Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Mazda6 Sport 2.0 CD TE Plus - Bővített kiadás

Már öt ajtóval és dízellel is kapható a Mazda6.

Tesztnapló

Kifogástalanul világít a kanyarfénnyel kombinált xenonlámpa, jó képet mutatnak a tükrök, a szélzaj nagy tempónál is csekély

A kö­zép­ka­te­gó­ria vá­sár­lói a lép­csős­há­tú­a­kat sze­re­tik a leg­job­ban, de az öt­aj­tós vi­tat­ha­tat­la­nul prak­ti­ku­sabb for­ma. A Maz­da im­már mind­ket­tőt kí­nál­ja, rá­adá­sul úgy, hogy az öt­aj­tóst csak az oldalsó ablakvonal és a hátsó ab­lak tör­lő­je árul­ja el, egyéb­ként szin­te tel­je­sen úgy néz ki, mint a szedán.

Tolatáskor elkelne a parkolóradar, de csak a magasabb felszereltségi szinthez jár. A 215/50 R17-es Bridgestone gumi nem a kátyúk barátja

Ka­ros­­szé­ria, utas­tér A Sport név­re ke­resz­telt öt­aj­tós hely­kí­ná­la­ta elöl fe­je­del­mi, s há­tul is csak az pa­nasz­kod­hat, aki 190 cm-nél ma­ga­sabb­ra nőtt: a lá­ba jól el­fér, ám a fe­je sú­rol­ja a pla­font. Jól be­ál­lít­ha­tó a ve­ze­té­si hely­zet, ké­nyel­mes az ülés, kéz­re áll min­den ke­ze­lő­szerv. Az utasoldali lég­zsák fe­de­lén kí­vül ko­po­gó­san ke­mé­nyek a mű­anyagok, de az ös­­sze­sze­re­lés igé­nyes. Na­gyok a kül­ső tük­rök, hát­ra­fe­lé át­ló­san ki­csit kor­lá­to­zott a ki­lá­tás. Utas­té­ri rakodóhelyekből lehetne több, az ötö­dik aj­tó ma­gas­ra emel­ke­dik, pe­re­mé­be nem ve­rik be fe­jü­ket az égi­me­sze­lők sem. Szé­les a nyí­lás, de a kü­szöb nem ala­csony. A sí­kok­kal ha­tá­rolt, szé­pen kár­pi­to­zott tér­be nem ne­héz­kes a pa­ko­lás, a ra­ko­mány­rög­zí­tést fém­fü­lek se­gí­tik. Öt­le­tes és egy­sze­rű­en ke­zel­he­tő a hát­só ülés­haj­to­ga­tó me­cha­niz­mus: a cso­mag­tér­ben el­he­lye­zett ka­ro­kat meg­húz­va előredőlnek a tám­lák, mi­köz­ben ma­guk alá húz­zák lap­ju­kat is; a ki­bő­ví­tett tér 1880 li­te­res.

Síkokkal határolt a tér, szép a kárpitozás, a padlólap defektjavítót rejt

Mo­tor, erő­át­vi­tel A sa­ját fej­lesz­té­sű négy­hen­ge­res, kö­zös csö­ves, köz­tes hű­tős turbódízel csend­ben vég­zi a dol­gát, s nem re­meg­te­ti a ka­ros­­szé­ri­át. A 140 LE és a 330 Nm nyo­ma­ték spor­tos ve­ze­tés­hez is jó társ­sá te­szi az agg­re­gá­tot: ru­gal­mas, 1700/perctől had­ra fog­ha­tó, s 2000-től már orosz­lán­kör­me­it is meg­mu­tat­ja. A hat­fo­ko­za­tú vál­tó át­té­te­le­zé­se jó, 120 km/órá­nál ha­to­dik­ban csu­pán ké­tez­ret for­dul per­cen­ként a fő­ten­gely.

Az egyik legjobb ülésdöntési megoldás, amit autóhoz kitaláltak: a raktér sík, a fejtámlákat sem kell kivenni. Alacsonyabbak nyújtózkodhatnak a nyitott ajtóért

Pon­tos a vál­tó­ku­lis­­sza, né­ha azon­ban el­kél a ha­tá­ro­zott kéz a kar moz­ga­tá­sá­hoz. Ba­rát­sá­gos a fo­gyasz­tás: sok vá­ro­si sza­kas­­szal tar­kí­tott üzem­ben 7,7 l/100 km-es át­la­got mér­tünk.

Ve­ze­tés, me­net­tu­laj­don­sá­gok A so­főr 2,5 for­du­la­tos vo­lánt for­gat, nincs baj az egyenesfutással és a szervoerővel se. Az elöl ket­tős ke­reszt len­gő­ka­ros, há­tul több len­gő­ka­ros füg­get­len fel­füg­gesz­té­sek biz­ton­sá­gos me­net­tu­laj­don­sá­gok­hoz se­gí­te­nek, a han­go­lás va­la­mi­vel ke­mé­nyebb, mint azt meg­szok­tuk eb­ben a ka­te­gó­ri­á­ban: a ke­reszt­bor­dá­kat és a ká­tyú­kat az átlagosnál jobban érzteti az utasokkal. Fék­jei ki­vá­ló­ak.

Fel­sze­relt­ség A TE Plus-szintnél alapáron adnak többek között hat lég­zsá­kot, bixenon fény­szó­rót, kitörésgátlót, elekt­ro­mos ab­la­ko­kat és kül­ső tük­rö­ket, eső- és fény­ér­zé­kelőt, tempomatot, két­zó­nás klíma­be­ren­de­zést, kor­mány­ról ve­zé­rel­he­tő, nyolc hangszórós audiorendszert, Bluetooth-kihangosítót és fe­dél­ze­ti szá­mí­tó­gé­pet.

KaMi

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Jó kanyartulajdonságok
Csendes, dinamikus motor
Kedvező fogyasztás
Erős fék
Tágas utastér
Praktikus csomagtér-kialakítás
Kissé kemény futómű
Kopogós műanyag burkolatok

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros, köztes hűtős, közös csöves turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1998 cm3. Furat x löket: 86,0×86,0 mm. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (3500/min). Nyomaték: 330 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl kettős kereszt lengőkaros, hátul több lengőkaros független felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 215/50 R17. Csomagtér: 500–1880 l. Üzemanyagtartály: 64 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4735x1795x 1440 mm. Tengelytávolság: 2725 mm. Saját tömeg: 1440 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,5 s. Végsebesség: 204 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,7/5/5,6 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,7 l/100 km. Általános garancia: 3 év vagy 100 000 km. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 20 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év (meghosszabbítható).

Ára: 7 319 900 Ft

Az Autó2 újság 2008/5. számából

Comments

comments

Címkék:
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás