Újautó

2009. március 16. hétfő, 00:52

Tesztnapló: Lada 1118 1.6 - Keleti veszedelem?

Oroszországban kedvelik, Nyugat-Európában nemigen keresik. Vajon mire számíthat az új generációs Lada Magyarországon?

Képekben

Egy ötajtós vagy lépcsőshátú Samara után még a kilencvenes évek elején is megfordultak az emberek. A volt Szovjetunió akkori újdonságai szinte mindenkiből vágyakozást, lelkesedést váltottak ki. A Ladánál úgy tűnik, megállt az idő, a nyugat-európai és az amerikai segítség ellenére döcögősen halad az új modellek fejlesztése. Tesztalanyunk prototípusa már 1999-ben bemutatkozott Moszkvában, de a sokak által várt újdonság évekig csupán elméletben létezett, a szerelőszalag továbbra is a régi típusokat ontotta. Ennek két oka volt: a pénzhiány, s hogy az európai mércével mérve felfoghatatlanul hatalmas orosz piac mindent felszív, nem volt értelme a jól fogyó régi sorozatok mellé újat is gyártásba venni. Végül csak nekilódultak a vasrobotok, s a még mindig a régi számrendszert használó névadó csoport az 1118 jelzést adományozta az újdonságnak, amit – bár hivatalosan sehol sem láttuk leírva – az öreg kontinens piacain és a katalógusokban Kalinának neveznek. Magyarországra tavaly novemberben jött meg a közel tucatnyi új Lada, van árlista, kezelési könyv, miegymás, de a forgalmazó bevallása szerint a vásárlók helyett egyelőre leginkább a kereskedői hálózat tagjai ismerkednek az autóval.

Egy szép dísztárcsa sokat dobna a látványon. A tükrök nem aszferikusak, de egészen jó képet mutatnak, viszont menet közben remegnek. Ködfényszóró nem kapható
 
A kilátás minden irányban jó, a koptatócsík elkelne a városi „rodeózáshoz”
 
Modern, barátságos belvilág fogad. A többfunkciós fedélzeti számítógép a jobb oldali bajuszkapcsolóról vezérelhető. Ha alaphelyzetben áll a fűtés-szellőzés ventilátora, nincs légmozgás, ha bekapcsoljuk, nagy zajjal teszi a dolgát
    

  

Ha elöl nem nagyra nőtt utasok ülnek, hátul is jól el lehet férni
 
A kartámaszon lévő kapcsolókat megvilágítják. Kisebb kacat igen, de térkép vagy üdítős flakon már nem fér el a kis zsebben
 
Bár a kulcson van csomagtérnyitó gomb, csak kívülről, a bizonytalan zárral bíbelődve lehet bejutni a hátsó traktusba. A ledöntött ülés nincs egy síkban a raktér padlójával, viszszarendezésnél pedig csapkodni kell, hogy bekattanjon a helyére a támla
    

Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Előnyei – hátrányai

ElőnyeiHátrányai
Kellemes karakterisztikájú motor
Megfelelő helykínálat
Tágas csomagtér
Jó úthibaelneyelő képességű futómű
Jó kilátás
Zörgő burkolatok
Nagy erőszükségletű váltókar
Fáradó fék
Túláttételezett kormány
Zajos motor
Mechanikai zajok
Drága
Garanciális feltételek
Nincs hátsó fejtámla és ABS

Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Műszaki adatok

Négyhengeres, soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1596 cm3. Furat x löket: 82,0×75,6 mm. Teljesítmény: 82 LE/60 kW (5200/min). Nyomaték: 120 Nm (2700/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-rendszerű, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, elöl kanyarstabilizátor. Elöl tárcsa-, hátul dobfék. Gumiméret: 175/65 R14. Csomagtér: 400 l. Üzemanyagtartály: 39 l. Hossz x szélesség x magasság: 4040x1700x1500 mm. Tengelytávolság: 2470 mm. Saját tömeg: 1080 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 13 s. Végsebesség: 165 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 9,6/5,7/7,1 l/100 km. Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km. Általános garancia és fényezési garancia: 1 év kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 1 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 1 év.

Ára: 2 490 000 Ft

Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata

Comments

comments

nyomtatóbarát verzió

Hozzászólások

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Eseménynaptár

Friss anyagok

30 éves a Magyar Suzuki

50 év kihagyás után, 1991 tavaszán a japán márka...

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic

2,5 tonna tömény csúcstechnika, amiből hat és félmázsányit nyomnak...

Aston Martin F1 Safety Car

Idén egy valamiben biztos megtörik a Mercedes uralma az...

BMW M5 CS

Az M5 CS a valaha gyártott leggyorsabb gyári BMW,...

Itt a Lada Largus

Kereslet minden bizonnyal lenne rá, de nem éri meg,...

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás