Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Mazda CX-7 2.3 DISI Turbo Revolution SD - Nagymenő?

Turbós benzinmotor, feltűnő karosszéria és kifinomult összkerékhajtás.

Tesztnapló

Az RX-8-asnál bevezetett hangsúlyosan domborodó kerékjáratok itt is meghatározó látványelemek. Az ajtók finoman csukódnak, a szél- és futóműzaj nagyobb tempónál sem erős

A Mazda első önálló sportos szabadidő-autója Amerika után Európában is hódítani készül; egyelőre csak benzinmotorral és kéziváltóval.

Karosszéria, utastér Az ajtók szélesre tárulnak, kényelmes a beszállás. Az összeszerelés példás, a kárpitok jó minőségűek, a műanyagok többsége igényes, de a műszerfal kopogós. Elöl fejedelmi a helykínálat, az ülések oldaltartása nem kiemelkedő, az elhelyezkedés mégsem okozhat gondot. A kormány csupán magasságában állítható, kissé lépcsős a pedálrend. Hátul elfogadható a lábtér, a szélességgel és a magassággal semmi probléma. Elöl kicsik, hátul meg hiányoznak az ajtózsebek, egyéb rakodóhely van elég: több pohártartó, öblös középső kartámaszüreg és átlagos kesztyűtartó fogadja az apró holmikat. Hiba, hogy a tükörállító gomboknak nincs világításuk, és hogy rossz helyre (a kézifék mögé-mellé) kerültek az ülésfűtés kapcsolói. A méretes külső tükrökből jól követhető a mögöttes forgalom, a tolatást nehezítik a vaskos hátsó ajtóoszlopok és a parkolóradar hiánya. A 455 literes a szépen kárpitozott csomagtartó oldaláról nem spórolták le a rögzítőkampókat, hevedereket. Kár, hogy az ötödik ajtó nem nyílik elég magasra, s hogy hiányoznak az utastér-alakítási trükkök. Jópont jár az egy karhúzásra a csomagtérből is előredönthető üléstámlákért, a kibővített raktér padlója sík.

Motor, erőátvitel A 2,3-as turbós, közvetlen befecskendezéses benzinmotor az alapjárat közelében könnyen lefullad, 2500/perctől vehemensen húz, s még autópálya-tempónál sem zajong túlságosan. Készséggel pörög fel a 6500/ percnél kezdődő piros zónáig, fogyasztása nem csekély, átlagosan 11-15 l/100 km-rel lehet számolni. A hatfokozatú

A tolatás nem kellemes manőver a tekintélyes méretű Mazdával, tolatóradart csak utólagos extraként kérhetünk

váltó áttételezése jó, karja rövid utakon és pontos kulisszában, de kissé túlzott erőkifejtéssel mozgatható.

Vezetés, menettulajdonságok Ballonos (235/60 R18) gumijain élvezet hajtani a CX-7-et. Az elektronikus összkerékhajtással (alapesetben csak az első kerekek hajtottak, de a kitörésgátló jelei alapján 50-50 százalékig osztódhat a nyomaték a két tengely között), szinte sportautósan vehetők a kanyarok, nincs váratlan reakció, biztos az útfogás. A futómű jól szűri az úthibákat, a rugózást nem hangolták komfortosra, de nem is zavaróan kemény. Jól passzol mindehhez a kellően közvetlen kormányzás és az erős

A belvilág sportautós, a Bose hifi szépen szól, a vezető deréktámasza alapáras

fék.

Felszereltség Többek között jár ESP, hat légzsák (két első, két első oldalsó és két függöny), kormányról vezérelhető MP3-as rádió, tempomat, elektromos ablak- és tükörmozgatás, automata klíma, xenon fényszórók, első ködfényszórók, napfénytető, könnyűfém keréktárcsakészlet, fedélzeti számítógép, távirányítós központi zár, Isofix-gyerekülésrögzítés, sportfutómű, bőrkárpitozás, esőérzékelős ablaktörlő, ülésfűtés, elektromos vezetőülés-állítás.

KarnerM

Az Autó2 újság 2008/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei-hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Szép járású, erős motor
Jól áttételezett váltó
Bőséges helykínálat elöl
Biztonságos és dinamikus futómű
Sportos menettulajdonságok
Jó kidolgozás
Kényelmes vezetési helyzet
Jó csomagtér-kialakítás/ülésdöntés
Nem elég magasra nyíló csomagtér-ajtó
Hiányzó praktikus átalakítási lehetőségek
Nagy erőszükségletű váltókar
Korlátozott kilátás hátra

Az Autó2 újság 2008/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Mûszaki adatok

Négyhengeres, soros, közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Két felülfekvő vezérműtengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2261 cm3. Furat x löket: 87,5×94,0 mm. Teljesítmény: 260 LE/191 kW (5500/min). Nyomaték: 380 Nm (3000/min). Hatfokozatú kéziváltó, összkerékhajtás. Elöl segédvázas McPherson-rendszerű, hátul segédvázas multilink felfüggesztés. Elöl-hátul belső hűtésű tárcsafékek, ESP. Gumiméret: 235/60 R18. Csomagtér: 455–744 l. Üzemanyagtartály: 69 l. Hossz x szélesség x magasság: 4675x1870x1645 mm. Tengelytávolság: 2750 mm. Saját tömeg: 1770 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8 s. Végsebesség: 210 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 13,8/8,1/ 10,2 l/100 km. Tesztfogyasztás: 13,5 l/100 km. Általános és fényezési garancia, védőszárny-szolgáltatás: 3 év vagy 100 000 km. Rozsdagarancia: 12 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év.

Ára: 9 749 900 Ft

Az Autó2 újság 2008/2. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás