Újautó
Tesztnapló: Lada 1118 1.6 - Keleti veszedelem?
Oroszországban kedvelik, Nyugat-Európában nemigen keresik. Vajon mire számíthat az új generációs Lada Magyarországon?
Képekben
Egy ötajtós vagy lépcsőshátú Samara után még a kilencvenes évek elején is megfordultak az emberek. A volt Szovjetunió akkori újdonságai szinte mindenkiből vágyakozást, lelkesedést váltottak ki. A Ladánál úgy tűnik, megállt az idő, a nyugat-európai és az amerikai segítség ellenére döcögősen halad az új modellek fejlesztése. Tesztalanyunk prototípusa már 1999-ben bemutatkozott Moszkvában, de a sokak által várt újdonság évekig csupán elméletben létezett, a szerelőszalag továbbra is a régi típusokat ontotta. Ennek két oka volt: a pénzhiány, s hogy az európai mércével mérve felfoghatatlanul hatalmas orosz piac mindent felszív, nem volt értelme a jól fogyó régi sorozatok mellé újat is gyártásba venni. Végül csak nekilódultak a vasrobotok, s a még mindig a régi számrendszert használó névadó csoport az 1118 jelzést adományozta az újdonságnak, amit – bár hivatalosan sehol sem láttuk leírva – az öreg kontinens piacain és a katalógusokban Kalinának neveznek. Magyarországra tavaly novemberben jött meg a közel tucatnyi új Lada, van árlista, kezelési könyv, miegymás, de a forgalmazó bevallása szerint a vásárlók helyett egyelőre leginkább a kereskedői hálózat tagjai ismerkednek az autóval.
Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Előnyei – hátrányai
Előnyei | Hátrányai | ||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Műszaki adatok
Négyhengeres, soros benzinmotor, elöl keresztben beépítve. Egy felülfekvő vezérműtengely, hengerenként két szelep. Hengerűrtartalom: 1596 cm3. Furat x löket: 82,0×75,6 mm. Teljesítmény: 82 LE/60 kW (5200/min). Nyomaték: 120 Nm (2700/min). Ötfokozatú kéziváltó, elsőkerék-hajtás. Elöl McPherson-rendszerű, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés, elöl kanyarstabilizátor. Elöl tárcsa-, hátul dobfék. Gumiméret: 175/65 R14. Csomagtér: 400 l. Üzemanyagtartály: 39 l. Hossz x szélesség x magasság: 4040x1700x1500 mm. Tengelytávolság: 2470 mm. Saját tömeg: 1080 kg. Gyorsulás (0–100 km/h): 13 s. Végsebesség: 165 km/h. Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 9,6/5,7/7,1 l/100 km. Tesztfogyasztás: 8,5 l/100 km. Általános garancia és fényezési garancia: 1 év kilométer-korlátozás nélkül. Rozsdagarancia: 1 év. Szervizintervallum: 15 000 km vagy 1 év. Védőszárny-szolgáltatás: 1 év.
Ára: 2 490 000 Ft
Az Autó2 újság 2007/5. számában megjelent cikk rövidített változata
Comments
Eseménynaptár
Friss anyagok

Az Autobest összeurópai zsűrije a Renault Austral-t választotta 2023...

Rendhagyó közlekedési témájú konferencia és környezetbarát járműveket bemutató nyílt...

A finn abroncsgyártó vállalat Nagyváradon építi majd meg új...