran takarja őket. A pakolóhely-kínálat nem nagyvonalú, az ajtózsebek hosszúak, keskenyek, s a középkonzolon is kevés a kacathely. A középső kartámasz és a kesztyűtartó átlagos.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Hátra az eredeti helyzetükbe visszataláló első ülések ellenére nem könnyű bejutni, cserébe bent meglepően nagy a hely. Bár a lábaké átlag alatti, a vállaknak és a fejeknek még 180 centi környékén is jut tér. A kétszemélyes hátsó traktusban a 170 centinél nem magasabbak hosszabb távokon is jól elférnek, a középső kardánalagút méretes, a pakolóhely itt is kevés. Az aszimmetrikus támladöntéssel bővíthető csomagtartó a kategóriában kifejezetten nagynak számít, küszöbe magas, ez megnehezíti a rakodást, belseje szépen kárpitozott.
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||
|
|
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Műszaki adatok
Soros négyhengeres, kompresszoros benzinmotor elöl hosszában beépítve. Hengerenként négy szelep, változó vezérlés, köztes hűtő. Hengerűrtartalom: 1796 cm3. Furat: 82,0, löket: 85,0 mm. Teljesítmény: 143 LE/105 kW (4200/min). Nyomaték: 220 Nm (2500/ min). Ötfokozatú automata váltó, hátsókerék-hajtás. Elöl segédvázas McPherson-, hátul oldalanként több lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafékek, elöl belső hűtéssel, ESP. Gumiméret elöl/hátul: 225/45 R18/245/35 R18. Csomagtér: 310–1100 l. Üzemanyagtartály: 62 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4452x1728x 1405 mm. Tengelytáv: 2715 mm. Saját tömeg: 1495 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 9,9 s. Végsebesség: 215 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 11,3/6,2/8,1 l/100 km. CO2: 192 g/km. Tesztátlag: 8,7 l/100 km. Garancia: 2 év kilométer-korlátozás nélküli általános, 30 évi átrozsdásodás elleni. Védőszárny-szolgáltatás: a garancia teljes idejére, később meghosszabbítható. Olajcsere-periódus: 25 000 km vagy 1 év.
Ára: 6 990 000 Ft
Bővebben az Autó2 2008/10. számában olvashat a cikk témájáról!
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...