Újautó
Tesztnapló: Mazda6 Sport 2.0 CD TE Plus - Bővített kiadás
Már öt ajtóval és dízellel is kapható a Mazda6.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
A középkategória vásárlói a lépcsőshátúakat szeretik a legjobban, de az ötajtós vitathatatlanul praktikusabb forma. A Mazda immár mindkettőt kínálja, ráadásul úgy, hogy az ötajtóst csak az oldalsó ablakvonal és a hátsó ablak törlője árulja el, egyébként szinte teljesen úgy néz ki, mint a szedán.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Karosszéria, utastér A Sport névre keresztelt ötajtós helykínálata elöl fejedelmi, s hátul is csak az panaszkodhat, aki 190 cm-nél magasabbra nőtt: a lába jól elfér, ám a feje súrolja a plafont. Jól beállítható a vezetési helyzet, kényelmes az ülés, kézre áll minden kezelőszerv. Az utasoldali légzsák fedelén kívül kopogósan kemények a műanyagok, de az összeszerelés igényes. Nagyok a külső tükrök, hátrafelé átlósan kicsit korlátozott a kilátás. Utastéri rakodóhelyekből lehetne több, az ötödik ajtó magasra emelkedik, peremébe nem verik be fejüket az égimeszelők sem. Széles a nyílás, de a küszöb nem alacsony. A síkokkal határolt, szépen kárpitozott térbe nem nehézkes a pakolás, a rakományrögzítést fémfülek segítik. Ötletes és egyszerűen kezelhető a hátsó üléshajtogató mechanizmus: a csomagtérben elhelyezett karokat meghúzva előredőlnek a támlák, miközben maguk alá húzzák lapjukat is; a kibővített tér 1880 literes.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Motor, erőátvitel A saját fejlesztésű négyhengeres, közös csöves, köztes hűtős turbódízel csendben végzi a dolgát, s nem remegteti a karosszériát. A 140 LE és a 330 Nm nyomaték sportos vezetéshez is jó társsá teszi az aggregátot: rugalmas, 1700/perctől hadra fogható, s 2000-től már oroszlánkörmeit is megmutatja. A hatfokozatú váltó áttételezése jó, 120 km/óránál hatodikban csupán kétezret fordul percenként a főtengely.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Pontos a váltókulissza, néha azonban elkél a határozott kéz a kar mozgatásához. Barátságos a fogyasztás: sok városi szakasszal tarkított üzemben 7,7 l/100 km-es átlagot mértünk.
Vezetés, menettulajdonságok A sofőr 2,5 fordulatos volánt forgat, nincs baj az egyenesfutással és a szervoerővel se. Az elöl kettős kereszt lengőkaros, hátul több lengőkaros független felfüggesztések biztonságos menettulajdonságokhoz segítenek, a hangolás valamivel keményebb, mint azt megszoktuk ebben a kategóriában: a keresztbordákat és a kátyúkat az átlagosnál jobban érzteti az utasokkal. Fékjei kiválóak.
Felszereltség A TE Plus-szintnél alapáron adnak többek között hat légzsákot, bixenon fényszórót, kitörésgátlót, elektromos ablakokat és külső tükröket, eső- és fényérzékelőt, tempomatot, kétzónás klímaberendezést, kormányról vezérelhető, nyolc hangszórós audiorendszert, Bluetooth-kihangosítót és fedélzeti számítógépet.
KaMi
Az Autó2 újság 2008/5. számából
Előnyei-hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2008/5. számából
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros, köztes hűtős, közös csöves turbódízel motor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 1998 cm3. Furat x löket: 86,0×86,0 mm. Teljesítmény: 140 LE/103 kW (3500/min). Nyomaték: 330 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl kettős kereszt lengőkaros, hátul több lengőkaros független felfüggesztés, elöl-hátul kanyarstabilizátor. Elöl-hátul tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 215/50 R17. Csomagtér: 500–1880 l. Üzemanyagtartály: 64 l. Hosszúság x szélesség x magasság: 4735x1795x 1440 mm. Tengelytávolság: 2725 mm. Saját tömeg: 1440 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 10,5 s. Végsebesség: 204 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,7/5/5,6 l/100 km. Tesztfogyasztás: 7,7 l/100 km. Általános garancia: 3 év vagy 100 000 km. Fényezési garancia: 3 év. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 20 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 3 év (meghosszabbítható).
Ára: 7 319 900 Ft
Az Autó2 újság 2008/5. számából
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...