Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Lexus IS 220d - Nyomkövető

A Lexus irányt váltott, a Mercedes helyett most a BMW-t üldözi.

Tesztnapló

Egy tankolással akár 700 km-t is képes befutni

Prémiumminőség (ha ma még van ilyen), négy ajtó, hátsókerékhajtás: nem mind az ésszerűség, inkább a presztízs eszköze. Új, ésszerűsítő megoldás az először alkalmazott dízelmotor.

Karosszéria, utastér  Finoman visszatartott modern és elegáns formát rajzolnak a lemezek a térbe – minden barokkos cafrang nélkül. A minőség makulátlan, a kicsit alacsony fekvés miatt a be- és kiszállási kényelem nem jár a csúcson, noha az elektromos kormánymozgató szerkezet automatikusan távolodik az üléstől beszálláskor. Igényesen rajzos és kivitelezett belső, lágy műanyag műszerfallal, könnyen olvasható, korszerű: fénnyel rajzolt műszerekkel, a középső színes érintőképernyőre felvitt kezelési (klíma, navigáció, infotainment, fedélzeti számítógép stb.), megjelentetési lehetőségekkel. Kényelmes vezetési helyzet (elektromos kétirányú kormányállítás, elektromosan emelhető mozgatható ülés), jó átláthatóság, a jól beállított ülésmagassághoz kicsit alacsony beltér. Sok rakodási lehetőség, ügyes elülső ajtózsebek. Hátul korlátozott a lábtér és a belmagasság, a kardánalagút magas. Egyszerű, aszimmetrikus üléstámla-dönthetőséggel bővíthető 375 literes csomagtér.

Prémium-műszerfal érintőképernyős kijelzéssel

Tárolórekesz a padlószőnyeg alatt, az alatt szükségpótkerék. 

Motor, erőátvitel A gombbal izzítást és indítást önállóan végző hengerenkénti négyszelepes könnyűfém motor nemcsak rendkívül korszerű, hanem tiszta is, és műszaki paramétereivel szintén a csúcson jár, ez a Toyotából átvett D4-D a japán dízel lenézettségén sokat javít. A változó geometriás turbó a köztes hűtővel és a közös csöves befecskendezéssel mai paramétereket hoz. A 177 lóerős teljesítmény és nyomaték dinamikus és takarékos paramétereket eredményez. A 8,9 mp-es gyorsulás (0–100 km/óra) és a 215 km/órás végsebesség nagyon jó érték. Hatodikban 1000/min motorfordulaton a sebesség 71,4 km/óra. Igazi erényei azonban a hihetetlen csend (nemigen lehet az utastérben felismerni dízelségét), és a kis fordulaton (1500/ min) ébredő nyomatékmaximum. A hatfokozatú kéziváltó rövid utakon, jól megvezetve kapcsolható, a nyomaték elosztása is jó, az erőátviteli lánc hangtalanul dolgozik. A kitörésgátló kipörgésgátlója a síkos úton sokat segít a hátsókerékhajtás gyengeségein.

Vezetés, menettulajdonságok Rugózási komfortja inkább kényelmes, mint sportos, mégis hangsúlyozottan jó útfekvésű az igényes, elöl kettős keresztlengőkarokból, hátul összetett karrendszerből összerakott futóművön. A 2,9 fordulatos, kicsit nagyra áttételezett kormány is finoman dolgozik, az utastér legjellemzőbb tulajdonsága minden körülmények között a csend. A fordulási kör is szerény, a négy tárcsafék ideálisan dolgozik, a kitörésgátló megengedi az élvezetet.

Felszereltség, költség Nyolc légzsák (a két elülső térdzsákkal), 5 biztonsági öv (övfeszítővel és -határolóval a hátsó szélső üléseken is) és fejtámla, Isofix-pontok, kitörésgátló, négy ablak és tükrök elektromos mozgatása, kulcs nélküli beléptetés, kétzónás, automatikus klíma, sebességtartó automatika, elektromos kétsíkú kormányállítás, rádió-CD-MP3 13 hangszóróval. Általános garancia és védőszárny-szolgáltatás 3 év vagy 100 000 km, fényezési garancia 3 év, rozsdagarancia 12 év. Szervizintervallum 15 000 km. Az ára a prémium-versenytársakéhoz mérten kedvező.

Surányi

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Biztonságos karosszéria és felszerelések
Kidolgozás és minőség
Vezetési kényelem
Dinamikus menettulajdonságok
Csend az utastérben
Kicsit alacsony beltér
Ki-beszállási kényelem
Hátsókerékhajtás
Átlós átláthatóság

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, közös csöves dízelmotor elöl hoszszában beépítve, könnyűfém hengerfej és blokk. Változó geometriás turbó köztes hűtővel. Két lánchajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2231 cm3, furat 86,0 mm, löket 96,0 mm. Kompresszió 15,8:1. Teljesítmény: 177 LE/130 kW (3600/min). Nyomaték: 400 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, hátsókerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett, független felfüggesztések. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér: 378 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4575x1800x 1425 mm. Tengelytáv: 2730 mm. Saját tömeg: 1585 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 s. Végsebesség: 215 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/város/ vegyes): 5,4/7,9/6,3 l/100 km. Tesztátlag: 10,2 l/100 km. Alapára: 7 195 000 Ft

Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Videóteszt: Lexus IS 220d

Comments

comments

Címkék: , ,
nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

Hangos Az Autó! – 8. rész

Az 8. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Első ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésébenElső ecoMobility Day a Magyar Autóklub szervezésében

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A Nokian Tyres Romániában kezdi meg az első zöldmezős, CO2-mentes gyárának építését

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...

Hangos Az Autó! – 7. rész

Az 7. rész az első téma alatti lejátszóval indítható...

Legyen saját címoldala!

Lepje meg rokonait, barátait, üzletfeleit, vagy akár saját magát...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás