Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Mercedes-Benz A150 Avantgarde - Felülírták

Minimális finomításokkal tették vonzóbbá a csillagos kisautót, amely akár magától is beparkol.

Tesztnapló

Kívülről frissített első köténylemez és hűtőmaszk, módosított hátsó lámpa és új külső tükrök mutatják, hogy megújult a 2004-ben bemutatott A-osztály. A műszaki megoldások többsége nem változott.

Karosszéria, utastér A szendvicsszerkezetű padlólemez miatt az utastér padlója magasan van, elöl a hosszú lábú utasok térdei felnyomva pihennek, az emelhető ülőlapok sem enyhíthetnek e kényelmetlenségen. A nagyra nőtt vezetőt zavarhatja, hogy az ajtó könyöktámasza és a középkonzol széle is a térdek útjában van. A fejnek és a vállnak mindkét sorban van elég tere, hátul a térdhely sem spórolós, az ülések kényelmesek. A minőség példás, a kéttónusú kárpit egy része viszont kopogósan kemény, a szövet üléshuzat strapabírónak tűnik. Nem fukarkodtak a tárolóhelyekkel, minden ajtóra jutott zseb, a középkonzolon és a két első ülés között több rekesz is várja az úti kacatokat, esetleg pohártartóból lehetne több (mindössze egy van a váltókar mögött). Átlagos magasságban van a csomagtér pereme, nem nehéz a rakodás, alaphelyzetben 435 l-es a tér, alul szükségkerék lapul. Két szinten állhat a padló, van négy csomagrögzítő karika, a kalaptartó viszont csupán egy roló. A hátsó ülések lapja és támlája is előredönthető, sőt a hátsó ülések lapját egyszerűen ki is lehet szerelni; a teljes raktérkapacitás 1370 l.

Az első lökhárító oldalán látszanak a parkolóautomatika érzékelőkorongjai. A rendszert nem kell aktiválni, ha lassan megyünk, és megfelelő helyet talál a párhuzamos parkoláshoz, jelez. A szerkezet a gyakorlatban is jól működik, a vezetőnek csupán a pedálokat és a váltót kell kezelnie
 
Nehéz megállapítani a különbséget az eddigi és a ráncfelvarrott típus között. Az Avantgarde-kivitelt jelzi a 195/55 R16-os gumi és az alufelni, a lökhárító aljára rajzolt diffúzor és a rozsdamentes acél kipufogóvég
 
Ízléses a beltér, kár, hogy a középkonzol széle kemény, és hogy nincs hiány kopogós műanyagokból.  A szinte függőlegesen álló kormány bőrbevonatú
    

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kényelmes ülések
Tágas hátsó tér
Példás minőség
Ötletesen variálható csomagtartó
Jó kilátás
Megfelelő úthibaelnyelő képesség
Oldalirányban szűk vezetői lábtér
Kemény a középkonzol széle
Nagy tempónál erős motorhang
Alapáron nem behajtható tükrök
Drága ár
A magas padló miatt kényelmetlen lábtartás
Kanyarban kissé nagy kasztnidőlés

 

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról! 

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep, alumínium hengerfej és blokk. Hengerűrtartalom: 1498 cm3. Furat x löket: 83,0×69,2 mm. Teljesítmény: 95 LE/70 kW (5200/min). Nyomaték: 140 Nm (3500/min). 5 fokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-, csatolt lengőkaros felfüggesztés. Elöl-hátul tárcsafék, ESP. Gumiméret: 195/55 R16. Csomagtér: 435–1370 l. Üzemanyagtartály: 54 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 3883x1764x 1593 mm. Tengelytáv: 2570 mm. Saját tömeg: 1150 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 12,6 s. Végsebesség: 175 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 7,9/5,4/6,2 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,5 l/100 km. CO2: 148 g/km. Általános garancia: 2 év km-korlátozás nélkül. Fényezési garancia: 2 év. Rozsdagarancia: 30 év. Szervizintervallum: 25 000 km/ 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 30 év.

Ára: 5 149 000 Ft

Bővebben Az Autó 2009/2. számában olvashat a cikk témájáról!

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás