Újautó
Tesztnapló: Lexus IS 220d - Nyomkövető
A Lexus irányt váltott, a Mercedes helyett most a BMW-t üldözi.
Tesztnapló
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Prémiumminőség (ha ma még van ilyen), négy ajtó, hátsókerékhajtás: nem mind az ésszerűség, inkább a presztízs eszköze. Új, ésszerűsítő megoldás az először alkalmazott dízelmotor.
Karosszéria, utastér Finoman visszatartott modern és elegáns formát rajzolnak a lemezek a térbe – minden barokkos cafrang nélkül. A minőség makulátlan, a kicsit alacsony fekvés miatt a be- és kiszállási kényelem nem jár a csúcson, noha az elektromos kormánymozgató szerkezet automatikusan távolodik az üléstől beszálláskor. Igényesen rajzos és kivitelezett belső, lágy műanyag műszerfallal, könnyen olvasható, korszerű: fénnyel rajzolt műszerekkel, a középső színes érintőképernyőre felvitt kezelési (klíma, navigáció, infotainment, fedélzeti számítógép stb.), megjelentetési lehetőségekkel. Kényelmes vezetési helyzet (elektromos kétirányú kormányállítás, elektromosan emelhető mozgatható ülés), jó átláthatóság, a jól beállított ülésmagassághoz kicsit alacsony beltér. Sok rakodási lehetőség, ügyes elülső ajtózsebek. Hátul korlátozott a lábtér és a belmagasság, a kardánalagút magas. Egyszerű, aszimmetrikus üléstámla-dönthetőséggel bővíthető 375 literes csomagtér.
![]() | |
![]() | ![]() |
![]() | |
| |
![]() |
Tárolórekesz a padlószőnyeg alatt, az alatt szükségpótkerék.
Motor, erőátvitel A gombbal izzítást és indítást önállóan végző hengerenkénti négyszelepes könnyűfém motor nemcsak rendkívül korszerű, hanem tiszta is, és műszaki paramétereivel szintén a csúcson jár, ez a Toyotából átvett D4-D a japán dízel lenézettségén sokat javít. A változó geometriás turbó a köztes hűtővel és a közös csöves befecskendezéssel mai paramétereket hoz. A 177 lóerős teljesítmény és nyomaték dinamikus és takarékos paramétereket eredményez. A 8,9 mp-es gyorsulás (0–100 km/óra) és a 215 km/órás végsebesség nagyon jó érték. Hatodikban 1000/min motorfordulaton a sebesség 71,4 km/óra. Igazi erényei azonban a hihetetlen csend (nemigen lehet az utastérben felismerni dízelségét), és a kis fordulaton (1500/ min) ébredő nyomatékmaximum. A hatfokozatú kéziváltó rövid utakon, jól megvezetve kapcsolható, a nyomaték elosztása is jó, az erőátviteli lánc hangtalanul dolgozik. A kitörésgátló kipörgésgátlója a síkos úton sokat segít a hátsókerékhajtás gyengeségein.
Vezetés, menettulajdonságok Rugózási komfortja inkább kényelmes, mint sportos, mégis hangsúlyozottan jó útfekvésű az igényes, elöl kettős keresztlengőkarokból, hátul összetett karrendszerből összerakott futóművön. A 2,9 fordulatos, kicsit nagyra áttételezett kormány is finoman dolgozik, az utastér legjellemzőbb tulajdonsága minden körülmények között a csend. A fordulási kör is szerény, a négy tárcsafék ideálisan dolgozik, a kitörésgátló megengedi az élvezetet.
Felszereltség, költség Nyolc légzsák (a két elülső térdzsákkal), 5 biztonsági öv (övfeszítővel és -határolóval a hátsó szélső üléseken is) és fejtámla, Isofix-pontok, kitörésgátló, négy ablak és tükrök elektromos mozgatása, kulcs nélküli beléptetés, kétzónás, automatikus klíma, sebességtartó automatika, elektromos kétsíkú kormányállítás, rádió-CD-MP3 13 hangszóróval. Általános garancia és védőszárny-szolgáltatás 3 év vagy 100 000 km, fényezési garancia 3 év, rozsdagarancia 12 év. Szervizintervallum 15 000 km. Az ára a prémium-versenytársakéhoz mérten kedvező.
Surányi
Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Folyadékhűtéses, soros négyhengeres, közös csöves dízelmotor elöl hoszszában beépítve, könnyűfém hengerfej és blokk. Változó geometriás turbó köztes hűtővel. Két lánchajtású felülfekvő vezértengely, hengerenként négy szelep. Hengerűrtartalom: 2231 cm3, furat 86,0 mm, löket 96,0 mm. Kompresszió 15,8:1. Teljesítmény: 177 LE/130 kW (3600/min). Nyomaték: 400 Nm (2000/min). Hatfokozatú kéziváltó, hátsókerékhajtás. Elöl kettős keresztlengőkarok, hátul összetett, független felfüggesztések. Kanyarstabilizátor elöl és hátul. Fogasléces kormánymű, hidraulikus rásegítéssel. Elöl-hátul tárcsafékek, blokkolásgátló. Gumiméret: 205/55 R16. Csomagtér: 378 l. Üzemanyagtartály: 70 l. Hossz x szélesség x magasság: 4575x1800x 1425 mm. Tengelytáv: 2730 mm. Saját tömeg: 1585 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 s. Végsebesség: 215 km/h. Fogyasztás (EU városon kívül/város/ vegyes): 5,4/7,9/6,3 l/100 km. Tesztátlag: 10,2 l/100 km. Alapára: 7 195 000 Ft
Az Autó2 újság 2006/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Videóteszt: Lexus IS 220d
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Nyáron újra csináljuk a fesztivált, találkozzunk Hévízen, a részletekért...

A gyújtógyertyák elsődleges feladata a levegő/üzemanyag keverék begyújtásához, valamint...

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...